• Cam cat costa reclama pe Facebook/Instagram pentru o companie?
• Merita sa angajezi un specialist sa iti administreze contul de Facebook? Sa faca postari si sa le promoveze?
• Si daca da, cam cu cat ar merita sa il platesti?
Daca te intereseaza subiectul, ai toate raspunsurile in continuare articol!

Care este pretul corect al promovarii pe Facebook / Instagram?
Intai – un prim aspect important
Nu exista un singur tip de promovare – in mare, sunt 2 lucrui care se fac:
1 – administrare pagina Facebook + publicare continut, postari, etc…
2 – promovarea paginii Facebook inclusiv reclama pentru ea – in principal reclama platita (Facebook Ads)
In esenta, sunt 2 lucruri diferite, chiar daca de multe ori sunt tratate la pachet si se fac impreuna.
Un al doilea aspect important al promovarii pe Facebook – mai ales in ultimii ani
Timpul total petrecut de oameni pe Facebook a scazut. Exista multe alte alternative acu -Tik Tok in principal, YouTube, Spotify, WhatsApp , etc…
Ce inseamna asta?
Cu cat oamenii stau mai mult timp, cu atat au timp mai mult sa vada mai multe lucruri. Cu cat stau mai putin, cu atat vor vedea mai putine lucruri.
Ce lucruri vor vedea cel mai mult?
In principal vor vedea cele mai populare/comentate postatari + foarte putin pe langa.
In cazul in care nu esti un foarte mare influencer/persoana publica, postarile tale vor atrage mai putini vizitatori decat in anii precedenti.
Altfel spus, reach-ul e mai mic ca oricand.
Asta inseamna ca DACA vrei rezultate, trebuie sa investesti mai mult in promovare. Detaliez mai incolo in articol.
Acum, costurile:
Cat costa serviciul de administrare a unei pagini de Facebook & Instagram
Cat costa si cat merita sa platesti pe cineva sa iti realizeze postarile
Considerente pentru evaluare
Ca sa poti spune daca un administrator al unei pagini de facebook (sau instagram) isi merita sau nu banii, trebuie sa poti evalua activitatea respectiva.
Ca sa poti evalua activitatea, trebuie sa raspunzi clar si concret la doua intrebari :
1 – ce efecte produce activitatea lui?
2 – cat costa sa reproduci acele efecte folosind alte metode?
In esenta, daca aflam raspunsul clar la cele doua intrebari de mai sus, putem evalua costul unui administrator de pagini si putem spune daca merita sau nu sa platim pentru acel serviciu.
In continuare – cum se estimeaza activitatea unui administrator de pagina de Facebook.
Munca depusa Conteaza
Ai plati pe cineva ca odata pe luna sa ia ceva la nimereala de pe site-ul tau, sa il puna pe facebook si asta e ? Sau sa puna o poza cu 3 cuvinte odata pe luna?
Parca nu prea merita sa platesti pentru asta nu?
Ai putea face si tu – dureaza maxim 2-3 minute – sau poti sa ii dai sarcina oricarui angajat. Nu e ca si cum nu exista nimeni care sa nu aiba 2-3 minute pe luna sa arunce ceva pe facebook.
Am luat exemplul asta pentru ca exista firme care NU SUNT INTERESATE DE FACEBOOK. Sau de Instagram. Nu se promoveaza acolo, nu cauta clienti acolo, tot ce vor e ca pagina lor sa nu fie moarta. Pun o postare generica din an in pasti, cand isi aduc aminte, si aia e tot.
Pentru un astfel de serviciu NU are rost sa platesti. Este foarte simplu de facut si realmente nu consuma timp.
Deci – ca un administrator al unei pagini de Facebook sa isi justifice costurile TREBUIE sa posteze mai des si MAI BINE decat ai face-o tu.
Altfel, nu are rost sa platesti serviciul.
Nu merita sa platesti pe cineva sa posteze din an in pasti pentru ca pretul de reproducere (sa postezi tu) este aproape zero. Mai exact cateva minute din timpul tau sau al unui angajat.
Efectul muncii Conteaza
Bun. Alt exemplu.
