Sa presupunem ca te duci la un concurs important de moda.
Cand ai sanse mai mari sa castigi? Daca te imbraci cu niste haine cumparate din comert? Sau cu niste haine facute expres pentru tine de un stilist/creator de moda?
La fel e si in cazul campaniilor Google Ads (fost adwords) – concurezi cu multi altii, in cea mai scumpa piata de publicitate din Romania. Daca vrei sa castigi TREBUIE sa ai o campanie facuta special pentru tine si foarte – foarte bine personalizata si setata.
Intai – in ce consta dificultatea nr.1 a campaniilor de Google Ads?

Google Ads e o licitatie unde nu esti singurul!!!
Marea majoritate a celor care nu au experienta in domeniul asta, considera ca e simplu sa faci campanii de Google Ads.
Selectezi niste cuvinte cheie, faci un anunt, setezi site-ul, scoti cardul si gata. Vin vanzarile.
FALS!
Da, din secunda 2 vin vizitatori. Doar ca o sa constati foarte rapid ca vizitatori NU inseamna neaparat si vanzari.
Si asta e marea problema.
E usor sa setezi campaniile. E greu sa le faci profitabile.
Adauga si faptul ca per click, Google Ads este (din ce stiu eu) cea mai scumpa modalitate de promovare PPC din Romania.
De ce se intampla asta?
Pentru ca marea majoritate a oamenilor nu sunt zombie si au creier.
Aproape nimeni nu cumpara orbeste de pe primul site pe care intra.
Statistic, atunci cand vor sa cumpere ceva oamenii verifica in medie 4-6 site-uri care ofera acel produs/serviciu.
Plus, statistic, in marea majoritate a cazurilor cel putin unul din acele site-uri va fi si liderul din domeniul respectiv. Adica o firma foarte cunoscuta in care oamnii au incredere – gen Emag.
Sunt FOARTE RARE cazurile in care produsul tau nu poate fi gasit decat la tine.
Principalul motiv pentru care campaniile de Google Ads nu vand este pentru ca vizitatorii gasesc in alta parte un raport pret / calitate / incredere mai bun.
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Care e rezolvarea ? Cum se eficientizeaza campaniile care nu merg?
In mare, sunt 3 directii principale:
- trebuie sa iti imbunatatesti imaginea firmei (vezi idei de branding») si sa cresti rata de conversie». Tot ala o sa fii, dar o sa arati mai bine!
- trebuie sa iti eficientizezi afacerea si sa vii cu o oferta mai buna. Asta nu e o decizie de marketing, e o decizie de business.
- trebuie sa nisezi foarte precis campania de google ads – asta e treaba agentiei de google ads» cu care lucrezi.
Ce inseamna sa eficientizezi (nisezi) o campanie de Google Ads
Foarte probabil nu vinzi un singur produs/serviciu.
Foarte probabil, produsele/serviciile tale se cauta in mai multe feluri si din mai multe zone.
Ce se intampla in marea marea majoritate a cazurilor este ca doar o mica parte din produse/servicii pot fi promovate profitabil.
Eficientizarea campaniei inseamna sa gasesti acele cateva produse care se vand bine + sa gasesesti acele cautari care genereaza vanzari si sa te axezi doar pe ele.
Restul opresti tot.
Problema este ca nici agentia, nici proprietarul afacerii nu stiu dinainte exact care produse vor merge si exact catre cine. Fiecare afacere e un pic diferita si vinde diferit!
Este nevoie de timp ca sa vezi ce merge si ce nu.
Si asta este principalul motiv pentru care majoritatea campaniilor de reclama esueaza
Nici nu pot sa contorizez de cate ori s-a intamplat sa vina la noi cereri de genul:
“Ma grabesc foarte tare. Am bagat o gramada de bani in marfa si trebuie sa o vand rapid / Am deschis sediul X, am angajat oameni da nu am ce sa le dau sa lucreze. Trebuie ieri sa inceapa sa sune telefoanele / sa vina comenzile”.
Sincer, cine ajunge in situatia asta nu si-a facut un plan de afacere prea bun.
E NEVOIE DE TIMP – si nu exista scurtaturi – ca sa identifici care sunt cuvintele cheie si produsele care pot fi vandute cu succes rezonabil de o firma.
Exceptand cazul in care esti singur pe o nisa, exista si altii, care si-au optimizat procesele de vanzare. Daca ar fi fost complet ineficienti, dispareau de mult. Daca inca exista, inseamna ca fac ceva bine.
Si ca sa ii depasesti trebuie ca si tu sa faci ceva cel putin la fel de bine sau mai bine.
Daca nu ai experienta vasta pe domeniul respectiv – sta stii pe dinafara ce se vinde, la ce preturi si catre cine, atunci nu o sa iti iasa din prima.
Si nu exista scurtaturi.
Da, cineva cu experienta va trage probabil mai rapid concluziile sau si va reusi sa ajunga la un rezultat bun in mai putini pasi. Daca ai o campanie care consuma putem incerca sa te ajutam; vezi aici serviciul de consultanta gratuita pe Google Ads»
Dar nimeni nu ajunge la un rezultat exceptional din prima.
ORICE lucru de calitate implica munca si campaniile Google ads nu fac exceptie.
Vorba unui fost coleg: Daca banii ar creste pe camp, i-ar paste si magarii..
› Ai reclame Google Ads (Adwords)?
› Nu esti multumit de eficienta lor?
› Nu aduc suficienti clienti?
› Vrei o opinie din partea unei firme de specialitate?
Aplica pentru Audit Gratuit Google Ads›
Suntem o agentie de promovare online specializata in implementarea si optimizarea reclamei prin Google Ads.
Oferim pachete complete de promovare prin Google Ads dar si servicii punctuale.
Tu vii cu produsul si oferta, noi iti concepem mesajul, facem setarile in Google si iti promovam eficient afacerea. Aditional, putem oferi si servicii conexe, cum ar fi: optimizarea paginilor de produs, optimizarea conversiilor, implementare funnel de marketing, etc…
Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.
Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.
Vezi mai multe despre noi»
Intrebari? Sugestii? Comentarii?
Lasa-le mai jos ↓