O campanie de Branding – este un fel de promovare de imagine, care nu prea vinde. Corect?
Cam asta gandesc majoritatea companiilor cu care interactionez.
Cei mai multi vor reclama care “sa vanda acum” si dupa ce aia merge bine, poate ne gandim si la Branding (adica las-o balta).
In conditiile astea cine ar vrea branding, si de ce? Si la ce e bun?

Cand si la Ce sunt utile campaniile de Branding
Plus 5 idei de branding cu buget rezonabil
Sa presupunem ca ai un produs / serviciu ok si faci ceva reclama. Aduci oameni pe site si vinzi ceva, cat de cat ok.
Bun. Vrei insa mai mult.
Cresti bugetul de reclama. Sa zicem ca il dublezi.
Vanzarile cresc si ele , insa probabil NU se vor dubla si ele.
Bun. Vrei si mai mult.
Iar cresti bugetul de reclama. Vanzarile cresc si ele, insa, in general nu la fel de mult pe cat ai crescut bugetul de promovare.
De ce se intampla asta?
Pentru ca audienta ta e intotdeauna limitata. In orice moment, exista doar X oameni care vor produsul / serviciul tau. Nu poti sa ai infinit de multi clienti. Plus ca probabil ai si concurenti, care si ei ii vor pe acei oameni.
Regula – costul aducerii de noi si noi vizitatori creste pe masura ce bugetul campaniei creste.
In general, eficienta ca trafic a unei reclame are oarecum curba din graficul urmator.

De la un anumit punct, sa tot cresti bugetul NU prea mai e profitabil. Aduci foarte putini oameni noi si vanzarile nu prea mai cresc.
Ce poti face?
Simplu – cresti EFICIENTA reclamei. Adica, vinzi mai mult catre cei pe care ii aduci.
Alta varianta – cresti preturile. Daca ai produse mai scumpe, dar vinzi la fel, atunci ai profit mai mare. Asta DACA vinzi la fel.
Cum se face asta? O varianta simpla e prin Branding.
De exemplu:
Vi s-a intamplat ca vreodata sa gasiti acelasi produs pe emag sau pe alt site? Probabil ca da. Si s-a intamplat sa il cumparati de pe Emag, chiar daca pe celalalt site era un pic mai ieftin?
sau,
Vi s-a intamplat sa aveti nevoie de un meserias pentru o lucrare – ati cerut recomandari si l-ati ales pe ala mai scump, dar, despre care prietenii v-au spus ca lucreaza bine? (scump da bine)
Asta e efectul branding-ului.
De multe ori NU alegem cea mai ieftina varianta. De multe ori preferam sa platim in plus pentru: ca sa fim siguri ca primim la timp produsul in stare buna ; sa fim siguri ca primim un produs/serviciu de calitate ; sa fim siguri ca daca avem intrebari / probleme exista cineva cu care putem vorbi si care ne poate ajuta ; ca persoana respectiva e specialist si mergem pe incredere, etc…
TOATE cele de mai sus, si altele, sunt efectul branding-ului.
Transpus intr-un grafic , ar arata in felul urmator.