Ai o pagina, cu un singur fan. Are rost sa postezi de 3 ori pe zi, 6 zile / 7 si sa cauti cele mai interesante stiri & fotografii? Are rost sa depui efort pentru un singur fan?
Deci – ca un administrator al unei pagini de Facebook sa isi justifice costurile TREBUIE sa genereze si vanzari care sa ii acopere costurile
Bun. Deci, ca sa fie profitabila pentru toata lumea, activitatea de postare pe Facebook&Instagram trebuie sa implice ceva munca (cu efecte) SI sa genereze plus valoare. Daca aceste doua conditii nu sunt indeplinite, cineva arunca aiurea cu banii. Ori platesti pentru nemunca, ori se munceste, dar se munceste degeaba pentru ca nu vinzi.
Daca ai putini fani, nu merita sa platesti pe cineva pentru ca efectul obtinut este aproape zero oricat de multa munca se depune.
Pe scurt, pana acum:
- Nu are rost sa angajezi pe cineva sa posteze foarte rar
- Nu are rost sa angajezi pe cineva sa posteze daca ai foarte putini fani ai paginii
Evident, apar 2 intrebari:
- De la ce numar de postari merita sa incepi sa platesti?
- De la cati fani merita sa incepi sa platesti?
Costurile promovarii SPONSORIZATE prin Facebook
Daca vreau sa raspund concret – de la ce numar de fani merita sa incep sa platesc administrare – sau – cat de mult timp trebuie sa aloci postarilor, mai am nevoie de o variabila – Cat costa un serviciu echivalent pentru care NU aloci timp si efort.
Evident, ma refer la reclama in Facebook. Adica, sa platesti efectiv Facebook-ul sa faca treaba unui administrator.
Ideea e urmatoarea: platesti ca sa nu faci tu. Poti plati un administrator uman sau poti plati reclama in Facebook. Stim costurile cu Reclama in Facebook. Prin comparatii simple, putem deduce costurile aproximative pentru care merita sa platesti un administrator uman.
Hai sa calculam si sa vedem ce iese.
Costul afisarii la 1000 de oameni – numit si CPM (cost per mile)
Ca sa arati ceva la 1000 de oameni din facebook costul MEDIU in Romania este undeva intre 10 ron si 20 ron. Depinde mult de cat de popular este ce ai de promovat si cat de mare este audienta.
Ca sa fie un calcul corect pentru tine, trebuie sa aflii CPM-ul tau mediu. Cat te costa PE TINE sa te promovezi la 1000 de oameni. Asta e foarte simplu de facut. Posteaza ceva – orice – si da-i un boost post 50 ron e suficient cat sa ai o estimare initiala.
Aditional, daca ai nevoie de niste estimari mai precise si o parere avizata a ce exista pana acum, te putem ajuta » cere un audit facebook ads»
Sa zicem ca avem un CPM de 15 ron. Multe business-uri care se promoveaza au costuri in zona asta.
IMPORTANT: nu exista limita de timp pentru cat de mult putem promova o postare. Putem face o postare pe 1 ianuarie si putem sa o promovam pana pe 31 decembrie – daca vrem. Altfel spus, daca alegem sa platim facebook-ului, timpul alocat postarilor poate fi aproape zero. Nu platim cu timp, platim cu bani.
Deci – in cazul exemplului nostru (CPM de 15lei) ca sa merite sa platim un administrator de pagina el trebuie sa obtina un efect la fel sau mai bun decat 15 lei / 1000 vizualizari.
Daca ce face el iti aduce 1000 vizualizari la mult mai mult de 15 lei – de ce il platesti? Pentru ce? Faci tu o postare odata pe luna, si platesti direct Facebook. Obtii aproape acelasi efect doar ca mai ieftin.
Performante medii in cazul administrarii postarilor – Reach-ul.
Acum, stim cat costa sa afisezi cu bani postarea ta la 1000 de oameni. Cam ce inseamna sa obtii acelasi efect dar muncind – cu postari bune – fara sa platesti facebook-ul.
Aici ne lovim de REACH si Edge Rank.
Ideea e urmatoarea. Odata ce postezi ceva, NU toti fanii tai vad acel ceva. Daca e o postare neinteresanta, ea va ajunge la foarte putini. Daca e o postare foarte interesanta, va ajunge la ceva mai multi, dar nu toti.
Care este reach-ul mediu in Romania? cam cat % din urmaritori iti vad postarile? Depinde foarte mult de ce postezi.
Daca pui doar chestii neinteresante sau doar produse (daca ai un magazin) probabil vei avea un reach mic. Mic inseamna undeva in jur de 1-2% din numarul fanilor.
Adica, daca ai 1000 de fani, si postezi chestii neinteresante, atunci fiecare postare va fi vazuta de cam 10-20 de oameni.
Daca insa postezi chestii interesante, daca stii cum sa atragi lumea , atunci poti avea un reach undeva in jur de 5-10%. Poate fi si mai mult – am vazut si reach de +20% insa, in general, doar in cazuri speciale si rare.
O sa merg pe un reach de 5%.
Deci, daca ai 1000 de fani si ai pus o postare interesanta – reach 5% – atunci ea va fi vazuta de aproximativ 50 de oameni.
O consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer in care analizam campania ta de Facebook si iti oferim o parere.
› Ai campanii de promovare active pe Facebook??
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu ai vanzarile pe care le asteptai?
› Vrei o opinie din partea unei firme specializate?
» Te putem ajuta! Solicita un audit gratuit al campaniei tale de Facebook. Programeaza-te la o discutie Gratuita cu un specialist!
• Vrei sa vinzi rapid catre publicul larg?
• Vrei ca multi oameni sa afle de tine?
• Daca da – ai ajuns unde trebuie!
Suntem o Agentie de marketing specializata in implementarea campaniilor de promovare prin Facebook Ads si Instagram Ads.
Costurile administrarii paginii de social media – calcul final
In sfarsit, avem toate variabilele de care avem nevoie pentru a putea calcula un cost bun pentru administrarea paginii de Facebook (sau instagram).
Putem – folosind datele de mai sus – sa estimam valoarea unei postari (ne raportam la cat platim direct catre FB pentru un rezultat similar).
Pentru usurinta am introdus toate variabilele intr-un google sheet. Link mai jos.
Nota: trebuie sa fiti logati in Google pentru a accesa doc. Link nu deschide fisierul original ci face o copie editabila
Pentru cine nu doreste sheet, am pus si tabelul rezultat:
nr fani pagina | reach estimat | CPM mediu (ron) | vizualizari | valoarea postarii — ron |
100 | 10.00% | 15 | 10 | 0.15 |
1,000 | 1.00% | 15 | 10 | 0.15 |
1,000 | 5.00% | 15 | 50 | 0.75 |
1,000 | 10.00% | 30 | 100 | 3 |
5,000 | 1.00% | 15 | 50 | 0.75 |
5,000 | 5.00% | 15 | 250 | 3.75 |
5,000 | 10.00% | 30 | 500 | 15 |
10,000 | 1.00% | 15 | 100 | 1.5 |
10,000 | 5.00% | 30 | 500 | 15 |
10,000 | 5.00% | 15 | 500 | 7.5 |
10,000 | 10.00% | 30 | 1,000 | 30 |
50,000 | 1.00% | 15 | 500 | 7.5 |
50,000 | 5.00% | 15 | 2,500 | 37.5 |
50,000 | 10.00% | 30 | 5,000 | 150 |
100,000 | 1.00% | 15 | 1,000 | 15 |
100,000 | 5.00% | 15 | 5,000 | 75 |
100,000 | 10.00% | 30 | 10,000 | 300 |
Am luat cam 3 scenarii :
- un reach de 1% – cred ca e cel mai des intalnit in realitate; majoritatea postarilor nu prea mai ajung la nimeni…
- un reach de 5% – un reach bun care poate fi rezonabil obtinut
- un reach de 10% – un reach exceptional de bun – scenariu extrem de favorabil, mai mult pus pentru calcule, nu prea e ceva ce poate fi obtinut constant
- am pus in general la reach-ul de 10 si un CPM de 30 – pentru ca vreau sa evidentiez cat ar valora o postare extraordinar de virala, intr-o nisa foarte competitiva unde promovarea platita costa mult. E un scenariu mai mult teoretic decat real.
