close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO Profesionale
      • Servicii SEO Profesionale
      • Consultanta SEO Gratuita
      • Consultanta SEO Completa
    • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Redactare articole SEO
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face?
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO Profesionale
      • Servicii SEO Profesionale
      • Consultanta SEO Gratuita
      • Consultanta SEO Completa
    • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Redactare articole SEO
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Cat de eficienta e cu adevarat campania automatizata de la Google – PerformanceMax?

By Radu Ciofu,

30/05/2023

De circa un an, Google a lansat un nou tip de campanie – PerformanceMax.

Este o campanie aproape 100% automatizata, in care iti setezi ce produse vrei ca Google sa iti promoveze, dupa care face el singur restul.

Este o campanie care pentru multi advertiseri a adus rezultate bune si care a devenit preferata firmelor de servicii PPC pentru ca necesita foarte putin timp de implementare.

Cat de eficienta e cu adevarat campania asta?

Si, mai e nevoie de oameni? sau face AI tot de acu incolo?

Despre toate astea in articol ↓

google performance max logo
google performance max logo

Ce si cat de eficiente sunt campaniile Google Ads Performance Max

Campaniile Perfromance Max sau Pmax sunt in esenta niste campanii pentru vanzare produse  – tip shop in care multe din setarile posible sunt complet automatizate.

Incarci produsele, apesi butonu si bagi cardul.  Google face restul.

Selecteaza cuvintele cheie, alege site-urile unde sa iti afiseze produsele, vede ce interval orar e bune, ce zona geografica merge bine, etc…

Din testele noastre de pana acum, algoritmul Google este eficient in a gasi cuvintele cheie potrivite si a face optimizarile de baza astfel incat sa produca un rezultat destul de bun.

Adica un cost per conversie multumitor.

Si cel mai important aspect – face toate astea automatizat, fara ca tu – cel care administreaza campaniile – sa consumi timp.

Intrebarile care apar sunt:

    • Daca merge bine si e complet automatizat mai e nevoie de advertiseri / manageri PPC?
    • Se mai poate face ceva ca sa se creasca in continuare eficienta campaniilor? sau am atins limitele optimizarii?

Intrebarea #1 – Daca Pmax e complet automatizat si merge ok, mai e nevoie de manageri PPC?

Am doua vesti: una buna si una proasta.

Cea proasta e ca va trebui sa platiti in continuare advertiseri/manageri de PPC. Asta daca vreti cu adevarat campanii performante.

Cea buna este ca Pmax va functiona ca un fel de stacheta minima si va elimina incet incet din piata amatorii care ofera servicii de Google Ads foarte slabe.

Pmax poate face singur si fara cost campanii rezonabil bune si in timp cei care nu tin pasul, vor fi eliminati de economia de piata.

Poate credeti ca e normal sa spun asta. Si asa este, DAR, campaniile de Pmax au limitari si sunt destul de usor de “batut” daca ai cat de cat idee ce faci si esti dispus sa faci ajustari in modul in care administrezi campaniile PPC.

Am sa explic in continuare cum.

Intrebarea #2 – Mai pot fi imbunatatite campanile Pmax?

DA, 100% se pot face campanii care sa aiba rezultate mai bune decat cele facute de Pmax.

Cum?

In esenta Pmax are doua limitari majore : ambele provenite din infrastructura pe care e construit Google Ads.

Limitarile sunt:

1 – cuvintele de cautare sunt generate in functie de titlurile/descrierile produselor.

2 – produsele si cuvintele cheie care declanseaza reclamele sunt grupate pe directoare – numite Add Groups.

Am sa explic pe rand – care sunt slabiciunile Pmax referitor la fiecare punct , cum pot fi rezolvate si cum pot fi imbuatatite campaniile.

Vulnerabilitatea #1 – cuvintele cheie sunt generate de titlurile/descrierile produselor.

