Esti interesat de Google Ads (Adwords) si vrei sa te promovezi prin acest canal?
Am sintetizat mai jos 3 cele mai importante recomandari (in opinia mea) utile si pentru incepatori si pentru veterani.
Fapt: multe din campaniile rulate pe Adwords nu sunt foarte eficiente
Anul trecut am citit un raport al unei firme de Adwords din SUA, referitor la campaniile de adwords. Trebuie sa precizez ca toate datele erau strict referitoare la America, dar cred ca situatia in Romania e similara.
Ei spuneau ca din toate campaniile studiate de ei, mai putin de 10% erau foarte eficiente: marea majoritate aveau o eficienta medie sau slaba.
Nu trebuie insa neaparat sa fie asa.
Vezi in continuare cateva recomandari care iti pot creste semnificativ eficienta banilor cheltuiti.
Promovarea prin Google Ads – Top recomandari pentru campanii cu adevarat eficiente
#1 – Click-urile din Google, costul per click NU CONTEAZA.
Ce preferi sa cumperi din Google?
Click-uri? sau Clienti?
Google Ads a devenit una din cele mai scumpe modalitati de promovare online. Daca nu cumva, chiar cea mai scumpa.
E o modalitate scumpa NU pentru ca e slaba, ci pentru ca e foarte buna. Pentru ca exista cerere. Si cand exista cerere, pretul creste.
DAR – daca pretul creste, nu toti cei care sunt eficienti isi mai recupereaza banii.
Valabil pentru ORICE modalitate de promovare online.
Vrei sa ai campanii mai eficiente?
Trebuie sa le imbunatatesti!
Vrei sa imbunatatesti campaniile?
Atunci, trebuie sa le masori.
Si NU trebuie sa masori click-uri sau afisari.
Trebuie sa masori COSTUL PER CLIENT REAL.
Trebuie sa spui – pentru fiecare campanie si fiecare reclama – cu ce cost iti aduce un client.
Asta se cheama sa urmaresti si sa optimizezi in functie de conversii.
Ce inseamna sa setezi sau sa optimizezi in functie de conversii?
Google nu intelege exact ce vrei. Nu stie ce inseamna pentru tine un client platitor.
Asa ca trebuie sa ii “explici”.
Pe scurt, trebuie sa ii spui lui Google ceva de genul: “Daca vizitatorul intra pe site, face asta si asta si ajunge aici, atunci il consider client real“
Asta e o varianta foarte simplificata.
Cum se defineste o conversie? – In general se defineste in Google Analytics dupa care de importa in Adwords.
Daca va intereseaza mai multe despre subiect, vedeti direct ghidul Google pe acest subiect (e in engleza): Cum sa setezi conversiile»
#2 – Administreaza-ti Eficient bugetul de promovare in Google Ads
Poate parea la mintea cocosului – dar – exista diferente majore intre strategia pentru un buget mare si strategia pentru un buget mic/mediu!
Strategia pentru un buget Google Ads mic/mediu
In acest caz, prioritar este conservarea bugetului. Si asa ai putini bani – NU vrei sa ii cheltuiesti aiurea.
Abordarea trebuie sa fie tip Bottom-UP
Mai pe Romaneste, incepi de jos si cresti pe masura ce devii mai eficient.
Ce inseamna asta concret?
Incepi cu PUTINE cuvinte cheie si FOARTE SPECIALIZATE.
Evident, ca daca ai putine cuvinte si mai sunt si specializate, costul campaniei va fi mic.
Dupa ce lasnezi campania, se pot intampla 2 chestii:
› Cuvintele NU aduc clienti › Caz in care, schimbi cuvintele si o iei de la campat.
› Cuvintele ADUC clienti › Caz in care adaugi alte cuvinte (le pastezi pe cele vechi) si o iei de la captat cu cuvintele noi.
Strategia de mai sus se repeta pana cand ajungi sa acoperi tot bugetul alocat.
E o metoda foarte eficienta ca si cost.
Are insa un mare dezavantaj: poate dura MULT – luni de zile – pana cand ajungi sa identifici exact cele mai profitabile cuvinte.
Daca va intereseaza mai mult partea de setare cuvinte cheie si micro-management, vedeti mai multe in acest articol despre cuvinte cheie»
Strategia pentru un buget Google Ads mare
Aici vorbim de bugete mari. Vorbim de sume care in general au fost bugetate si trebuie cheltuite. Imediat.
Daca bugetul nu se cheltuie e o problema.
Aici strategia este Top-Down
Adica, incepi cu multe cuvinte si elimini din ele “mergand in jos”.
Companiile mari stiu ca nu poti avea eficienta maxima atunci cand administrezi campanii mari. Nimeni nu are timp sa stea dupa tine cum faci fine tunning pentru fiecare reclama si cuvant cheie.
Nici nu ai putea sa faci – in departamentele de marketing e mult de lucru. Sunt sarcini multe si efectiv nu ai timp sa buchisesti fiecare setare.
Trebuie sa cheltuiesti tot bugetul lunar alocat si sa obtii rezultate cat mai bune cu el.
Vedeti mai multe recomandari pentru eficientizarea bugetelor mari de adwords»
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
#3 – Implementeaza principiul Paretto!
“80% din profit este adus de 20% din clienti”
Pentru Adwords as traduce: 80% din clienti sunt adusi de 20% din cuvintele cheie.
Nu, nu am testat riguros aceste cifre, dar experienta imi spune ca ideea generala este corecta. Majoritatea cuvintelor cheie folosite nu aduc efectiv clienti, ci doar trafic. Click-uri multe, comenzi putine.
De ce marea majoritate a campaniilor din Google Adwords NU sunt foarte eficiente?
Un motiv important are legatura cu modul in care sunt implementate campaniile din Adwords. Ni se cere sa facem o campanie – ok, dupa care sa alegem niste cuvinte – ok, dupa care sa punem niste mesaje (reclame, adds) pentru acele cuvinte -ok.
Le-am introdus pe toate si am dat drumul campaniei. Ea arata cam asa:
Ca sa rezum: avem o gramada de cuvinte pentru care avem o gramada mai mica de reclame.
Lasam campania sa mearga o vreme dupa care avem urmatoarea situatie:
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Dupa ceva timp (minim 1-2 saptamani) avem urmatoarea situatie: Unele din cuvintele cheie folosite au avut performante slabe (cele mai multe in general), unele au avut performante medii si unele (cele mai putine in general) au avut performante bune sau foarte bune.
Aceeasi situatie si in cazul anunturilor – unele au avut rezultate slabe, altele medii si cateva bune.
Vazand asta, eliminam cuvintele cheie slabe, eliminam sau modificam anunturile slabe si mergem in continuare. Marea majoritate a celor care fac Adwords se opresc insa in stadiul asta. Dupa ceva timp campania arata ceva de genul:
Practic, dupa ceva timp avem o lista mai mica, cu niste cuvinte mai bune si o lista de anunturi mai mica si cu niste anunturi mai bune.
Nu e rau. Insa nici nu e o campanie foarte performanta pentru ca are o problema majora:
Cuvintele cheie FOARTE BUNE sunt puse la un loc cu cuvintele cheie medii si poate chiar cateva slabe. In cea mai mare parte din cazuri, cei care folosesc cuvinte cheie cu rata mare de conversie cauta un pic altceva decat cei care cauta dupa alte cuvinte.
Anunturile sunt insa la gramada – asta face ca optimizarea sa produca cel mai bun numitor comun: adica avem niste anunturi care merg ok si pentru unele cuvinte si pentru alte cuvinte. Pentru a avea insa o campanie foarte eficienta e nevoie de personalizare puternica. Nu poti avea o masina foarte buna si pentru circuit de viteza si pentru off-road. Poti avea o masina buna pentru amandoua, dar nu una de top pentru fiecare in parte. La fel si in Adwords.
Care este logica unei campanii foarte eficiente pe Adwords
Ca sa ai rezultate de top trebuie sa izolezi cuvintele de top de restul si sa faci anunturi specifice DOAR pentru acele cuvinte.
Si luati in calcul faptul ca un anunt NU este doar text, ci si destinatie. Daca cineva cauta un produs anume, este mai eficient sa il trimitem pe pagina acelui produs, nu pe prima pagina. Chiar daca textul e acelasi, rezultatele pot fi diferite.
Asadar, este esential sa avem niste anunturi optimizate pentru cuvintele cu cel mai mare potential.
O campanie structurata in felul de mai sus mai are cateva avantaje distincte:
- Campania unde sunt cuvintele cheie cu potential mediu (sau slab) functioneaza ca un fel de pepiniera de idei. Daca in timp mai apare ceva cu potential mare, putem sa il mutam intr-o categorie separata.
- Poate duce la o alocare foarte eficienta a bugetului. Vreau sa raman exclusiv cu rezultatele de top pentru ca nu mai am buget (sau vreau sa incerc si altceva) – foarte simplu – opresc campaniile medii. Am buget si vreau expunere mai mare – cresc bugetul in zona de medii sau incerc si alte cuvinte pe care le bag la inceput tot in zona de medii. Plus ca acolo am niste anunturi care stiu ca in general merg bine pentru cautari generice.
- Vreau sa atrag cea mai mare parte a traficului foarte util? Licitez mai mult DOAR pe cuvintele cu potential maxim.
#bonus – Verifica destinatiile folosite in campaniile de promovare Google Ads
Multe firme externalizeaza serviciul de Adwords. Sau externalizeaza serviciul de web-design. Sau, sunt departamente diferite.
Acum gandeste-te!
Ca o reclama sa fie foarte eficienta, trebuie sa existe o corelare mare intre: AUDIENTA (cui ne promovam) + MESAJ (ce afisam) + DESTINATIE (unde il ducem pe om).
Daca 2 din 3 sunt responsabilitatea unuia si 1/3 responsabilitatea altuia – credeti ca se obtine maxim de eficienta?
Administratorul de adwords zice “Reclama merge bine dar site-ul e prost – da nu e treaba mea”.
Cel care administreaza site-ul zice: “Site-ul merge bine, reclama e proasta – da nu e treaba mea”.
Pe cine tragi de urechi?
Nu e mai bine ca toate parghiile sa fie in mana unia singur?
Poate lua toate deciziile care trebuiesc luate si – daca nu merge – ai o singura persoana care trebuie sa raspunda.
Mult mai eficient.
Te intereseaza mai multe? – Vezi si webinarul cu aceeasi tema
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Pai si care e solutia? Tu care faci PPC, te ocupi si de partea de design, incat sa iti optimizezi landing page-urile sa converteasca bine? E putin cam dificil, daca nu imposibil. Cel mult poti da o lista de modificari pe care sa le aplice designer-ul.
Din punctul meu de vedere este o MARE ineficienta a multor firme, care nu au un singur decident pentru site si pentru campania de promovare PPC.
nu zic ca tre sa fie cel de la design sau cel de la Google/facebook ci ca e bine daca e aceeasi persoana care decide tot funnel.
nu e logic asa?
altfel, cei care fac site au o idee, cel care face promovarea , alta idee. Iti dai seama cat de coerent iese….