Important de retinut:
› O campanie de branding NU functioneaza fara alte campanii de vanzare
› O campanie de branding are rolul principal de a POTENTA ALTE CAMPANII de vanzare directa
› La bugete mici, costul + implementarea unei campanii de branding NU se justifica
› O campanie de branding se justifica atunci cand exista suficienta promovare a produselor/serviciilor si se doreste cresterea marjei de profit
Acum, posibil sa intrebati cam de la ce bugete incepe branding-ul sa devina eficient.
Va puteti face o idee aproximativa din acest articol» , dedicat pretului de promovare al unui site.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Acum, ca stiti care e logica branding-ului, revin si la subiectul acestui articol
Modalitati de Branding cu costuri rezonabile
Metoda 1 – Canal de Youtube
Nu degeaba realizarea si sustinerea unui canal de Youtube este modalitate #2 ca eficienta in topul nostru de promovare online. Vezi tot topul aici»
Si cand spun canal de Youtube ma refer la un canal mai curand de Vlogging decat cateva filmulete reci si profesionist realizate.
De ce?
- Costul tehnologiei a scazut foarte mult. Nu e mare branza sa iti cumperi o camera buna cu care sa te inregistrezi pe tine vorbind despre produsele tale.
- Scopul principal este sa te prezinti ca expert in domeniul tau – nu sa faci alta reclama care sa vanda. Asa ca nu iti trebuie productie profesionala. Nu ca as avea ceva impotriva – dar ideea e sa facem ceva cu costuri ok. Un videoclip profesional facut costa mii de euro.
- Un aspect esential din punctul meu de vedere e puterea autenticitatii. Autenticitatea este greu de reprodus daca nu e chiar autentica. Adica, sa ai un videoclip profesional care sa para 100% autentic si sa nu para reclama sau promovare platita nu e usor. Nici ieftin.
- Este ceea ce se cheama content marketing
Metoda 2 – Programe educative sustinute de nume mari
Este foarte scump sa platesti un nume mare – din mass media, sau alta zona cunoscuta publicului – sa iti promoveze si sa sustina direct produsele tale.
Este semnificativ mai ieftin sa faci ceva educativ sau cu valoare sociala si sa platesti nume mari sa sustina acea initiativa. Din puctul lor de vedere, riscul asocierii este mult mai mic + este un beneficiu si pentru ei.
Win-win si un pret mai mic.
In plus, nu uita ceva important: este MULT mai greu sa iti cresti singur autoritatea. Mult mai usor este sa ti-o transfere cineva care are deja.
Metoda 3 – Participa ca invitat la televiziuni
In Romania, televiziunea este (inca) perceputa ca o sursa de autoritate. Cine apare pe ecran “este cineva”.
Vorbim de perceptie in general, nu de realitate.
Realitatea este ca e FOARTE usor sa apari la televizor.
Si important – nu ma refer la reclama pe post – ci la participarea la emisiuni ca invitat/specialist.
Evident, costul difera in functie de marimea televiziunii si audienta emisiunii, insa, exista variante pentru orice buzunar. Unele chiar foarte mici.
Valoarea mare nu e data de cei care te vad pe moment in emisiunea X, ci de inregistrarea emisiunii (acu totul apare si pe Youtube/Facebook) care poate fi pusa pe canalul tau, pe site – in esenta oriunde poate fi vazuta de cati mai multi oameni prin canalele standard de promovare.
Metoda 4 – Participa ca speaker la conferinte de profil
Aici sunt doua variante:
• Fie organizezi TU pentru firma ta o conferinta
• Fie participi la ALTA CONFERINTA ca speaker pentru firma ta
Evident, prima varianta are impact mai mare dar si costuri mai mari, a 2-a varianta are costuri mult mai mici dar si impact mai mic.
Alege ce iti permite buzunarul.
Cel mai important aspect nu e insa doar participarea la conferinta. Nu uita – vorbim de branding nu vanzare directa.
Cel mai important e ce iti ramane DUPA conferinta: Inregistrari video, articole, testimoniale participanti, etc…
Toate materialele care raman dupa conferinta, posteaza-le pe site-ul tau, Youtube, Facebook, etc… in locuri unde sa fie vazute mult timp de multa lume.
Metoda 5 – Include in fluxul operational recenziile clientilor dupa care publica-le (pe alea bune evident :D)
In general, fluxul operational e ceva de genul:
cerere client › incepere lucru › finalizare lucru › uita de client
Un flux operational pro-branding ar fi ceva de genul
cerere client › incepere lucru › finalizare lucru › raport client si solicitare feed-back › publicare feedback pozitiv sau neutru (preferabil nu rau)
Am observat ca in Romania, feedback-ul – mai ales cel pozitiv – se obtine greu. Suntem o natie foarte suspicioasa / necolaborativa din fire. Asta e.
Se pot face insa cateva lucruri ca sa cresteti sansa de a obtine feedback pozitiv.
Recomandari generale solicitare feedback client
› Solicitati feedback/review punctuale si doar pe ce s-a realizat concret.
de exemplu, daca ati livrat o carte, e mult mai probabil ca acel client sa zica: “am comandat cartea x, am primit-o, era ok” decat sa zica “am colaborat cu firma X si am fost multumit”
› Solicitati feedback/review de mai multe ori.
de multe ori, chiar si clientii multumiti nu vor da review/rating pentru ca nu vor, chiar daca au primit ce au vrut fara probleme. Se vor face ca si cum nu au primit solicitarea Dvs. Daca cereti de mai multe ori review, creste sansa de a primi feedback DE JENA. Daca i-ati servit ok, le va fi jena sa va ignore de multe ori. Nu cereti insa la nesfarsit. 3-5 ori e suficient. Nu poti forta pe nimeni sa face ceva daca chiar nu vrea.
Intrebari? Nelamuriri?
Aveti si alte idei de branding la costuri reduse?
Daca da, lasati mai jos ↓ un comentariu.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?