Ca sa le promoveze, in esenta, Google trebuie sa inteleaga exact produsele pe care i le oferi.

Ca o reclama sa functioneze foarte bine, la cautari foarte specifice, trebuie sa livreze produse foarte specifice.

De exemplu, daca o sa caut in Google “ceas barnatesc electronic argintiu negru” ma  astept sa gasesc ceasuri de mana, barbatesti, electronice, unde culorile predominante sa fie negru si argintiu.  Orice altceva e ineficient si pentru mine si pentru cel care plateste reclama.

Vedeti mai jos – o cautare complexa unde marea majoritate a reclamelor sunt ineficiente.

De ce apar?

Din doua motive – Google nu a inteles foarte bine produsele respective si/sau Google nu a gasit suficiente produse cu descrierile respective si pentru ca are loc de afisat, a bagat ce a gasit.

Click to Zoom

De retinut – TOATE produsele sunt afisate in zona campaniilor tip Shop (Pmax e un fel de shop).

Faptul ca Google nu a afisat exact ce cautam are mai putin legatura cu setarile campaniilor ci cu faptul ca nu a inteles foarte exact produsele pe care le afiseaza. Asta pentru ca majoritatea descrierilor nu erau complete.

Cineva poate spune insa ca rezultatele oferite sunt in mare corecte. Toate sunt ceasuri barbatesti .. nu?  (ma rog, toate mai putin unu de masa..)

Reamintesc ca traim intr-o economie de piata puternic concurentiala. Ca sa obtii un profit peste medie, trebuie sa fii mai competitiv si mai eficient decat media.

Altfel spus trebuie sa faci o treaba mai buna decat ceilalti daca vrei sa castigi mai bine ca ceilalti.  Valabil si pentru reclame si pentru orice altceva intr-o economie de piata functionala.

Ce inseamna asta?

Daca vor sa fie eficienti, advertiserii vor trebui sa optimizeze titlurile/descrierile produselor.

Se castiga ceva timp pe partea de setari efectiv Google ads, dar apare nevoia de optimizare a produselor.

Pana acum, descrierile produselor erau strict privite ca responsabilitatea anagajatilor magazinului.

Daca vrem sa trecem la urmatorul nivel de eficienta, asta va trebui sa se schimbe.

FIE cei care adauga produse vor trebui sa invete un pic de SEM (Search Engine Marketing / cum sa optimizezi pentru cautari)  FIE  advertiserii vor trebui sa preia si o parte din responsabilitatea optimizarii produselor.

Din experienta mea, varianta a 2-a (managerii PPC sa faca si optimizare de produse) este mult mai usor de implementat si mai facila.

Problema #2 – produsele si cuvintele cheie care declanseaza reclamele sunt grupate pe directoare

Aici nu vorbim de o problema tehnica efectiva ci mai curand de “provocari” privind strategia de promovare.

Ca sa faci campanii tip Pmax (sau orice campanie de tip shop) iti trebuie un catalog de produse.

Daca nu setezi altfel, va exista un singur catalog cu toate produsele tale.

Asta inseamna ca implicit ii ceri lui Google sa promoveze toate produsele din catalog si ii spui ca toate sunt la fel de importante.

Asta o faci IMPLICIT pentru ca exista setari default la nivel de campanie, care se aplica identic tuturor produselor.

Daca faci asta o sa te lovesti imediat insa de cateva probleme:

  • Daca eficienta setata si ceruta lui Google (ROAS) este mare, doar o mica parte din produse vor ajunge sa fie promovate si vei vinde destul de putin, insa cu un cost foarte bun per client.
  • Daca eficienta setata si ceruta lui Google (ROAS) nu este mare, vei vinde mai multe produse insa cu un cost mai mare per client INCLUSIV la produsele care la o eficienta mare pot fi vandute cu un cost mic.
  • FOARTE MULTE produse sunt sezoniere. Se vand bine doar in anumite parti ale anului. NU e eficient sa opresti/pornesti la unison toate produsele pentru ca nu toate se vand la fel de bine in aceeasi perioada.

