close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Optimizarea SEO pentru YouTube – cum se face ?

By Radu Ciofu,

28/02/2024

YouTube este al doilea cel mai mare motor de cautare din lume, dupa Google.

Fiind un motor de cautare (Search Engine) evident ca poti aplica tehnici de optimizare, astfel incat videoclipurile tale sa fie mai vizionate si mai sus in cautari. (Search Engine Optimization – SEO).

Conceptual, logica optimizarii pentru YouTube este foarte similara cu optimizarea pentru Google. Evident insa, exista diferente majore.

Care sunt principalele criterii de rankare? si cum ar arata un plan de optimizare?  Vezi in continuare in articol:

google youtube seo
google youtube seo

Optimizarea SEO pentru Youtube

 – principii generale si cum sa optimizezi pentru ele –

Ca si Google, si YouTube se bazeaza pe 2 piloni mari: Autoritate si Relevanta.

Altfel spus, cand cauti ceva, primul rezultat va fi scorul cel mai mare cumulat intre autoritatea canalului respectiv si relevanta fata de subiectul cautat de tine.

La fel este si la Google.

Diferenta majora insa, este data de felul in care se calculeaza autoritatea si relevanta.

Autoritatea in YouTube.

In Google, autoritatea unui site este data in principal de numarul de link-uri catre acel site, cautarile in Google ale numelui site-ului, marimea, varsta si traficul acelui site.

Pe Youtube, autoritata unui canal este data in principal de numarul de abonati ai acelui canal, total view time, cautarile numelui acelui canal sau a videoclipurilor acelui canal.

  • Pe Google, atunci cand calculeaza autoritatea unui site, il intereseaza in principal cat de popular e acel site pe internet. Pe Youtube, il intereseaza in principal cat de mult timp de vizualizare genereaza acel canal de Youtube.  Este normal, pentru ca Google si Youtube au interese diferite.  Unul are misiunea de a te duce cat mai rapid si eficient la destinatie, celalalt are misiunea de a te tine cat mai mult timp in fata calculatorului vizionand continut.

 

DE RETINUT:

Daca vrei sa optimizezi pentru Youtube (si sa iti cresti autoritatea) trebuie pe cat posibil sa:

  • Maximizezi timpul de vizualizare al videoclipului.
    • fa-l mai lung, prezinta succint teme related, incearca sa fie si entertaining, etc…
  • Maximizeaza timpul total de vizualizare –  Adica, daca un utilizator iti vede un videoclip, incearca sa il faci sa vada si alte videoclipuri.
    • pentru asta, trebuie ca in videoclip sa mentionezi alte videoclipuri relevante si sa pui link catre ele in descriere.
  • Maximizeaza sansa de abonare – cere expres abonarea, insa, pe cat posibil fa-o intr-un mod original.

Relevanta in YouTube

Relevanta inseamna efectiv cat de relevant este videoclipul respectiv raportat la cautarea pe care a facut-o utilizatorul.  Aici Google si Youtube sunt aproape identice. Ambele incearca sa returneze ceva cat mai util raportat la cautarea pe care o faci.

Un aspect care merita mentionat: YouTube a evolutat mult fata de inceputuri si algoritmul este perfect capabil sa inteleaga despre ce e vorba intr-un videoclip. Descrierea videoclipului nu este un factor de rankare si nu prea conteaza ce cuvinte cheie pui acolo.  Titlul videoclipului este inca un factor relevant, dar nu foarte important.

Alti factori de relevanta:

  • Mentionarea cuvintelor cheie / a subiectului in cadrul videoclipului.  Este eficient ca algoritmul sa inteleaga cat se poate de clar care este subiectul principal al acelui videoclip.
  • Timpul de vizualizare dupa ce s-a facut cautarea. Referitor la relevanta exista doua “tipuri” de vizualizari – ca sa zic asa.  Vizualizare facuta fara a exista cautare inainte (in princiopal datorita recomandarilor facute de Youtube)  si vizualizare facuta dupa ce utilizatorul a cautat ceva.
    • Scorul de relevanta creste mult DACA timpul de vizualizare este mare in urma unei cautari.
  • Rata de abonare si timpul total de vizualizare DUPA cautare
    • La fel ca mai sus, conteaza ce se intampla dupa ce utilizatorul face cautarea.
  • Utilizatorul face din nou aceeasi cautare dupa ce a vazut video?
    • In caz ca nu, inseamna ca a gasit raspunsul. In caz ca da, probabil nu i-a fost de foarte mare ajutor video.

 

DE RETINUT:

La fel ca in cazul autoritatii, relevanta se bazeaza in principal tot pe timpul de vizualizare.  Repet : scopul Youtube este de a te tine cat mai mult timp lipit de videoclipuri.

INSA, fata de simpla autoritate, un relevanta se calculeaza in functie de comportamentul unui utilizator DUPA ce a facut o cautare.  Se ia in calcul continutul videoclipului insa, de departe, cea mai mare pondere a scorului vine tot din felul in care oamenii interactioneaza cu acel video.

Plan general de optimizare pentru YouTube

Un aspect pe care vreau sa il re-amintesc este ca un factor foarte important pentru YouTube este Timpul Total de vizionare al unui vizitator pe canalul tau.

Adica, nu doar cat timp vede din videoclipul tau, ci cat timp se uita in total pe canalul tau.  (timpul cumulat de vizionare a tuturor videoclipurilor din canalul tau).

Asta inseamna ca , daca vrei sa ai ceva succes TREBUIE sa faci  1: mai multe videoclipuri si  2: sa fie corelate intre ele ca subiect.

Practic, cam trebuie sa tratezi canalul de YouTube ca un fel de topic cluster pe Google  –  vezi aici ce e un topic cluster :  https://seomark.ro/tutorial-maximizeaza-eficienta-seo-cu-chat-gpt-pentru-site-uri-de-firma-clusterul-de-subiecte-opse24/

CONCRET:

  1. gandeste-te la subiectul general pe care vrei sa il abordezi pe Youtube.
  2. fa o lista de videoclipuri related (corelate intre ele) pe care sa le faci
  3. cand filmezi, introdu in fiecare video referinte catre celelalte video-uri.  (dupa ce le inregistrezi pe toate, pune in descriere link-urile)
  4. continua in aceeasi logica.

DACA vrei sa abordezi subiecte foarte diferite, este mai eficient sa ai mai multe canale separate, decat un canal general cu “de toate”.

Un alt aspect important sunt vizualizarile facute de abonatii tai.

Cand cineva se aboneaza o face pentru ca i-a placut/i s-a parut interesant ce a vazut si vrea mai mult.

Daca vei varia mult tipul continutului , omul care s-a abonat pentru ceva, nu mai primeste acel ceva pentru care s-a abonat, deci vizualizarile nu vor fi prea bune.

Din nou, daca vrei sa abordezi mai multe tematici, e mult mai eficient sa faci mai multe canale , decat sa ai unul singur pe care pui subiecte variate.

Cum gasesti cautari relevante pe YouTube (cuvinte cheie)

Ca sa iti faci un plan de videoclipuri, trebuie intai sa identifici o serie de subiecte de interes pentru publicul tau.

Asta inseamna sa vezi ce / cum cauta in YouTube, dupa care sa faci videoclipuri pe subiectele respective.

Un soft gratuit si disponibil oricui este Google Trends – https://trends.google.com

Poti selecta Romania (sau orice alta zona de interes) si poti selecta cautari doar pe YouTube.  Implicit programul seteaza cautari web (Web Searcch – cautari pe Google) , insa se poate schimba.

Dupa ce ai schimbat zona si motorul de cautare, poti introduce fie un cuvant cheie de interes, fie un subiect de interes si poti vedea pana la 25 cele mai importante alte cautari corelate cu acea cautare si pana la 25 din cele mai importante subiecte corelate cu acea cautare.

Este arhisuficient ca sa iti poti face o idee destul de buna despre ce vor oamenii si care e subiectul principal de interes pentru orice cautare.

Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.

Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.

Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓

Post navigation

← PreviousCare sunt cei mai importanti factori de SEO in 2024 (studiu semrush)
NextSchimbari importante si nu in bine la Google Ads – si cum (inca) pot fi rezolvate →

One thought on “Optimizarea SEO pentru YouTube – cum se face ?”

  1. Radu Ciofu says:
    29/02/2024 at 3:39 pm

    ADITIONAL,

    exista o multitudine de tool-uri si unelte care te pot ajuta, fie pe partea de studiu cuvinte cheie, fie pe analiza competitorilor (ce video merg bine la ei) fie alte facilitati.

    unul din aceste soft-uri este https://vidiq.com/

    NOTA: nu l-am testat, nu stiu daca e ok sau nu. Pur si simplu cineva din comunitatea de seo ne-a rugat sa il mentionam ca resursa utila la articol.

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza 27/06/2025
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii 20/05/2025
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads 22/04/2025
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici 16/01/2025
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face? 08/10/2024

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging


Testimoniale clienti agentie SEOmark.ro


Achitei Andreea

Hotelurile Elexus

Dupa colaborarea cu SEOmark.ro, s-au obtinut rezultate concrete pentru site-urile hotelurilor noastre. De exemplu, site-ul hotel-carpathia.ro a ajuns în primele 5 pozitii pe cautarea “hotel Sinaia” (2023-2024-prezent), iar site-ul predeal.elexus.ro se situeaza acum in primele 3 pozitii pe cautarea “hotel Predeal” (2022-2023-2024-prezent). Mai concret, s-au creat pagini specializate pentru anumite cautari, care au fost ulterior promovate ducand la aceste pozitionari.

Achitei Andreea – Co Fondator Elexus Hotels; CA 32 mil RON 2023

TIS Farmaceutic

TIS FARMACEUTIC

SEOmark a furnizat servicii de marketing online, articole si postari pe pagina de Facebook a companiei. Rezultatele colaborarii cu SEOmark au fost foarte bune, iar raportul calitate-pret pentru serviciile oferite a fost potrivit. Am apreciat comunicarea constanta si suportul oferit oricand, inclusiv 24/24.

Dan Rebenciuc, director de vanzari la TIS Farmaceutic; CA 37 mil RON 2023

Syg Mob Design

Syg Mob Design

Syg Mob Design, companie care activeaza din 2006, produce mobilier din PAL si MDF si ofera solutii complete de amenajari si mobila pe comanda. Colaborarea cu SEOmark a inclus realizarea site-ului, curatarea lui dupa un atac si o campanie Google Ads cu costuri de 40-60 ron per client. Rezultatele au fost pozitive si, per total, am avut o experienta pozitiva cu Radu si colegii de la SEOmark.

Iulian Boboc, responsabil atelier Syg Mob Design ; CA 550K RON 2023

Estet.ro

Estet.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Estet.ro, magazin de bijuterii vintage si handmade, a inceput cu o lista de 7-8 cuvinte cheie relevante pentru atragerea publicului. S-au optimizat categoriile si denumirile produselor pentru cautari specifice, procesul fiind finalizat in 3-4 luni. In 3-5 luni, site-ul a ajuns pe prima pagina din Google pentru termeni precum: „bijuterii handmade argint” si „bijuterii vintage”.

Iordache Adriana, administrator

Funevents.ro

Funevents.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Funevents.ro – firma de animatori petreceri copii, a inceput cu imbunatatirea functionarii site-ului prin adaugarea de pagini dedicate cautarilor si completarea informatiilor existente. Au fost adaugate si link-uri externe, treptat, iar dupa 3-6 luni, traficul organic a crescut, eliminand necesitatea campaniilor Google Ads si generand suficiente cereri pentru echipa.

Borcanea Mihai, fondator;

curs jurnalism a1.ro

Curs Jurnalism a1.ro

Cursul de Jurnalism oferit de Ramona Ulici a fost o oportunitate valoroasa pentru echipa de redactori a1.ro. Am invatat reguli de redactare si tehnici pentru articole SEO. Temele au inclus redactarea articolelor, strategii de formatare si utilizarea cuvintelor cheie. La final, workshop-ul a consolidat cunostintele prin exercitii practice si discutii despre optimizarea imaginilor si sursele de informare.

redactia a1.ro


SEOmark.ro la GoTech World

Pe 12-13 noiembrie 2024, am participat la GoTech World Romexpo, un eveniment dedicat noutatilor din tehnologie. Am avut ocazia sa impartasim expertiza noastra si sa discutam despre solutii personalizate pentru fiecare business.

Pe parcursul a doua zile, am creat conexiuni, si am deschis usa unor viitoare colaborari. A fost o placere sa ne revedem cu vechi colaboratori, dar si sa cunoastem noi parteneri din industrie. Detalii suplimentare in sectiunea "Despre Noi".
SEOmark.ro – Agentie Marketing Online a participat la GoTech World

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Redactare articole si texte
– Optimizarea ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google my Business | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro