5 idei de promovare a unui produs care te vor ajuta sa iti cresti vanzarile
Obiectivul principal al oricarei afaceri este de a obtine cat mai multe vanzari si profit – indiferent daca oferi servicii sau produse.
Daca vorbim de o afacere online, ca sa ai profit trebuie sa ai vanzari, iar ca sa ai vanzari, trebuie sa ai vizitatori (logic, nu?).
Ca sa ai vizitatori, te poti promova DAR – in general – promovarea costa si daca nu e eficienta, te poate costa mai mult decat profitul.
In continuare, in articol iti prezentam 5 idei de promovare care in general sunt eficiente si in general costa mai putin decat profitul pe care il genereaza.
5 strategii de promovare a unui produs care te costa mai putin decat livreaza
(adica sunt eficiente 😉)
1. Promovarea unui produs sau serviciu prin intermediul recomandarilor
Aici sunt cateva cazuri si am sa le tratez distinct
- Promovezi produse de larg consum – poate prin un magazin online
- Promovezi servicii catre publicul larg – gen un restaurant, hotel, parc distractii, excursii, etc…
- Promovezi produse / servicii catre alte afaceri – B2B
Afla mai multe despre serviciul nostru de facebook ads
1 – Promovezi produse de larg consum – ai un magazin online.
In cazul asta, cel mai important aspect sunt COMENTARIILE DE LA PRODUSE.
Oamenii SE UITA LA COMENTARII. Nu pot sa spun cat este de important aspectul asta. De altfel, popularitatea este unul din cele 6 principii importante ale persuasiunii conform Dr. Robert Cialdini ( https://www.influenceatwork.com/principles-of-persuasion/ )
Este important sa:
- Ai comentarii cat mai multe
- Ai comentarii cat mai bune
- Si daca ai comentarii bune, sa fie cat mai autentice.
Cum strangi multe comentarii?
– La inceput si pe termen scurt – realizeaza un aspect: comentariile atrag comentarii. Daca nu ai deloc comentarii > fa-ti. Roaga prieteni, rude, cunostinte, agentia cu care lucrezi, vecinii, colegii, etc… sa iti dea comentarii pozitive la produse. Stiu ca poate parea aiurea, dar, asa functioneaza lucrurile. Nu e ideal dar….
– Pe termen lung, trebuie sa iti implementezi follow-up automatizat. Ce e aia? Dupa ce a cumparat ceva, fiecare utilizator sa primeasca mesaje automate, pe cat posibil pe mai multe canale de promovare.
exemplu: dupa ce ai cumparat un produs de la magazinul X sa primesti la o saptamana un email de forma “Ti-a placut produsul Y? Spune-ne parerea ta aici + link pagina produs“. Nu e rocket science de implementat.
2 – Daca Promovezi servicii catre publicul larg – gen un restaurant, hotel, parc distractii, excursii, etc…
In acest caz, poti aplica modalitatea de la pct.1 DAR, mai poti aplica ceva. Imagini, filme, testimoniale, etc… relevante. De exemplu – filmulete de la petreceri – daca esti restaurant, hotel.. sau poze de grup si filme de la cursuri, sau din tabere, etc…
Ideea e sa arati cati mai multi oameni si cat mai fericiti ca urmare a serviciilor tale.
IMPORTANT: conform reglementarilor utilizarii datelor persoanele (GDPR) si a altor legi privind confidentialitatea datelor, daca vrei sa faci astfel de inregistrari este obligatoriu sa obtii dinainte acordul participantilor la astfel de evenimente. Din experienta mea, in general oamenii isi dau acordul.
3 – Promovezi produse / servicii catre alte afaceri – B2B
Aici e complet diferit. Problema principala e ca romanii au in general o mentalitate foarte individualista si non-colaborativa. Daca serviciul/produsul tau nu implica distractie multa si daca produsul / serviciul tau poate fi folosit si de competitori, majoritatea oamenilor NU iti vor da usor review pozitiv sau recenzie. Este foarte diferit fata de mentalitatea vestica, dar, e cum e…
Ai nevoie de Audit Google Ads (Adwords) – Gratuit – Live?
