14 idei pe care le poti aplica chiar de maine!
Strategii de promovare a unei firme gasim oriunde in mediul online. Insa de unde stim exact ce functioneaza si ce nu? Simplu, nu vom sti pana nu vom testa. Experienta fiecaruia difera in acest domeniu, ceea ce functioneaza pentru o firma nu va functiona poate pentru alta.
Cu toate acestea, exista anumite strategii de promovare care pot fi general valabile pentru orice tip de afacere. Noi ne-am gandit sa-ti prezentam mai jos 14 idei de promovare in acest sens. Acestea au aplicabilitate imediata si unele dintre ele le poti implementa si cu un buget mai mic.
14 strategii de promovare ale unei firme pe care le poti aplica chiar incepand de maine!
Strategii de promovare
Strategiile de promovare ale unei afaceri se pot incadra in doua categorii si anume strategii de promovare online si strategii de promovare offline. Printre modalitatile de promovare offline regasim impartirea de pliante sau fluturasi care sa sumarizeze serviciile sau produsele tale.
De asemenea, te poti promova offline si prin oferirea de donatii sau sponsorizari. Implicandu-te in societate prin suportul oferit oamenilor sau organizatiilor care au nevoie de ajutorul tau, impactul tau va creste, iar brand-ul firmei se face cunoscut catre un numar mai mare de de oameni.
Ghid de initiere in Optimizarea SEO
Printre strategiile de promovare online se numara cele de promovare prin social media, e-mail marketing, campanii de conversie sau videoblogging.
1. Promovarea cu ajutorul materialelor promotionale
Toata lume a auzit de flyere si brosuri. Poate multi dintre noi am si primit asa ceva. Acele mici hartiute cat mai colorate, cu putin text, care ne vorbesc despre serviciile si produsele unei afaceri, ne ofera o adresa si un numar de telefon.
Sau acele mici carti – reviste care ne detaliaza istoricul unei companii, serviciile ei, echipa si alte detalii despre acea afacere. Acestea reprezinta o strategie de promovare clasica a unei firme. Ea este eficienta in cazul unor afaceri locale.
Spre exemplu, daca aveti un restaurant, impartirea unor flyere in fata locatiei va creste considerabil rata de succes al acestora. Daca, spre exemplu, serviciile voastre se adreseaza unei firme, prezentarea unei brosuri – o mapa de prezentare oferita reprezentantilor acestei firme s-ar putea sa va ajute. Tot in aceasta categorie intra si oferirea de cadouri personalizate catre clienti sau parteneri: pixuri, cani, brichete etc personalizate cu logo-ul si datele de contact ale afacerii dumneavoastra.
Daca aveti totusi un magazin online, flyerele si brosurile nu va vor folosi prea mult. Nimeni nu va sta sa tasteze url-ul vazut pe flyere si, in fond, poate 1 din 10 oameni va pastra flyerul pana va ajunge acasa.
Daca vrei sa gasesti o metoda eficienta pentru a redacta corect si eficient un astfel de flyer sau reviste, descarca ghidul pentru titluri atractive.
Click catre serviciul de creare site
2. Mostre de produs
Stim cu totii acele standuri personalizate ce apar in spatiile comerciale, unde promoterii ne invita sa degustam tot felul de bunatati sau sa testam un nou parfum aparut pe piata.
Ei bine, acesta este un mod de promovare extrem de eficient. Asta se aplica mai ales daca suntem siguri pe produsele noastre si pe calitatea acestora, deoarece aceasta strategie de promovare a firmei presupune ca posibilul client sa aiba o experienta directa cu produsul pe care urmeaza sa-l cumpere.
Aceasta metoda nu va functiona insa in cazul in care vindeti servicii. Si nu este o metoda foarte des intalnita nici in cazul vanzarii B2B. Acesta strategii sunt gandite in special pentru sectoarele food / beauty. Daca activati in alt sector, poate ar trebui sa va orientati spre alta strategie.
Chiar daca ai deja si un magazin online, poti sa apelezi si la aceasta metoda de promovare. Vezi in acest ghid cum poti sa optimizezi si magazinul tau online.
Esti afectat de criza economica?
› Avem un ghid specializat pentru asta – promovarea in timp de criza
Ce vei gasi in acest ghid?
› O serie de instrumente de marketing pe care le poti folosi pentru a comunica in perioade de panica
› Strategii diferite de atragere a clientilor si leed-urilor (potentiali clienti)
› Modalitati specifice de eficientizare a promovarii in perioade dificile economic
› Peste 20 de strategii si recoamndari pentru promovare si marketing pe timp de criza economica
Descarca Aici Gratuit ghidul >>
3. Promovarea prin continut
O metoda eficienta de a te promova online este prin publicarea unui continut de calitate, iar mai multe sfaturi poti vedea in ghidul pe care l-am conceput. Un content bun atrage multi vizitatori si creeaza relatii pe o perioada lunga cu clientii. Acestia iti vor apecia munca, produsele sau serviciile firmei tale se vor face cunoscute mai repede si chiar testate de oameni.
Click aici pentru serviciul de Redactare Articole SEO
4. Concursuri cu produse oferite gratuit – una dintre cele mai pretuite strategii de promovare a unei firme
Aceasta este, dupa cum spuneam, una dintre cele mai apreciate strategii de promovare a unei firme.
Peste tot in mediul online gasim astfel de concursuri. Daca ele sunt realizate cum trebuie, iar premiul oferit este unul destul de motivant, un astfel de concurs ar putea atrage mii sau zeci de mii de participanti, iar strategia ar avea un mare succes. Aceste concursuri sunt instrumente perfecte de castigare a notorietatii.
Insa, aceasta este una dintre cele mai nerecomandate tehnici in cazul in care doriti fidelizarea consumatorilor. Nu credem ca ti-ai dori ca afacerea ta sa fie recunoscuta pe piata pentru ca ofera chestii gratis. Ai grija ce impresie lasi consumatorilor. Daca vrei vanzari pe termen lung si fidelizare, nu aceasta este strategia ideala.
Poti vedea aici ghidul despre mai multe strategii de marketing pe timp de criza.
5. Promovarea prin intermediul evenimentelor
Evenimentele sunt o modalitate perfecta de a ne face serviciile cunoscute, chiar daca ai deja un site eficient. Fie ca sponsorizam un eveniment extern, fie ca realizam un eveniment chiar in firma sau ca organizam o conferinta de presa, promovarea prin evenimente are un real succes.
Asta mai ales daca evenimentul nostru a atras atentia presei. Putem participa la targuri de specialitate din domeniu, putem organiza evenimente de prezentare a produselor noastre sau putem sa ne oferim serviciile pentru a sponsoriza un alt eveniment.
Spre exemplu, putem oferi echipament pentru spital, daca suntem producatori de uniforme. Sau putem realiza un costum de calitate pentru conferinta unui om de afaceri, daca suntem o firma de croitorie. In schimbul acestora, beneficiarul ar urma sa ne afiseze ca parteneri la evenimentul la care participa.
Daca va bazati in principal pe vanzare directa, pe strategii B2C, aceasta idee s-ar putea sa nu functioneze la fel de bine. Prezenta la un eveniment nu garanteaza vanzarea. In nicun caz nu vei putea influenta vanzarea unei masini printr-un singur eveniment de lansare a acelei masini. Ai nevoie de un test drive, de o analiza mai atenta a produsului in acest caz. Insa, daca vinzi o carte, o lansare de carte este perfecta pentru vanzari.
6. Promovare prin folosirea marketing-ului afiliat
Iti poti promova firma apeland la marketing afiliat. Este o modalitate de a promova un produs sau serviciu al unei companii, iar daca acesta se vinde vei primi un comision din partea comerciantului. Exista doua directii ale acestui tip de promovare, fie esti tu comerciantul care ofera un comision persoanei care iti promoveaza produsele si reuseste sa le vanda, fie esti afiliat si castigi bani din comisioanele primite.
Poti aflat mai multe si despre linkbuilding in acest ghid gratuit.
7. Promovarea prin Radio sau TV – strategii de promovare a unei firme cu buget mare
Ei bine, radioul si televiziunea sunt visele oricarei afaceri. Pentru a realiza un spot radio sau o reclama televizata care sa vorbeasca despre noi si despre afacerea noastra este insa nevoie de un buget consistent.
Insa si rezultatele sunt pe masura. Prezenta pe TV a unei firme este apogeul in promovarea acelei companii, considera specialistii. Insa si aici difera extrem de mult de la afacere la afacere. Un magazine online, spre exemplu, va fi mai avantajat daca investeste acel buget urias in campanii online de conversie, in timp ce o firma cu locatie fizica poate sa-si canalizeze bugetele spre postul local de radio si TV, pentru a atrage oamenii din oras in locatia promovata.
Dupa cum spuneam, pentru afaceri online prezenta pe Radio sau TV este un tip de buget aruncat pe fereastra. Daca doresti vanzari, mai ales pe termen scurt, promovarea pe Radio si pe TV nu au ce cauta in strategia ta de marketing.
8. Promovare prin Social Media
La momentul actual Facebook si Instagram sunt platformele online unde iti poti promova business-ul. Totusi, daca apelezi la aceasta metoda de promovare tine cont de faptul ca postarile organice ar putea sa nu aiba impactul dorit din cauza algoritmului setat pe aceste canale. In acelasi timp campaniile de promovare pe Facebook si Instagram ar putea fi eficiente si sa-ti creasca considerabil numarul de vanzari daca apelezi la serviciile unei agentii specializate de marketing online.
Click aici pentru serviciul Facebook Ads
9. Promovarea serviciilor prin remarketing
Daca ai un business respectiv un magazin online si vrei sa lucrezi la promovarea serviciilor acestuia, o modalitate eficienta este folosirea remarketing-ului. Prin aceasta metoda clientilor care au vizitat cel putin o data website-ul tau li se va aminti de serviciile pe care le prestezi. O echipa de marketing online s-ar putea ocupa de acest lucru prin publicarea de reclame tip text sau banner care ii va directiona catre website-ul tau.
10. Contactarea clientilor prin telefon sau email
Aceasta este o forma de marketing direct. Astfel de strategii de promovare a unei firme presupune crearea unor liste de date de contact, iar mai apoi contactarea fiecarui client in parte.
Pot fi strategii destul de costisitoare, insa in cazul email-marketingului bugetul nu trebuie sa fie extrem de ridicat. Puteti trimite mailurile automatizat, prin intermediul unor programe de specialitate – cum este MailChimp. Specialistii considera ca efortul necesar promovarii unei firme prin intermediul acestor strategii este unul foarte ridicat insa. Rezultatele vor aparea de obicei pe termen lung. Aceasta modalitate de promovare si-a dovedit eficienta de-a lungul timpului fiind un instrument util de masurare in ceea ce priveste ROI (return of investment). Clientii apreciaza faptul ca primesc e-mailuri cu informatii utile de la brand-urile lor preferate.
Ghid + tutoriale video gratuite optimizare magazine online (inclusiv SEO)
ATENTIE: Nu te astepta sa vinzi prin astfel de strategie produse care au nevoie de experienta fizica de testare. Nu vei vinde prin email produse din sectorul alimentar – aici conteaza gustul, mirosul, imaginea. Aceste strategii de vanzare prin telefonie si email functioneaza mai bine in promovarea de servicii, nu neaparat de produse.
11. Inscriptionarea pe automobile
O strategie de promovare a unei firme extrem de des folosita este inscriptionarea pe mijloace de transport sau pe masini personale si de serviciu.
Mereu observam prin oras masini cu diverse logouri si sloganuri pe ele. De asemenea, autobuzele din fiecare oras poarta de obicei insemne publicitare de la diverse firme care detin si magazine online. Este o metoda de promovare special axata pe obtinerea vizibilitatii si nu neaparat pe cresterea vanzarilor.
La fel ca in cadrul Radioului si TV-ului, aceasta strategie nu are ca obiectiv principal vanzarea. Daca vei dori vanzari, strategia pe care doresti sa te axezi nu este in niciun caz aceasta.
12. Strategii de promovare a unei firme axate pe vanzari – Promovarea online prin intermediul campaniilor de conversie
Daca va doriti vizibilitate, insa in acelasi timp obiectivul principal se axeaza pe cresterea vanzarilor, Facebook Ads si Google Adwords sunt raspunsul.
Campaniile de conversie sunt principal modalitate de crestere a vanzarilor, cel putin pentru afacerile moderne, care se bazeaza foarte mult pe prezenta online: magazine online, de exemplu. Pentru a vedea cum se realizeaza o astfel de campanie, puteti citi acest ghid. De asemenea, pentru a vedea cum eficientizati promovarea in cazul unui magazine online, cititi urmatorul articol: ghid pentru optimizarea SEO in ecommerce.