Adica, ori ai un cost general mic pe client dar vinzi putin, ori ai un cost mai mare dar vinzi mai mult.

Pai e bine nu? cam asa si trebuie?

Da, nu e rau, dar, se poate mai bine.

Cel mai bine e la produsele care sunt foarte cerute si unde vinzi foarte bine sa ai costuri minime per client , iar la produsele care nu merg foarte bine sa ai costuri mai mari, dar sub limita la care faci profit.

PLUS, sa te poti “juca” in permanent cu grupuri de produse – unele le pornesti, altele le opresti, altele care nu merg bine le treci la prmomotii, faci reduceri etc…

Pe scurt, nu poti sa tratezi identic toate grupele de produse. Nu daca vrei sa fii eficient.

Asta insa NU SE POATE daca ai o singura campanie si un sigur grup mare de produse.

Trebuie sa SEGMENTEZI produsele.

Mai multe grupuri de produse , mai multe campanii , setari individuale si analiza (raportare) segmentata.

Asta nu este o optimizare tehnica.  Este daca vreti o optimizare strategica, pentru ca implica si decizii de pret (reduceri sau cresteri), de stoc, etc…

Sunt optimizari care tin si de marketing dar si de business.

Gruparea eficienta a produselor este insa ceva ce nu se face foarte usor, are nevoie de timp si de cunoasterea clientelei.

De exemplu:

  • Poti sa faci un grup mare cu “Casa si Gradina”
  • Poti sa faci X grupuri segmentate in:
    • Sisteme de irigat
      • Sisteme de irigat subterane
      • Sisteme de irigat supraterane
      • Pompe
      • Hidrofoare
    • Utilaje de Irigat
      • Masini de tuns iarba electrice
      • Masini de tuns iarba pe motorina
      • etc…..

Cum e sa spui – produsele din Casa si Gradina merg acceptabil, avem un cost mediu per conversie de 50 lei, cel mai bine se vand masinile de tuns pe motorina – 30 lei per conversie.

SAU

Sa spui produsele din Casa si Gradina merg acceptabil, avem un cost mediu per conversie de 50 lei , dar, Masinile de tuns iarba electrice nu prea se vand, au peste 100 lei per conversie, cele pe motorina se vand bine, 30 lei per conversie, pompele si hidrofoarele nu se vand, dar merg bine sistemele de irigat unde avem 100 lei per conversie dar si valoarea e mare.

In care caz patronul are mai multe informatii si unde poate face mai bine o optimizare de pret si stoc ca sa aiba per total business o marja de profit mai buna?

In concluzie:

Da strict munca bruta de optimizare a campaniilor de Google Ads – cel putin a celor de tip shopping – va fi mai usoara si mai ieftina.

Dar nevoia de optimizare umana nu dispare. Va migra spre aspecte mai strategice ale campaniei.

Nu dispar job-urile in marketing, doar ca daca vor vrea sa ofere aceeasi plus valoare ca pana acum, vor trebui sa inteleaga mai bine produsele promovate si nevoile clientului si sa mai optimizeze si aspectele strategice ale business-ului.  Sau sa ofere informatie cu mai multa valoare astfel incat patronul sa ia o decizie mai buna.

Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.

Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.

Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓

Post navigation

← PreviousCat costa reclama pe Facebook si ce pret merita sa platesti – update 2023
NextSAF-T – Declaratia 406 →

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads 22/04/2025
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici 16/01/2025
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face? 08/10/2024
  • Strategii de marketing si vanzare pe care le neglijam frecvent – interactiunile cu publicul 02/09/2024
  • Google a anuntat oficial – AI in prima pagina. Ce impact va avea? Moare SEO? 05/06/2024

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging


Testimoniale clienti agentie SEOmark.ro


Achitei Andreea

Hotelurile Elexus

Dupa colaborarea cu SEOmark.ro, s-au obtinut rezultate concrete pentru site-urile hotelurilor noastre. De exemplu, site-ul hotel-carpathia.ro a ajuns în primele 5 pozitii pe cautarea “hotel Sinaia” (2023-2024-prezent), iar site-ul predeal.elexus.ro se situeaza acum in primele 3 pozitii pe cautarea “hotel Predeal” (2022-2023-2024-prezent). Mai concret, s-au creat pagini specializate pentru anumite cautari, care au fost ulterior promovate ducand la aceste pozitionari.