In general, ca sa obtii recenzii pozitive, cam trebuie sa dai ceva la schimb. Fie: oferi bonus-uri – fie dai reduceri contra unei recenzii pozitive.
Pentru toate punctele – cand vorbim de promovare eficienta de produse, FOARTE importanta e autenticitatea recenziilor. Adica, recenzii gen: “Am cumparat si sunt foarte multumita – Maria, Focsani” nu functioneaza. E clar un review fake si nu va avea nici un beneficiu.
Strategii de promovare a unei firme? Click pentru a afla mai multe >
2. Ofera lucruri gratuite
Oricui ii plac lucrurile gratuite. Pentru promovarea produsului poti oferi gratuit de exemplu un ghid care sa fie util si legat de domeniul tau de activitate.
Cateva aspecte referitor la Ghidurile Gratuite:
- Scopul principal e sa obtii date de contact – lead-uri – si sa oferi utilizatorilor raspunsuri cat de cat generale. In fiecare domeniu exista unele intrebari care apar mai des. O idee buna – SI UTILA – este sa faci o culegere cu acele idei, sa le raspunzi cu lux de amanunte si sa promovezi ca ghid introductiv pe domeniul tau.
- Obtii si date de contact si ajuti in mod real oamenii
- Daca ai resurse, nu fa un singur ghid. Nu e ca vinzi un singur lucru. In general, cu cat ai mai multe astfel de ghiduri si tutoriale, cu atat atragi mai multi oameni si obtii mai multe date de contact.
- In 2020 promovarea video a explodat , in special YouTube. O alternativa la a face un ghid PDF e sa faci tutoriale video, poate chiar un canal propriu video.
Daca te intereseaza mai mult ce presupune asta, avem aici un ghid gratuit pentru SEO
O alta idee de promovare sunt concursurile prin intermediul Facebook sau Instagram, de exemplu, prin care castigatorul va primi un produs gratuit sau orice alt beneficiu pe care vrei sa il oferi.
Personal, modalitatea asta de promovare nu imi place, dar, in anumite momente este eficienta.
De ce nu imi place? – pentru ca in general nu aduci vizitatori utili din punct de vedere comercial. Aduci concursomani profesionisti – oameni care participa la orice concurs din lipsa de alta activitate si care nu sunt utili sub nici o forma afacerii tale, pentru ca in general nu cumpara niciodata mai nimic, doar vaneaza gratuitati.
Ca o regula generala, NU vrei astfel de vizitatori.
Totusi, exista o exceptie, cand poti promova un produs prin concursuri.
Vezi primul punct de promovare din articolul asta – popularitatea (regula lui Cialdini). Daca ai o firma noua, sau un magazin nou sau un produs nou, concursurile iti pot da un mare plus de popularitate PERCEPUTA care te poate ajuta in vanzarile ulterioare.
Altfel spus, lansezi ceva nou, faci un concurs ca sa faci zgomot in jurul lui, sa strangi comentarii, like-uri, etc… dupa care NEAPARAT schimbi modalitatea de promovare in ceva sustenabil pe termen lung.
Avantajul concursului nu e ca vinzi – nu o sa vinzi prin concurs – ci ca vei creste eficienta promovarii ulterioare ca urmare a faptului ca produsul/magazinul tau pare mai popular decat este.
Plus, uneori, zgomot mare online = trafic mare online, ceea ce ajuta. Din experienta mea insa, nu atat de mult pe cat cred unii.
Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau? Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google?
Te putem ajuta! Inregistreaza-te pentru un AUDIT SEO GRATUIT› al site-ului tau.
3. Implementeaza o strategie de promovare a unui produs prin continut
Sau, pe engleza – content marketing. Marketing prin continut.
De ce functioneaza? Si cand merita sa implementezi asta?
In mare, sunt 2 situatii prin care te ajuta promovarea unui produs prin continut:
- In cazul in care oferi produse / servicii cu valoare mai mare sau cu un grad de complexitate mai mare.
- de ex: vanzare de electrocasnice, servicii financiare, de marketing, consultanta, programare, echipamente industriale, medicale, etc…
- In cazul in care vinzi servicii sau produse cu nevoi recurente.
- de ex: haine, pantofi, mancare de tot felul, excursii, evenimente…
Vezi mai mult detalii in pagina serviciului nostru de creare continut SEO
Intai – ce inseamna content?
Simplu: in general articole sau videoclipuri. Sunt 2 categorii principale de continut:
– articole utilitare – gen how-to – cum sa folosesti un anumit produs sau recenzii de produs sau unboxing-uri
– stiri si noutati din domeniul respectiv sau alte evenimente de interes general pentru acel domeniu – cum ar fi studii noi, descoperiri stiintifice, legislatie noua, etc…
De ce te ajuta continutul? Si de ce strategia asta este profitabila?
Sunt modalitati principale prin care continutul iti aduce vanzari.
1 – In cazul produselor recurente, sau cu valoare mai mica (dar nu numai) – oamenii NU VOR MEREU SA CUMPERE. Toti ne cumparam haine si incaltaminte. Dar nu in fiecare zi!
Ce vrei sa faci, e sa tii potentialii clienti cat mai aproape de tine DAR, fara sa ii agasezi si sa ii stresezi 7 zile din 7 cu cumpara aia, cumpara ailalta. NU poti forta pe nimeni sa cumpere, daca acel cineva nu vrea sa cumpere.
Ce POTI FACE e insa sa tii potentialul client cat mai aproape de tine. Adica sa il faci cumva sa se gandeasca cat mai mult la tine. Asta nu o poti face cu produse ci cu informatii. De asta multe din magazinele de haine trimit articole cu ce poarta vedetele, ce e in tendinte, etc… Lucruri de interes pentru publicul lor.
Evident ca scopul articolelor e vanzarea, dar nu poti da in fiecare zi email cu “da-mi bani, cumpara asta…”
Vezi mai mult detalii in pagina serviciului nostru promovare facebook ads
2 – in cazul produselor cu valoare mare sau mai complicate – aici e clar – INCREDEREA VINDE.
Are vizitatorul incredere ca poti livra ok acel serviciu sau produs? sau ca serviciul/produsul e de calitate? Daca da > cumpara. Daca nu > nu cumpara.
Ai de ales intre 2 medici – unul are zeci de articole publicate in reviste medicale de specialitate, altul nu exista pe internet. La care preferi sa mergi?
Asta inseamna content marketing.
Mai ales in 2020 – de cand cu Covid, toti stam mult mai mult acasa si ne uitam pe internet la chestii, cresterea prin continut – in special video – a adus beneficii MARI.
Vezi aici un exemplu de afacere care a crescut in perioada pandemiei bazandu-se pe content (BiziLiveCLUB): https://youtu.be/kqfAi_jM7nM
4. Masoara cat mai exact costul / client
Sau, tehnic, calculeaza costul per conversie.
La modul general, pentru aproape orice vinzi, exista o gramada de modalitati de promovare.
Intotdeauna exista MUUUULT mai multe decat iti permite bugetul.
Cum sa iti eficientizezi promovarea? Simplu – te promovezi doar pe cele mai eficiente. Cum sa vezi care sunt cele mai eficiente? Calculezi cost/client pentru fiecare canal de promovare.
Poate suna destul de complicat, dar nu e chiar asa.
As zice ca sunt 2 cazuri principale:
– FIE vrei sa iti calculezi TU costul cu fiecare canal de promovare
– FIE apelezi la cineva care iti da rezultatul final, gata calculat
In primul caz, cel mai utilizat instrument de masurare e Google Analytics – un tool specializat si Gratuit oferit de Google. ( analytics.google.com )
Ai nevoie de un Audit Google Ads (Adwords) – Gratuit si Live?
Pe scurt, iti faci cont, dupa care instalezi pe site-ul tau (da , trebuie sa ai un site) un cod pe care ti-l da Google, dupa care vezi toti vizitatori de pe site. Iti stabilesti anumite obiective – cum ar fi comanda finalizata (daca ai un magazin) – dupa care vezi ce surse iti aduc comenzi finalizate la cel mai bun pret.
In mare, cam asta e ideea, mult simplificata. In realitate, lucrurile sunt mai complicate DAR, nu trebuie sa le complici mai mult decat necesar.
Dificultatea principala este in a calcula foarte precis un cost / client pentru fiecare canal in parte. Daca vrei precizie MARE atunci da- trebuie sa stii multe despre Google Analytics, setari , atribuire, etc… “chestii” specializate de marketing.
– SAU –
nu vrei precizie maxima, dar vrei sa iti faci o idee – APROXIMATIV care canal e cel mai eficient. Si pentru asta nu e nevoie sa mananci Analytics pe paine. Daca sunt diferente mari intre canalele de promovare vor fi FOARTE VIZIBILE ochiometric, ceea ce e suficient sa poti optimiza.
Sau, apelezi la cineva specializat si iti calculeaza el costul.
Daca derulezi campanii de promovare cu bugete maricele, optimizarea CLAR merita si isi justifica banii cheltuiti.
Strategii de Marketing si Promovare pe timp de Criza? Click pentru a afla mai multe >
5. Creste-ti autoritatea – daca vinzi servicii / produse mai complexe sau pentru companii
INCREDEREA VINDE – cred ca asta e evident.
Totusi, sunt 2 increderi:
- incredere in produs
- incredere in vanzator
Poti fi un magazin putin cunoscut, dar, daca vinzi produse originale de la marci cunoscute e altceva decat daca vinzi no-name.
Sau, conteaza sa fie vanzatorul cunoscut. Emag vinde de toate pentru toti, inclusiv no-name. Se bazeaza pe incredere in vanzator , nu neaparat produs. Stii clar ca nu fuge nimeni cu banii tai, ca daca produsul nu e ok, il returnezi, ca nu ti se refuza garantia, etc…
Cum iti poti creste Autoritatea si/sau increderea in tine?
In mare, prin 2 modalitati principale:
- Continut de specialitate. Am vorbit despre continut. Trebuie sa prezinti ce faci ca un expert. Daca reusesti, vei fi perceput ca experit si iti vei creste increderea in tine.
- Asocierea cu nume de incredere. Daca nu vrei sa promovezi continut, trebuie sa obtii increderea de la altii
Vezi mai mult detalii in pagina serviciului nostru de creare continut SEO
Cum “obtii incredere” ?
- Participi la evenimente sau emisiuni
- Publici articole, advertoriale in presa
- Faci asocieri cu alte firme mai mari sau mai cunoscute cu tine
- Obtii diplome / atestate de la alte firme/entitati cu incredere mai mare decat tine
Mai sunt si alte modalitati, dar, astea sunt principalele.
Ce e important de retinut: Increderea / autoritatea NU VAND DIRECT. Sa nu crezi ca daca mergi la televiziuni sau esti speaker la ceva evenimente automat se sparge teava de clienti la tine. NU.
Acest gen de promovare POTENTEAZA eficienta promovarii directe pe care o ai. Adica, cresc eficienta altor campanii de promovare. Intai le implementezi pe alea, dupa care cresti eficienta promovarii prin cresterea autoritatii. (branding)
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Ai Intrebari? Pareri? Comentarii?
Lasa-le mai jos ↓
Buna ziua, Radu.
Foarte util si la obiect, articolul, ca de obicei.