Vrei sa ai trafic pe site din Google?
Atunci fa-ti un blog si scrie cat mai multe articole, pline cu cuvinte cheie “optimizate” si alte chestii seo.
› Corect? sau Fals?

Foarte multi “specialisti” recomanda implementarea unui blog si publicarea a cat mai multe articole.
Trebuie sa recunosc, IN GENERAL e un sfat bun.
DAR,
Poti sa tii minte ultima oara cand ai citit articolele de pe blogul Emag? sau de pe blogul Altex? sau de pe blogul OLX?
Daca nu stii este pentru ca site-urile de mai nu au sau nu promoveaza blog-urile lor.
2 din site-urile de mai sus au blog-uri dar le cam ascund. Daca nu le cautam expres, nu le gaseam. Unul nu are deloc.
Si totusi sunt printre cele mai mari din Romania. Si au o gramada de trafic din Google.
In cazul unuia FARA blog! In cazul celorlalti, cu blog semi ascuns si/sau neactualizat de mai bine de jumate de an.
DECI, este obligatoriu blog-ul sa atragi trafic mare din Google (sa ai o optimizare seo buna)?
IN MOD CERT NU.
REALIZAREA SI INTRETINEREA UNUI BLOG NU ESTE NECESARA PENTRU SUCCESUL PE GOOGLE AL UNUI SITE.
Exista cazuri in care un blog TE POATE ajuta si exista cazuri in care un blog NU te ajuta.
Cand, cum si de ce – in continuare.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Cand TE AJUTA la optimizarea site-ului (SEO) daca ai un Blog
Articolele si blog-ul te ajuta DACA ofera valoare reala cititorilor
Sa spunem ca ai mai multe produse similare, de la mai multe companii. De exemplu, mai multe aparate foto profesionale.
Poti face un articol in care compari cu lux de amanunte diferentele dintre acele aparate. Care sunt plus-urile si minus-urile fiecarui aparat.
Asta ESTE UTIL pentru publicul tau.
Acest articol VA FI citit si te poate ajuta sa iti fidelizezi publicul. Si in timp, poate avea si un efect pozitiv asupra vanzarilor.
Asta TE ajuta pe seo pentru ca Google vede ca oamenii intra pe acea pagina, stau acolo (citesc) si intr-un cuvant interactioneaza pozitiv cu site-ul tau.
Atunci cand articolele urmaresc cuvinte cheie importante si non-comerciale (informative)
CE?
Foarte pe scurt, exista doua tipuri de cautari in Google: comerciale si informative.
De exemplu: cautarile gen “pantofi barbatesti”, “genti de dama”, “televizor LCD” , “bluze albe”, “excursie grecia” – toate sunt cautari comerciale.
NU ma intereseaza sa citesc despre ele – ma intereseaza sa gasesc oferte pentru acele produse sau servicii si in final sa cumpar.
Insa, cautari gen: “la ce asortezi pantofi barbatesti negri” , “ce accesorii folosesti la o geanta de dama…” , “recenzii televizoare LCD” , “tendinte bluze albe 2018” , “destinatii excursii grecia” – sunt cautari INFORMATIONALE. Cei care le cauta nu vor sa cumpere imediat produse sau servicii – vor sa stranga informatii.
La aceste cautari NU vreau sa cumpar – vreau sa citesc despre acele produse/servicii.
Acum,
Poti acoperi si cautarile Informationale daca nu ai un blog Bine pus la punct?
EVIDENT CA NU
Un blog te poate ajuta la seo sa atragi trafic pe cautari informationale.
Si mai mult trafic in general e mai bine. Chiar daca nu sunt cautari comerciale, o parte din acei vizitatori mai ajung si in paginile tale cu produse, poate mai si cumpara, poate mai revin pe site, poate se aboneaza la un newsletter, etc…
In timp, statistic un procent mic din traficul pe cuvinte cheie informationale ajunge sa cumpere efectiv.
Cand blog-ul si articolele NU te ajuta la SEO
Atunci cant urmaresti exclusiv cautari comerciale.
Ai intrat in Google Adwords si ai vazut ca cele mai cautate cuvinte pe nisa ta sunt ceva de genul “haine online”?
Poti sa ai un blog cu 1000 de articole cu haine online – nu o sa ai mai deloc vizitatori pe ele.
RECOMANDARE: cauta in Google cuvantul urmarit de tine. Daca vezi ca primele 2-3 pagin sunt DOAR categorii de produse de la alte magazine, NU ARE ROST SA REDACTEZI ARTICOLE PT ACEL CUVANT.
Atunci cand ai foarte putin cuvinte cheie.
Ai facut o lista cu 5 cele mai importante cuvinte cheie pt site-ul tau?
Vrei sa redactezi cate 20 de articole pentru fiecare cuvant?
Crezi ca te va ajuta?
Google o sa determine algoritmic care dintre cele 20 de articole pentru fiecare cuvant e cel mai bun si doar pe ala o sa il promoveze.
Fa o cautare – vezi pentru un anumit cuvant cate site-uri apar cu mai mult de 1 rezultat in pagina. Tu nu o sa fii exceptia.
In general, in peste 95% din cazuri, Google ia de la fiecare site cel mai bun articol pentru ceva si aia e. Restul sunt cam degeaba.
RECOMANDARE: fa-ti un studiu ok de cuvinte cheie si un plan de seo pe termen lung. Aproape pentru fiecare nisa sunt sute sau mii de cuvinte cheie utile. Fa o lista de prioritati si realizeaza continut in functie de lista respectiva.
Atunci cand articolele au fost scrise la comanda si abandonate
S-a enervat seful acu 2 ani si a vrut articole pe blog?
O saptamana toata firma a scris articole in sila pe cateva expresii tampite si se intrebau cu totii la ce ajuta?
Iar dupa ce au fost gata, cineva le-a aruncat undeva pe site dupa care toata lumea a uitat de ele?
In cazul in care blog-ul este un efort heirupist fara strategie, fara inceput , fara sfarsit si FARA O LOGICA DE PROMOVARE – ghici ce.
NU ITI VOR ADUCE BENEFICII.
Chiar crezi ca dupa aproape 20 de ani de dezvoltare si bugete de zeci de miliarde de dolari algoritmul Google o sa iti urce site-ul pe cele mai inalte varfuri ale performantei pentru ca ai cateva zeci de articole scrise in scarba de cineva care nu stia cum sa termine mai repede?
GHICI CE – GOOLE MASOARA INTERACTIUNEA UTILIZATORILOR CU ORICE CONTINUT.
Articolele de tipul – bla bla bla cuvant cheie bla bla bla cuvant cheie bla bla bla cuvant cheie … nu mai au nici un efect.
RECOMANDARE: Daca vrei sa investesti in continut FA CALITATE. 100% un articol bine facut si bine documentat va avea mult mai multe rezultate decat 10 articole slab facute care implica oarecum acelasi efort.
Vrei sa aflii mai multe despre ce presupune promovarea prin articole – Adica content marketing?
Iti recomand doua articole pe zona asta:
› Beneficiul real pentru care ar trebui sa te promovezi prin continut educativ
› Cum sa iti atragi eficient clienti prin articole – strategia completa de promovare prin articole
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Intrebari?
Nelamuriri?
Comentarii?
Lasa-le mai jos ↓