Achitei Andreea – Co Fondator Elexus Hotels; CA 32 mil RON 2023

TIS Farmaceutic

TIS FARMACEUTIC

SEOmark a furnizat servicii de marketing online, articole si postari pe pagina de Facebook a companiei. Rezultatele colaborarii cu SEOmark au fost foarte bune, iar raportul calitate-pret pentru serviciile oferite a fost potrivit. Am apreciat comunicarea constanta si suportul oferit oricand, inclusiv 24/24.

Dan Rebenciuc, director de vanzari la TIS Farmaceutic; CA 37 mil RON 2023

Syg Mob Design

Syg Mob Design

Syg Mob Design, companie care activeaza din 2006, produce mobilier din PAL si MDF si ofera solutii complete de amenajari si mobila pe comanda. Colaborarea cu SEOmark a inclus realizarea site-ului, curatarea lui dupa un atac si o campanie Google Ads cu costuri de 40-60 ron per client. Rezultatele au fost pozitive si, per total, am avut o experienta pozitiva cu Radu si colegii de la SEOmark.

Iulian Boboc, responsabil atelier Syg Mob Design ; CA 550K RON 2023

Estet.ro

Estet.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Estet.ro, magazin de bijuterii vintage si handmade, a inceput cu o lista de 7-8 cuvinte cheie relevante pentru atragerea publicului. S-au optimizat categoriile si denumirile produselor pentru cautari specifice, procesul fiind finalizat in 3-4 luni. In 3-5 luni, site-ul a ajuns pe prima pagina din Google pentru termeni precum: „bijuterii handmade argint” si „bijuterii vintage”.

Iordache Adriana, administrator

Funevents.ro

Funevents.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Funevents.ro – firma de animatori petreceri copii, a inceput cu imbunatatirea functionarii site-ului prin adaugarea de pagini dedicate cautarilor si completarea informatiilor existente. Au fost adaugate si link-uri externe, treptat, iar dupa 3-6 luni, traficul organic a crescut, eliminand necesitatea campaniilor Google Ads si generand suficiente cereri pentru echipa.

Borcanea Mihai, fondator;

curs jurnalism a1.ro

Curs Jurnalism a1.ro

Cursul de Jurnalism oferit de Ramona Ulici a fost o oportunitate valoroasa pentru echipa de redactori a1.ro. Am invatat reguli de redactare si tehnici pentru articole SEO. Temele au inclus redactarea articolelor, strategii de formatare si utilizarea cuvintelor cheie. La final, workshop-ul a consolidat cunostintele prin exercitii practice si discutii despre optimizarea imaginilor si sursele de informare.

redactia a1.ro


SEOmark.ro la GoTech World

Pe 12-13 noiembrie 2024, am participat la GoTech World Romexpo, un eveniment dedicat noutatilor din tehnologie. Am avut ocazia sa impartasim expertiza noastra si sa discutam despre solutii personalizate pentru fiecare business.

Pe parcursul a doua zile, am creat conexiuni, si am deschis usa unor viitoare colaborari. A fost o placere sa ne revedem cu vechi colaboratori, dar si sa cunoastem noi parteneri din industrie. Detalii suplimentare in sectiunea "Despre Noi".
SEOmark.ro – Agentie Marketing Online a participat la GoTech World

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Redactare articole si texte
– Optimizarea ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google my Business | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro