Google a devenit mai inteligent si una dintre modificarile majore din 2016 cu care se “lupta” cei care ofera SEO sau Adwords este ca intentia utilizatorului e mai bine inteleasa. Practic, Google este mai eficient in a intelege exact ce anume vrea utilizatorul sa gaseasca si nu mai interpreteaza cuvintele folosite exact asa cum sunt scrise (in SEO se cheama exact match).
Prima implicatie majora pentru SEO
In cazul in care Google crede ca utilizatorul nu va gasi pe pagina (ori site-ul) tau ce se asteapta sa gaseasca, atunci vei fi retrogradat in cautari, CHIAR DACA in pagina apar exact cuvintele cheie pe care utilizatorul le-a folosit.
Cred ca cel mai bine veti intelege din urmatoarele exemple axate pe piata bijuteriilor. Daca veti cauta cuvantul “bijuterii” prima pagina si a 2-a pagina, cu o singura exceptie, afiseaza doar magazine de bijuterii. Credeti ca nu exista bloguri sau articole din ziare care vorbesc despre “bijuterii”? Sigur ca exista, doar ca Google a determinat ca cei care cauta bijuterii nu vor sa citeasca despre ele, ci vor sa cumpere, asa ca afiseaza preponderent magazine.
Sfaturi si implicatii directe: Atentie la subiectele pe care le abordati pe blog. Nu scrieti doar articole “optimizate” pentru cautari unde nu aveti sanse sa aduceti plus valoare. Nu scrieti articole doar pentru a le scrie. Articolele si marketing-ul prin continut sunt foarte utile, dar ganditi-va ce vor oamenii sa citeasca. Nu scrieti doar pentru Google pentru ca veti pierde timpul.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Ce se asteapta sa gaseasca cei care cauta bijuterii?
Pentru a vedea care sunt, in mare, intentiile utilizatorilor putem face o harta a cuvintelor cheie sugerate de Google – imaginea mai jos (se cheama nor de cuvinte – la sfarsitul articlului vedeti cum a fost obtinut):
Principalele categorii si cuvinte cheie asociate cu bijuterii sunt:
- aur, argint, online – cele mai importante
- sector, Timisoara, Iasi – semnificative si denota interes pentru locatie
- marcaj, 925, karate, 585 – semnificative si denota interes pentru calitate si produse originale
Si sunt sigur ca veti mai gasi si alte categorii. La o prima vedere, majoritatea celor care cauta bijuterii sunt interesati in principal de bijuterii de aur si argint online. Asta inseamna ca, daca as vrea sa promovez un magazin de bijuterii, ar trebui sa iau in calcul urmatoarele aspecte:
- Daca vand bijuterii de aur sau argint ar fi bine sa le pun pe prima pagina cu textul aferent. Asta se asteapta sa gaseasca marea majoritate a celor care cauta bijuterii si, automat, asta se asteapta sa vada si google. Nu este un studiu exhaustiv, dar personal am observat ca dupa pagina a 3-a pe google site-urile care ofera bijuterii prezinta pe prima pagina in principal alte tipuri de produse: cristale, inele, bratari, pandantive, accesorii – orice, dar nu bijuterii de aur si argint.
- Homepage-ul (prima pagina a site-ului Dvs) ar trebui sa fie plina cu produse. Nu am vazut in primele rezultate din Google pagini de branding, ci doar pagini cu produse. Utilizatorii vor sa vada direct bijuterii si nu altceva. Am gasit si magazine de bijuterii care pe prima pagina nu afiseaza produse, ci poze, stil si branding. Din pacate Google pare ca nu apreciaza si vrea direct produse pe prima pagina…
- Prima pozitie afiseaza foarte multe produse – poate fi o coincidenta, dar nu cred. Cred ca pur si simplu utilizatorii stau foarte mult pe acea pagina si compara produsele. Din punctul de vedere al lui Google, ei gasesc ce cauta si atunci pagina merita sa fie pe prima pozitie.
- In cazul in care fac Adwords, cautarile dupa cuvantul cheie generic “bijuterii” ar trebui trimise pe pagina unde avem bijuterii de aur sau argint. In caz contrar, bounce rate va fi mai mare si utilizatorii vor pleca din site-ul nostru intr-un procent mai mare.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Ce altceva mai este relevant pentru SEO?
La o prima impresie, locatia fizica a magazinului este foarte importanta. Nu degeaba oamenii cauta frecvent nume de localitati si sectorul in cazul Bucurestiului. Foarte probabil utilizatorii vor sa se inspire online dupa care vor sa vada fizic produsele.
Eu asa am facut cand m-am casatorit si imi pare bine, pentru ca ce vazusem pe net nu corespundea cu realitatea si am ales in final altceva. Magazinul a ramas insa acelasi.
Strict ca idee de marketing, puteti oferi mici cadouri sau promotii pentru cei care vin in magazin. Nu are neaparat influenta pentru SEO, dar locatia este o intentie importanta a utilizatorilor.
O alta intentie importanta este marcajul si calitatea aurului. Foarte probabil unii utilizatori doresc sa fie siguri de calitatea aurului. Mentionati expres ca produsele oferite sunt marcate, aratati imagini cu certificatele de garantie si , in general, faceti tot posibilul sa asigurati vizitatorii ca aurul si argintul oferit sunt de calitate.
Radu Ciofu,
SEOmark.ro