close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Top idei pentru eficientizarea campaniilor de Adwords

By Radu Ciofu,

14/02/2017
servicii adwords

Selectezi cuvintele cheie, pui mesajul si gata – te umpli de clienti.

De cate ori s-a intamplat, totusi, sa nu fie asa?

Adevarul este ca oricat de simplu si/sau eficient este, Google Adwords e doar un alt canal de promovare online. Si, ca orice canal de promovare, daca suficient de multi oameni sunt acolo, pretul creste si o parte din acei oameni nu isi vor scoate banii investiti.

Mai jos va prezint cateva idei pentru eficientizarea campaniilor de publicitate prin Google Adwords.

Intai insa, mai exact, cum poate sa dea rateuri campania prin Adwords.

Conceptul este atat de simplu si puternic. Cand cineva cauta cuvintele cheie care te reprezinta, ii va fi afisat un mesaj din partea ta. Daca e interesat, da click si ajunge la tine. Simplu, nu?

Da, e simplu. Doar ca: Google functioneaza ca o licitatie si nu intotdeauna numarul de oameni care cauta ceva e atat de mare incat sa ii absoarba pe toti cei care se promoveaza.

Intai, Google Adwords e o licitatie. Costul pe care il platesti este in mare format din 3 variabile: un cost fix minim al Google, suma minima pentru a aparea in conditiile in care sunt mai multi cei care liciteaza pe acelasi cuvant totul ponderat cu un scor de relevanta pe care Google ti-l calculeaza.

De departe cea mai mare importanta o are efectiv pretul platit de concurenti. In partea de sus a primei pagini sunt 4 pozitii. Daca la o licitatie sunt 5 sau mai multi concurenti, e evident ca nu toti vor intra. Cei care apar sunt cei care in general dau cei mai multi bani.

Deci, in general pretul pietei este la un nivel destul de mare. Daca intri in joc, o faci deja la o limita unde majoritatea celor care se promoveaza nu prea mai sunt dispusi sa creasca costul. De ce? Evident pentru ca nu prea mai merita. Asta insa nu e specific pentru Google Adwords, ci pentru ORICE sistem bazat pe o licitatie.

Ce poti face. In mare un singur lucru: SA FII MAI BUN DECAT CEILALTI. Mai jos aveti cateva idei pentru eficientizarea campaniilor prin Adwords.


Vrei sa afli mai multe despre promovarea online?
Descarca GRATUIT ghidurile noastre de: SEO>, Adwords> sau Redactarea Titlurilor>
Sau inscrie-te la Cursurile Gratuite>> de marketing online din fiecare joi de la ora 19:00


Display prin Google Adwords

Prin Google putem sa ne promovam la mai mult decat doar cei care cauta cuvinte – putem afisa si reclama/banenre  pe site-uri partenere. Genul acesta de promovare a scazut ca si pret in ultima perioada. De ce? – Din cauza Facebook. Practic, in ultimii ani, o mare parte din trafic si din banii pentru promovare in online au fost directionati catre Facebook, unde sunt foarte multi utilizatori si unde petrec mai nou o mare parte din timp. Asta inseamna ca site-urile clasice, care participa in campaniile de tip Google Display, au pierdut buget.

Si oriunde cererea scade, pretul scade si el.

Exista insa o problema: Calitatea nu a crescut, ba chiar dimpotriva as zice.

Pe masura ce site-urile au pierdut trafic si bani, unele au devenit si mai agresive cu reclamele. Pana la urma din asta traiesc. Agresivitatea insa se manifesta prin reclame foarte greu de inchis, sau foarte dese, care mai ales pe mobil produc click-uri false sau reclame in locuri foarte putin vizibile.

Google a perceput trend-ul si a incercat sa il amelioreze. A introdus un nou tip de campanie: “Viewable CPM” – practic, incearca sa iti ia bani, doar atunci cand crede el ca utilizatorul chiar a vazut reclama ta. Practic o campanie de tip display pe care Google incearca sa o curete de “zelul” unor publicatii online.

Display in Gmail

Toata lumea foloseste email. O mare parte foloseste email de la Google. Si mare parte din cei care au Gmail, isi citesc scrisorile in browser. La acestia puteti sa le afisati mesajele Dvs. Mai mult, puteti sa ii selectati pe aceia care au primit email-uri care contin unul sau mai multe cuvinte cheie alese de Dvs.

Aceasta campanie are doua avantaje mari:

– Concurenta e mai mica – nu toata lumea stie de aceasta posibilitate, ceea ce face ca numarul concurentilor sa fie mai mic.

– Interfata ergonomica a Google. Click-urile false/gresite vor fi mult mai mici.

Acest tip de campanie se cheama Google Sponsored Promotion sau GSP pe scurt. Cum sa o implementati – puteti cauta pe Google sau vedea aici>

Optimizeaza pentru conversii

Vrei trafic sau vrei clienti? In cazul asta, va trebui sa ii spui exact lui Google ce vrei. Optimizarea pentru conversii e un pic mai greu de facut, in sensul ca va trebui sa faci legatura cu Google Analytics si va trebui sa definesti conversiile. E un pic mai mult de munca, dar, e ceea ce conteaza.

Campaniile care sunt optimizate pentru actiuni efective ale vizitatorilor (conversii) in general dau randament mai bun decat cele care nu sunt optimizate.

Acum, trebuie definit un pic ce inseamna randament mai bun. Daca optimizati pentru conversii, nu va ganditi ca rezultatul este aceeasi campanie ca cea optimizata pentru click-uri dar cu un pret mult mai bun. NU. Veti vedea ca atunci cand optimizati pentru conversii si cand calculati pretul veti vedea ca nu toate anunturile si nu toate cuvintele vor fi rentabile.

In conditii de concurenta puternica, performant nu inseamna sa faci sa mearga ORICE (asta ar fi performanta de supermarketerman) ci sa te limitezi la ce este performant/rentabil pentru tine.

Si optimizarea pentru conversii te va ajuta sa faci exact asta.


Vrei sa afli mai multe despre promovarea online?
Descarca GRATUIT ghidurile noastre de: SEO>, Adwords> sau Redactarea Titlurilor>
Sau inscrie-te la Cursurile Gratuite>> de marketing online din fiecare joi de la ora 19:00


Atentie mare la CTR

Intai, mai exact ce e CTR? Se traduce prin ClickThroughRate si inseamna care e sansa (procentual) ca un utilizator care ti-a vazut reclama sa iti si dea click pe acea reclama. Adica, din 100 de oameni care au vazut anuntul tau, cati au si dat click.

Oficial, un CTR mare e de bine. Teoretic, cu cat mai multi oameni dau click cu atat interesul lor e mai mare pentru acel produs/serviciu.

In mare sunt de acord. In mare…

E o problema cu CTR – exista si cautari de informare. Acestea sunt cautarile pe care un utilizator le va face pentru a se informa, nu pentru a cumpara un anumit produs.

De exemplu, orice cuvant cheie + “beneficii” (sau ceva similar). Luam de exemplu cautarea “mancare bio beneficii” sau “inel aur 24k beneficii” etc…

Aceste cautari provin evident de la un utilizator care e interesat de produsele respective, dar, este inca in faza de strangere de informatii. Probabil ca la un moment dat va cumpara. Sau poate nu. Dar, aproape sigur nu o va face la momentul curent.

Dar, CTR sigur va fi foarte mare – asta pentru ca si interesul lui e mare: el VREA informatii. E interesat. Doar ca nu de a cumpara. Esti sigur ca vrei sa platesti sa il aduci la tine pe site? Exact asta e problema cu CTR-ul mare.

Problema se poate remedia prin utilizarea cuvintelor cheie negative si a optimizarii pentru conversie.

Atentie mare la mesajul afisat

Cred ca peste 95% din mesajele din Google Adwords provin de la companii care vand produse sau servicii. Si multe din ele sunt concepute in felul urmator:

Compania X vinde serviciul produsul Y. Mesajul afisat in Google va fi ceva de genul:  “produs Y – avantaje, avantaje, Compania X”. Se presupune in mod implicit ca utilizatorul va realiza ca e vorba de o reclama si ca va intra acolo DOAR daca vrea sa si cumpere produsul sau serviciul respectiv.

In mare e adevarat, DAR, ce ne facem cu curiosii? Cei care vor doar sa se informeze. Si credeti-ma: sunt majoritatea.

O modalitate de a concepe anunturile este sa pui pret in ele. Adica ceva de genul: “cumparati produs Y – pret incepand de la…..”. Din start e o mica diferenta. Realizezi implicit ca nu ai ce cauta acolo DECAT DOAR DACA vrei sa si cumperi ceva.

La un astfel de text, CTR va avea de suferit. Mai putini oameni vor face click pe reclama ta. Dar, probabil ca vor veni in mare cei care vor sa si cumpere. Si asta va fi bine pentru tine.

Filtreaza cautarile nepotrivite

Google iti arata exact ce cautari au facut cei care au dat click pe mesajele tale. Mai mult, Google iti da si posibilitatea sa renunti la anumite cuvinte. Adica mesajul tau sa nu apara atunci cand utilizatorul introduce anumite cuvinte in cautari.

Trebuie sa verifici permanent ce ajunge la tine. Aici nu trebuie sa ai “”mila”. Daca vrei sa fii eficient cu banii tai, taie tot ce ti se pare ca nu are legatura cu produsul tau sau orice care induce cautare de informare.

Nu iti trebuie multi vizitatori. Iti trebuie putini dar care sa cumpere.

Si nu in ultimul rand – constientizeaza ca Google Adwords e doar 50% din ecuatie

Realizeaza ca tot ce setezi sau optimizezi in Google este ce se intampla pana cand vizitatorii ajung pe site-ul tau. Dupa ce a iesit din Google, fluxul e preluat de site-ul tau si mai specific de paginile de destinatie. Acolo se intampla sau nu ce vrei sa se intample.

Este normal ca daca vrei sa ai o campanie de succes, iti trebuie si pagini de destinatie de succes. Logic nu? Si multa lume ignora asta. Daca depui un efort consistent pe Google (adica cu promovarea) ar trebui sa depui un efort CAT DE CAT similar si in a-ti optimiza paginile de destinatie.

Coreleaza mesajele, ai grija sa fie in pagina respectiva ce promiti si tot asa. Ai grija ca pagina sa fie optimizata pentru mobil daca te promovezi si acolo, ai grija ca mesajul sa fie simplu si clar, etc…

Incet-incet, optimizarea paginilor de destinatie (landing page) devine si in Romania un job important. Si pe viitor va fi un domeniu din ce in ce mai competitiv: pe masura ce concurenta in Google creste, o parte din efortul optimizarii se va directiona implicit si spre propriul site.

Radu Ciofu, SEOmark.ro

Top idei pentru eficientizarea campaniilor de Adwords

Post navigation

← PreviousMituri si adevar in SEO – cat de rele sunt schimbul de link-uri si continutul duplicat
NextTop idei pentru un blog profitabil si de succes →

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza 27/06/2025
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii 20/05/2025
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads 22/04/2025
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici 16/01/2025
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face? 08/10/2024

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging


Testimoniale clienti agentie SEOmark.ro


Achitei Andreea

Hotelurile Elexus

Dupa colaborarea cu SEOmark.ro, s-au obtinut rezultate concrete pentru site-urile hotelurilor noastre. De exemplu, site-ul hotel-carpathia.ro a ajuns în primele 5 pozitii pe cautarea “hotel Sinaia” (2023-2024-prezent), iar site-ul predeal.elexus.ro se situeaza acum in primele 3 pozitii pe cautarea “hotel Predeal” (2022-2023-2024-prezent). Mai concret, s-au creat pagini specializate pentru anumite cautari, care au fost ulterior promovate ducand la aceste pozitionari.

Achitei Andreea – Co Fondator Elexus Hotels; CA 32 mil RON 2023

TIS Farmaceutic

TIS FARMACEUTIC

SEOmark a furnizat servicii de marketing online, articole si postari pe pagina de Facebook a companiei. Rezultatele colaborarii cu SEOmark au fost foarte bune, iar raportul calitate-pret pentru serviciile oferite a fost potrivit. Am apreciat comunicarea constanta si suportul oferit oricand, inclusiv 24/24.

Dan Rebenciuc, director de vanzari la TIS Farmaceutic; CA 37 mil RON 2023

Syg Mob Design

Syg Mob Design

Syg Mob Design, companie care activeaza din 2006, produce mobilier din PAL si MDF si ofera solutii complete de amenajari si mobila pe comanda. Colaborarea cu SEOmark a inclus realizarea site-ului, curatarea lui dupa un atac si o campanie Google Ads cu costuri de 40-60 ron per client. Rezultatele au fost pozitive si, per total, am avut o experienta pozitiva cu Radu si colegii de la SEOmark.

Iulian Boboc, responsabil atelier Syg Mob Design ; CA 550K RON 2023

Estet.ro

Estet.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Estet.ro, magazin de bijuterii vintage si handmade, a inceput cu o lista de 7-8 cuvinte cheie relevante pentru atragerea publicului. S-au optimizat categoriile si denumirile produselor pentru cautari specifice, procesul fiind finalizat in 3-4 luni. In 3-5 luni, site-ul a ajuns pe prima pagina din Google pentru termeni precum: „bijuterii handmade argint” si „bijuterii vintage”.

Iordache Adriana, administrator

Funevents.ro

Funevents.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Funevents.ro – firma de animatori petreceri copii, a inceput cu imbunatatirea functionarii site-ului prin adaugarea de pagini dedicate cautarilor si completarea informatiilor existente. Au fost adaugate si link-uri externe, treptat, iar dupa 3-6 luni, traficul organic a crescut, eliminand necesitatea campaniilor Google Ads si generand suficiente cereri pentru echipa.

Borcanea Mihai, fondator;

curs jurnalism a1.ro

Curs Jurnalism a1.ro

Cursul de Jurnalism oferit de Ramona Ulici a fost o oportunitate valoroasa pentru echipa de redactori a1.ro. Am invatat reguli de redactare si tehnici pentru articole SEO. Temele au inclus redactarea articolelor, strategii de formatare si utilizarea cuvintelor cheie. La final, workshop-ul a consolidat cunostintele prin exercitii practice si discutii despre optimizarea imaginilor si sursele de informare.

redactia a1.ro


SEOmark.ro la GoTech World

Pe 12-13 noiembrie 2024, am participat la GoTech World Romexpo, un eveniment dedicat noutatilor din tehnologie. Am avut ocazia sa impartasim expertiza noastra si sa discutam despre solutii personalizate pentru fiecare business.

Pe parcursul a doua zile, am creat conexiuni, si am deschis usa unor viitoare colaborari. A fost o placere sa ne revedem cu vechi colaboratori, dar si sa cunoastem noi parteneri din industrie. Detalii suplimentare in sectiunea "Despre Noi".
SEOmark.ro – Agentie Marketing Online a participat la GoTech World

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Redactare articole si texte
– Optimizarea ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google my Business | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro