Top idei pentru optimizarea ratei de conversie in Google Adwords
Ce faci atunci cant ai trafic mult (si scump), ai cuvinte cheie potrivite si totusi NU ai vanzari.
Daca te intereseaza o serie de idei care sa creasca vanzarile in campaniile prin AdWords ai ajuns unde trebuie.
Important – de facut INAINTE sa incepi sa optimizezi efectiv campania
Intotdeauna, cand avem de-a face cu o campanie care nu merge prea bine, trebuie sa avem grija sa ne punem la adapost de cateva probleme generale care pot aparea.
Deci,
asigurati-va ca produsul/serviciul vandut:
- Nu este semnificativ mai scump decat la concurenti.
- Din ce in ce mai multi oameni verifica pe online MAI MULTE oferte de la firme diferite. Daca pretul la concurenti este MULT mai mic decat la voi, atunci sansa sa vinzi direct este mult mai mica. Poti vinde, dar, trebuie sa explici clar, DE CE e mai bine sa cumpere de la tine, unde da mult mai multi bani, decat de la concurenti, unde e mai ieftin.
- Nu exista probleme de natura tehnica.
- De multe ori am vazut campanii care nu functionau bine pentru ca un buton nu mergea, sau pentru ca formularul avea o eroare care impiedica inregistrarea sau alte probleme similare. Testati orice campanie lansata macar de 3-4 ori , CEL PUTIN o data de pe desktop si cel putin odata de pe un mobil. Preferabil amandoua din browsere incognito.
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Creste rata de conversie prin cuvinte cheie mai complexe si/sau mai specifice
Nu incerca sa iesi in fata prin forta bruta/bani mai multi – incearca variante mai inteligente.
Sa luam de exemplu 2 potentiale cautari:
- Creeare site web
- Creeare site magazin online articole sport in WordPress
Ambele sunt cautari potentiale ok pentru cineva care ofera serviciu de realizare de site-uri web. Totusi, nu ambii cautatori sunt la fel de valorosi si nu au sanse similare de a deveni clienti.
Sa va explic:
Cel care cauta “Creeare site web” o face foarte probabil pentru ca are nevoie de un site, dar, inca nu stie exact ce vrea – asa ca e in faza de informare.
Intentia de a cumpara efectiv exista, dar nu e imediata si concrenta. El mai curand cauta sa vada cam cat costa, cam ce idei i se ofera, de ce ar avea nevoie, etc…
Cu alte cuvinte, vrea INTAI sa se documenteze dupa care vede el.
De unde stiu asta?
Atunci cand cunosti BINE un lucru, il cauti la modul general? Daca stii exact ce vrei, nu cauti lucrul general, ci cauti lucrul specific de care ai nevoie.
De exemplu, cauti “Creeare site magazin online articole sport in WordPress” – stii exact ca vrei un magazin, nu un site oarecare, stii ce vrei sa vinzi si stii ca vrei sa fie facut in WordPress.
O astfel de cautare este MULT mai valoroasa, pentru ca sansa ca persoana respectiva sa cumpere e mult mai mare, deci rata de conversie a campaniei in sine va fi MAI BUNA.
Apare insa intrebarea: Ce fac daca am trafic prea putin?
La care raspund cu 2 intrebari:
- Vrei trafic? Sau vrei clienti?
- Nu e mai eficient daca incepi cu bani putini, DUPA care cresti daca nu e suficient? Cealalta varianta e sa incepi cu bani multi, dupa care sa reduci pana ramai cu ceva eficient.
- Ca sa fiu sincer, ambele variante au plusuri si minusuri. Prima aduce eficienta a bugetului dar e mai inceata, a doua aduce rapiditate in implementare, dar si costuri pe masura.
Asigura-te ca TOATE destinatiile din reclame sunt PUTERNIC corelate cu mesajele si cuvintele cheie
Nu incerca NICIODATA sa “deturnezi” clientul
Asta e ceva ce vad foarte foarte des. Cauti ceva si invariabil vezi si anunturi la alte lucruri oarecum corelate.
De exemplu:
- Caut apartament 2 camere Bucuresti – invariabil gasesc si reclame la garsoniere, la apartamente de 3,4 camere, etc…
- E ca si cum te duci la magazin, ceri niste bere si vanzatoarea iti da si niste vin. CE… nu tot bautura alcolica e??
- Caut piese auto dacia logan – aproximativ 40% (ochiometric) din reclame sunt cu piese auto generale, care duc pe prima pagina a site-ului.
- E ca si cum intri intr-un magazin de piese, ceri o piesa auto pentru masina ta, si vanzatorul iti spune: “Intra pe usa aia … vezi ca e un depozit acolo. Dute si cauta-ti…“
Au fost facute multe teste similare, si pot confirma si eu empiric, ca rata de conversie este invers proportionala cu distanta pe care vizitatorul trebuie sa o parcurga de la punctul de intrare la punctul de convertire. Distanta se masoara in click-uri.
Adica,
Daca pagina in care e adus utilizatorul este pagina in care el trebuie sa se converteasca, din punctul asta de vedere avem maxim de eficienta.
Daca insa, el trebuie sa dea X click-uri pana sa ajunga acolo unde ar trebui sa ajunga, cu cat X este mai mare, cu atat rata de conversie este mai mica.
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Spune-i CLAR vizitatorului din textul reclamei CE VREI SA FACA
Presupun ca vrei sa vinzi. Nu te sfii, spune-o CAT SE POATE DE CLAR
De exemplu, avem doua reclame la ceasuri de perete:
Prima:
“Colectie mare de ceasuri de perete” + “Afisaj clasic si electronic“
In mare, reclama asta spune:
Avem multe ceasuri de perete – vino sa le vezi.
Ceea ce nu e neaparat rau – poate fi ok DACA reclama e foarte ieftina si daca NU ne propunem neaparat sa vindem. Dar, reclama NU e ok daca vrem sa derulam o campanie doar de vanzare.
Varianta doi de reclama:
“Cumpara un ceas de perete” + “Preturi intre 200 si 800 ron“
Ce spune reclama a 2-a?
Intra aici DACA vrei sa cumperi un ceas de perete. Te va costa intre 200 si 800 ron.
Adica:
- Ii spunem CLAR ca ne intereseaza ca el sa cumpere.
- Daca nu are banii respectivi, SAU, daca vrea ceva mult mai scump, nu are rost sa intre.
- Facem din start filtrarea pe buget. Nu are rost sa platesti sa vina toata lumea ca DUPA aia sa faci filtrarea pe buget.
Da, vei avea mai putine click-uri. CEEA CE E BINE. Traficul mare NU e un scop in sine. Traficul e doar o modalitate de a-ti atinge obiectivul real – vanzari.
Si, dpdv rata de conversie, reclama va fi mai buna.
Cumva folosesti extensii pentru reclama – SiteLinks?
Pentru o rata de conversie mare asigura-te ca sunt SUBCAUTARI ale cuvantului principal
Din nou, NU deturna vizitatorul
Toate reclamele din Google Adwords pot fi extinse gratuit cu o serie de extra informatii care pot face reclama mult mai mare, mai complexa, mai clickaibila, mai etc…
Nu e rau, dar, nu e nici obligatoriu bine.
De fiecare data cand extindem reclama, trebuie sa ne asiguram ca toate mesajele extra sunt SUB-CAUTARI ale cuvantului cheie principa.
De exemplu: Am targetat cuvantul cheie principal “Cursuri Limba Engleza”. Ca reclama sa fie eficienta, toate site-links trebuie sa fie de felul: “Cursuri Limba Engleza pentru copii” sau “Cursuri intensive Limba Engleza ” sau “Cursuri Limba Engleza pentru afaceri” sau ….
Sunt convins ca ati inteles ideea.
NU e ok, daca la sitelinks apar destinatii care deturneaza clientul – cum ar fi “Cursuri Limba Franceza” sau “Cursuri Limba Germana”
Pe exact acest subiect, exista si un video facut.
Vedeti inregistrarea mai jos
Cum facem adwords mai eficient cu SiteLinks
Si daca rata conversiei tot e foarte mica – foloseste un tool pentru monitorizarea traficului
Fii langa ei atunci cand intra pe pagina ta…
Cel mai des, nu exista un singur factor care determina rata de conversie pe o pagina/produs. De cele mai multe ori, e o colectie de factori care cumulat dau au efectul respectiv.
Daca si cazul vostru e asa, atunci optimizarea va fi o serie de mici si multe imbunatatiri cu efect cumulat.
Cel mai usor poti determina care sunt piedicile pe care le intalnesc vizitatorii folosind un program care inregistreaza traficul pe site-ul tau.
La SEOmark.ro noi folosim pentru asta HotJar. Si mai specific, facilitatea care permite inregistrarea sesiunilor vizitatorilor si rularea lor in functie de anumite filtre.
Adica, inregistrezi un pachet mare cu vizitatori, dupa care ii filtrezi doar pe aia care au ajuns in pagina respectiva. Eventual care au intrat pe site-ul tau prin pagina respectiva.
Si in felul asta vezi ce fac, ce nu fac, daca citesc, sau daca nu citesc ce e in pagina respectiva.
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Intrebari?
Nelamuriri?
Lasa un comentariu mai jos.