In online poti sa vinzi rapid, asta este clar. Insa nu te baza pe strategiile de promovare Google Adwords si Facebook Ads atunci cand doresti sa-ti realizezi o campanie de credibilitate. Pentru acest obiectiv nu vor functiona. Pentru ca ele sunt gandite ca o strategie pe termen scurt. Pentru credibilitate PR-ul va functiona mult mai bine.
13. Strategii de promovare a unei firme care inca nu este prezenta online – realizarea unui site si a unui blog
Daca afacerea ta nu este inca prezenta online, afla ca cea mai eficienta strategie de promovare a firmei tale este chiar realizarea unei prezente online profesionale pentru firma ta.
Un website si un blog sunt primii pasi pe care trebuie sa ii faci in acest sens. De ce ai nevoie de un website? Simplu. Toata lumea se afla online in ultima vreme. Gandeste-te ca peste 9 milioane de romani au Facebook, iar peste 19 milioane de romani sunt conectati la internet. Iar in momentul in care ai un website, deja posibilitatile tale de promovare sunt nelimitate. Iata aici detalii si pentru a vedea cum te ajuta blogul: de ce ai nevoie de un blog?
In sine, orice afacere care este prezenta online va avea de castigat, este adevarat. Insa nu orice tip de afacere are nevoie de un site de prezentare in mod obligatoriu. Daca, spre exemplu, ai o firma de distributie cereale si furaje pentru animale, iar tinta ta este strict locala – satul sau orasul in care locuiesti, iar reteaua de clienti este deja una stabila, in loc sa investesti intr-un site online, mai bine iti deschizi un nou magazin intr-o zona profitabila din acea locatie. Daca tintesti aprovizionarea cu produse bio – realizate in locuinta ta a cetatenilor dintr-o arie restransa, poti considera cel mult construirea unei pagini de facebook ca fiind ceva ideal pentru promovarea ta online. Insa cu bugetul pe care l-ai inesti in website mai bine ai putea sa-ti pui la punct o retea de distributie mai eficienta.
Daca iti doresti un site pentru afacerea ta, afla mai multe din ghidul despre cum trebuie sa fie un site eficient.
14. Promovarea online prin intermediul videoblogingului
Este una dintre cele mai noi strategii de promovare a unei firme, fiind foarte cool si extrem de apreciata mai ales in randul tinerilor. Poti face bani din YouTube? Desigur. Iata cum in acest video.
Este foarte usor sa-ti deschizi un canal YouTube si sa vorbesti acolo despre firma ta. Aceasta strategie este chiar gratuita, poti sa te apuci de ea si in momentul in care citesti acest articol. Nici macar nu ai nevoie ca afacerea ta sa fie online pentru a face asta. Poti promova foarte usor un fast-food prin intermediul YouTube, spunandu-i locatia, aratand in video produsele si cum se prepara acestea si oferind mai multe date de contact in video.
Aceasta este o strategie perfecta pentru informare, pentru crearea unei imagini si a unui standard de incredere in brandul tau. Insa daca vrei sa vinzi pe termen scurt, din nou, s-ar putea sa te intereseze mai mult un alt tip de strategie. Videoblogingul nu este pentru vanzari pe termen scurt. Aici vei crea o comunitate, vei interactiona cu utilizatorii si pe termen lung vei putea avea beneficii financiare din aceasta relatie cu utilizatorii. Insa nu te astepta sa incepi un video de “how to…” sau un unboxing video si in 10 minute sa ai parte de 100 de comenzi la acel produs. Nu se va intampla asta.
In cazul in care vrei sa vinzi direct prin vlogging, incearca sa gasesti un youtuber care DEJA are autoritate si nisa si convinge-l (de obicei financiar) sa recomande produsele tale.
Click catre Servicii de Consultanta Marketing Online
Acestea sunt principalele metode de promovare a unei afaceri pe care ti le recomandam noi. Daca mai stii si alte strategii de promovare a unei firme le poti aplica. Aceste 14 strategii se pot aplica foarte usor, iar unele dintre ele sunt chiar gratuite. Le poti implementa chiar de maine pentru a grabi aparitia rezultatelor pentru afacerea ta.
Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau? Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google?
Te putem ajuta! Inregistreaza-te pentru un AUDIT SEO GRATUIT› al site-ului tau.