Deci:
daca ai 1000 de fani si cam 5% din ei vad in medie fiecare postare, atunci valoarea unei postari este aproximativ 0,75 lei – presupunand un CPM de 15 ron. Nici macar 1 leu.
Sau,
Daca ai 1000 de fani si 10% din ei vad o postare (foarte bine) si costul promovarii platite este mare – de 30 lei CPM, valoarea unei postari va fi un impresionant 3 lei.
Acum – cat se plateste pentru o postare?
Preturile variaza MULT, insa, as zice ca in general undeva in jur de 50 si 100 ron pentru o postare. La agentii se plateste mai mult, la freelanceri mai putin.
De obicei insa la agentii nu se lucreaza cu 3-4 postari ci cu un numar mai mare, care necesita pre-aprobare subiecte, uneori munca grafica cu editare poze, urmarire postari, strategie, etc…
Revenind,
Daca ai in jur de 1000 de oameni si un reach mediu bun de 5% , si un CPM mediu de 15 lei, o postare va valorea cam 0.75 lei
Are logica sa platesti intre 50 si 100 lei pentru o postare care valoreaza 0.75?
As zice ca nu.
Iau cazul extrem de bun – o postare valoreaza 3 lei. Are rost sa dai in jur de 60-70 lei pentru o postare care valoreaza 3 lei?
NU!
Deci, daca ai un numar mic de fani – cateva mii – Pur si simplu NU ai suficienti fani ca sa justifici munca in multe postari ORICAT de bine facute ar fi.
Iesi mai bine postand rar si platind Facebook sa iti distribuie postarea.
Exista o varianta de a face rentabil si serviciul oferit de oameni, insa presupune ceva in plus: Promovarea activa – in general pe grupuri (mai multe info mai jos).
Adica, daca ai putini fani si administratorul paginii tale nu iti ofera si promovare activa pe grupuri, nu exista nici o sansa sa iesi mai rentabil decat reclama directa in Facebook. Acum, mai e ceva. De obicei, promovarea activa costa mai mult – pentru ca presupune munca in plus.
Acum,
care este minimul rezonabil de fani ca sa merite serviciul de administrare al postarii?
Aici, evident variabila cea mai importanta este reach-ul mediu.
Cat de bun e reach-ul pe care ti-l aduce administratorul tau?
Ma uit in tabel.
Pe la 50 000 fani, la un reach de 5% si un CPM mediu de 15, avem cam 2500 de vizualizari care valoreaza cam 37 leiron. Daca platim in jur de 60-70 ron / postare, atunci tot cam iesim in pierdere dar macar nu mai pierde timpul cineva din firma si exista ceva activitate.
Prima zona unde clar suntem la break-even sau chiar profit, e o pagina de 100 000 fani, unde cu 5% reach si 15 lei CPM, o postare valoreaza cam 75 lei.
Daca insa la numarul asta de fani avem si o postare virala, atunci suntem pe profit binisor.
Acum, daca nu platim administratorul si postezi aiurea? Pur si simplu arunci pe pagina orice iti vine, fara nici o logica. Sau, daca administratorul pur si simplu nu obtine rezultate bune?
Mergem in tabel pe ultimele randuri – consideram un reach slab – 1% – la un astfel de reach, chiar daca ai 100 000 (o suta de mii) de fani, la un CPM mediu, valoarea unei postari nu va fi mare – Doar vreo 15 lei
Iarasi, nu prea merita sa platesti pentru asta. De ce? Pentru ca nu iti ia mult timp – tie sau oricarui angajat sa arunci ceva pe Facebook fara sa iti pese daca e sa nu popular si fara sa iti pese de reach si altele. Daca platesti un administrator ar trebui sa iti obtina ceva mai bun decat reach minim.
Daca reach-ul unei postari este de maxim 1-2%, nu prea merita sa platesti serviciul asta la o pagina cu mai putin de 70-80 mii fani. Pur si simplu iesi mai ieftin daca pui tu ceva random si dai boost post.
In ultima instanta, nu am prezentat decat niste valori medii si logica generala a formulei.
Repet, ai aici sheet cu formula »
Mai e un aspect de care trebuie tinut cont si care poate influenta rezultatul final, desi e mai greu quantificabil:
Calitatea si consistenta audientei.
De exemplu, daca esti un magazin de produse cosmetice, una e sa ai 10 000 de urmaritori femei cu venituri peste medie, alta e sa ai 10 000 de urmaritori la nimereala din toate categoriile sociale existente.
In cazul in care nu prea exista nici o strategie de postare si promovare, structura audientei va fi mai mult spre random.
In cazul in care exista o strategie pe termen lung, structura va fi mai mult spre genul de persoana pe care il vrei ca urmaritor/client.
Ce poate face un administrator de pagina ca sa creasca reach-ul postarilor.
Evident, continut atractiv si de calitate. DAR, nu mai e suficient.
In esenta, pe langa realizare de continut, trebuie facuta si promovarea lui.
Cum se face?
- Distribuiri pe grupuri relevante
- Realizarea unui grup de persoane care sa asigure engagement initial (de exemplu angajatii firmei + colaboratori si parteneri)
- Realizarea de unei retele de distribuitie cu pagini de servicii complementare. De exemplu, parteneriat intre o florarie si un magazin care ofera cadouri. (eu postez ceva si tu dai share, tu postezi ceva si eu dau share)
Mai multe vezi urmatorul video:
Ti s-a parut interesant calculul?
Te intereseaza sa te promovezi in social media? Facebook/Instagram?
Daca da, si ai intrebari – contacteaza-ne » ne ocupam de administrarea reclamelor in social media»
Care este pretul corect al administrarii de reclame pe Facebook
cat costa Facebook Ads
Aici sunt doua costuri principale:
1 – costul cu cel care face reclama
2 – bugetul platit catre Facebook
Le iau pe rand pe fiecare :
Costurile de administrare a reclamei pe Facebook / Instagram
Aici, din punctul meu de vedere, cea mai corecta modalitate de calcul al costului este raportarea la numarul de ore necesar realizarii campaniei.
Multe firme cer ca si cost plata unui procent din buget. Personal, nu mi se pare corect. Este foarte foarte posibil sa existe campanii cu bugete mari dar foarte mici ca si complexitate, care nu necesita multa munca. Vrei sa arati un mesaj simplu intregii Romanii. Nu e mult de setat.
Sau, vinzi un produs mai dificil – consultanta pentru shipping international de exemplu. Audienta nu e mare si e greu de gasit, mesajele trebuie sa fie foarte specifice si bine targetate.
Sau, promovezi un magazin de haine de toate tipurile. Nu exista audienta generala – exista haine de barbati/de femei, mai ieftine, mai scumpe, de la firme cunoscute, sau no-name, pentru anumite evenimente, sau haine de zi cu zi, etc…. Pentru fiecare categorie trebuie setate audiente, trebuie mesaje diferite plus, de multe ori faci promotii periodice -craciun, paste, vara , back to school, black friday, etc….
Pe scurt,
costul creeri unei campanii ar trebui sa fie direct proportional cu numarul de ore necesar implementarii acelei campanii.
Ok. Care este costul per ora al administrarii unei campanii si, cam cat e de lucru pentru o campanie?
Cat este pretul per ora in Romania pentru realizare campanii de Facebook?
In general, costul per ora in Romania pentru servicii de marketing este cam intre 50 lei si 150 lei.
Poate fi si mai mult, si mai putin, dar din ce stiu eu , cam pe aici se invarte.
Principalele variabile sunt:
este costul unei agentii? sau al unui freelancer?
– In general agentiile cer cam de la 80-100 lei in sus, freelancerii in general cer cam 40-80 lei per ora.
cat de cunoscut si cat de mult de lucru are agentia / freelancerul respectiv.
– Daca e o agentie mare, sau daca freelancer e bun si are cereri multe, evident pretul va fi mai mare. Aici e vorba de cerere si oferta.
Cate ore dureaza sa faci o campanie de promovare?
Aici variaza foarte mult – e un serviciu 100% personalizat, nu exista pachete prestabilite DAR, pot oferi niste sume aproximative:
Pentru o campanie mica:
O campanie mica in general este pentru promovare mai generala sau doar cateva produse. In esenta , selectezi 1-2-3 produse sau servicii, definesti 1-2 audiente, faci cateva mesaje , faci ceva setari pentru masurare rezultate (pixel facebook, conversii) si cam asta e.
O astfel de campanie in general are nevoie de 10-20 ore pentru a fi implementata si optimizata.
NU e nevoie de munca recurenta, nu ai ce face in fiecare luna. O setezi si o perioada de timp merge de la sine. Consuma doar bugetul catre Facebook/Instagram.
Timp total de implementare : intre 10 si 20 ore.
Cost total aproximativ : intre 6-700 lei si 2500 – 3000 lei.
Nota: costul de implementare nu are direct corelare cu bugetul necesar Facebook.
Poti face o campanie la care sa lucrezi 20 de ore , dupa care sa o lansezi cu buget de 5 lei pe zi.
Ar fi complet stupid sa muncesti 20 de ore pentru un buget de 5 lei pe zi, DAR, este posibil.
Pentru o campanie medie:
De exemplu, campanie pentru un magazin online cu mii de produse din mai multe categorii.
Ca o campanie sa fie eficienta, nu poti sa promovezi la gramada produse diferite. De exemplu, nu poti sa pui in acelasi grup de reclame suzete de bebelusi, bormasini si perdele.
O campanie medie , presupune cel putin 5-6-7 grupuri de reclame diferite plus optimizarile.
De obicei nu se fac toate intr-o singura luna si dureaza ceva optimizarea.
Timp total de implementare : intre 20 – 60 ore.
Cost total aproximativ : intre 1500 lei si 8000 lei.
Pentru o campanie mare:
In general, se preteaza doar pentru firme mari, cu cifre de afaceri de peste 1-3 milioane euro care au promovare continua.
In general, aici intervine intrebarea: externalizez promovarea catre o firma? sau angajez 1-3 oameni dedicati pentru asta?
Aici din ce am vazut, limita maxima este undeva in jur de 15 000 – 20 000 lei. Este oarecum suma necesara pentru salariile brute a 2-4 oameni.
Din ce am vazut, daca necesarul de munca pentru campanii este semnificativ mai mare decat pot realiza 2-4 oameni, atunci companiile prefera sa isi creeze propriul departament intern de promovare.
Care sunt bugetele platite catre Facebook / Instagram
Aici, evident sunt 2 variabile mari:
– cat de mare e firma
– cat de eficient este Facebook-ul pentru tipul de activitate al firmei
Marja de variatie este mare, insa am sa trasez niste linii generale:
– In general pe Facebook merg bine produsele care se adreseaza publicului larg cu varste in general de peste 30 ani.
– DACA online-ul este un canal important de promovare, bugetul rezonabil in Romania este undeva in jur de 1 si 5% din cifra de afaceri anuala. Daca Facebook e canalul principal, atunci o sa fie cea mai mare parte din cei 1-5%
– din ce vad, firmele mici in general au bugete lunare de 2000-6000 lei
– firmele medii, au in general bugete de 5000 – 15 000 lei
– firmele mari, peste
– conteaza enorm tipul firmei – in general, facebook mai este eficient doar pentru porduse destinate publicului larg. Pentru servicii, mai ales daca sunt specializate, facebook este cel mult un canal secundar.
Cam astea sunt costurile care se platesc in general pentru Facebook.
Sper ca am reusit sa explic rezonabil de bine toate variabilele care contribuie la formarea pretului.
Daca ai intrebari, nelamuriri sau pareri diferite – vezi comentarii.
Mai e insa un aspect foarte des intalnit:
“Nu mai platesc decat pentru rezultate”
Este o cerinta pe care o intalnesc destul de des, fie pe grupuri de afaceri din Romania, fie direct in discutiile cu potentiali clienti.
Multi spun ca au ajuns la concluzia asta din cauza unor experiente nefasete cu persoane care s-au ocupat de promovare in trecut.
Inteleg rationamenul si fiecare e liber sa ceara ce doreste, insa sunt cateva aspecte importante aici:
• Nu toate produsele se pot vinde
In fiecare an in Romania se inchid aproximativ 50 mii de firme, iar in anii de criza, numarul e mai mare. Multe din ele se inchid pentru ca nu fac fata pe piata. Produsele/serviciile lor pur si simplu nu sunt competitive.
De ce ar trebui agentia de promovare/freelancer-ul sa isi asume riscul unui produs necompetitiv?
Altfel spus, daca produsul nu se vinde pentru ca e prea scump sau nu exista cerere, eu ca agentie am pierdut bani/timp. De ce mi-as asuma riscul asta?
Exista un anumit tip de promovare care se bazeaza exclsiv pe comision din vanzare – Afilierea. Si functioneaza, insa nu pentru toata lumea.
Daca veti vorbi cu ei, veti vedea ca nu mai accepta chiar pe oricine si orice. De ce? simplu, pentru ca au vazut ca anumite produse SI MAI ALES SERVICIILE nu functioneaza pe modelul plata doar comision.
Pur si simplu au invatat sa accepte doar ce functioneaza.
• Campania de promovare este doar o roata din motor. Succesul vanzarii depinde de MULTI factori, cum ar fi :
– politica de preturi. Dincolo chiar poate fi mai ieftin
– site-ul firmei
– comunicarea firmei cu clientii
– recenziile primite de firma
– brand-urile/marcile comercializate
– legislatie
– factori sezonieri, crize
– D-zeu vrea sau nu…
– multi altii …
Iti faci site-ul cu plata la rezultat?
Iti faci mobilier pentru magazin cu plata la rezultat?
Marfa o iei cu plata la rezultat?
Curentul electric, internetu, angajatii si alte cheltuieli le achiti cu plata la rezultat?
Campaniile de promovare SUNT un serviciu ca orice alt serviciu. Necesita niste ore de lucru. Orice serviciu se plateste intr-un fel sau altul.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Ai reusit sa iti faci o idee cam care sunt costurile cu promovarea pe Facebook/Instagram?
Daca ai intrebari/nelamuriri lasa un comentariu mai jos.
interesant ! Numai ca drumul pana la Bucuresti este prea lung…!
Totul este logic dar putin gresit. Munca unui administrator pagina fb este exact acelas daca posteaza pe o pagina cu 50 de oameni sau pe o pagina cu sute de mii de fani. Intrebarea este ce vrei sa platesti? Vizibilitatea postarii sau postarea propriu zisa?
Nu neg, calitatea postarii conteaza enorm. Muncesti la fel de mult pentru o postare buna ca si pentru o postare de proasta calitate. La o postare conteaza textul cat si imaginea. Ai nevoie de multa creativitate sa faci postari bune, sa cunosti editare imagine si copywriting. Sansele insa ca o postare sa devina virala sunt foarte mici, cine promite asaceva minte. Asa ca ramane facebook ads cu care iti poti face firma/produsele vizibile.
Din punctul meu de vedere este o prostie sa faci 3-4 postari pe zi si sa speri sa devina virale. Mai bine faci o serie de postari nisate pe diferite audiente cu diferite mesaje, de exemplu (5/10 postari aud. rece, 5 aud. calda, 1/2 pe audienta fierbinte cu cta/retargetare dupa caz) si pui pe ele ads. Astfel creezi un funnel a carei scop este sa vinzi. Trebuie sa ai o strategie de marketing si sa stii cum sa cladesti un funnel de vanzari. In acest caz putem spune ca firma are o strategie de promovare pe facebook.
Cine ofera astfel de promovari cu obiective clare nu poate fi platit pe postare, chiar daca face postari mai putine si cere mai multi bani, rezultatele sunt mult mai vizibile si mai eficiente.
Cand pui pe cineva sa-ti faca postari doar sa fie putina miscare pe pagina fb si sa ai un pic de vizibilitate, aia nu este o strategie de promovare si nu merita efortul. Ori faci ceva valoros, ori nu merita efortul.
Cat despre cat costa administrarea unei pagini de facebook? Incepe de la 100 de euro pe luna plus chelutielile de reclama. Este mult/putin? Fiecare decide cat doreste sa investeasca in dezvoltarea firmei. Vin inapoi acesti bani? In mod sigur da daca se face funnel-ul cum trebuie.
f interesanta si utila perspectiva voastra !