Sunt sigur ca ati auzit pana acum de promovare SEO si ca pentru ea e nevoie de link-uri sau back-link-uri (care inseamna acelasi lucru).
Ce inseamna asta, de ce e nevoie de ele si – foarte important – ce vrea si ce nu vrea Google sa facem si ce functioneaza.
Despre toate astea in continuare in articol!
Promovarea SEO prin link-uri
Intai – ce inseamna si de ce e nevoie de ele?
Nu poti fi in acelasi timp si foarte mare, foarte influent si foarte cunoscut, fara sa apari pe nicaieri.
Unul din cele mai importante criterii pe care Google le foloseste in algoritm este autoritatea unei pagini – in trecut denumita ca pagerank.
In esenta, Google incearca sa masoare popularitatea pe internet a unei pagini sau a unui site.
De ce?
Pentru acelasi motiv pentru care o idee sau un obiect foarte important este si foarte cunoscut.
De exemplu, teoria generala a relativitatii publicata de Albert Einstein este o lucrare de referinta in domeniul fizicii moderne. De ce? In ultima instanta, pentru ca multi alti fizicieni au analizat-o si au fost de acord ca e o lucrare geniala, ca explica multe din fenomenele universului intr-un mod logic si complet nou.
La fel si in online. Daca un site e foarte cunoscut si foarte util oamenii se vor raporta la el.
“Cat costa un laptop din asta? – Vezi pe Emag.ro”
“Cat e un apartament de 3 camere in sectorul 4? – Vezi pe imobiliare.ro”
“Cat costa metru patrat de parchet? – vezi pe Dedeman.ro”
“Cum e vremea maine in Bucuresti? – vezi pe accuweather.com”
Daca esti foarte mare si foarte cunoscut, probabilitatea ca informatia pe care o oferi sa fie corecta e mai mare decat in cazul unei firme mici si necunoscute.
Asa ca Google incearca sa determine cat de mare si cunoscut esti si, in ultima instanta, cat de multa incredere sa iti acorde.
» exista doua clase mari de criterii pe care Google le foloseste pentru a calcula scorul unui site: autoritate si relevanta. Afla mai multe din ghidul gratuit de seo»
Google facea asta in principal vazand link-urile de la alte site-uri catre site-ul tau.
Ati remarcat ca am folosit trecutul? “facea…”
Strict tehnic, inca o face, insa lucrurile sunt acum mult diferite.
De ce? Pentru ca Google a avut probleme si a trebuit sa se adapteze.
Vezi in continuare!
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Promovarea SEO strict prin link-uri a fost abuzata excesiv in trecut
In primii ani de “viata” Google era mult mai rudimentar decat in prezent si nu prea facea decat sa masoare brut numarul de link-uri de la si spre un anumit site.
Nu a durat mult pana cand “baieti destepti” s-au prins ca poti face o gramada de bani facand site-uri fara nici o valoare reala, de unde trimiteau milioane de link-uri catre alte site-uri.
Si asa pe multe cuvinte cheie, in prima pagina a Google apareau site-uri de slaba calitate care aveau in spate milioane de link-uri. Ajunsese o piata absolut ridicola, care inca mai exista cat de cat (desi nu mai functioneaza sub nici o forma) – se cumparau de pe fiver sute de mii de link-uri cu 5 dolari.
Azi, asta e insa istorie indepartata.
Google a devenit FOARTE EFICIENT in a intelege ce link-uri sunt reale si utile pentru utilizatori si ce link-uri sunt gunoaie.
Deci:
Tehnic, Google inca foloseste link-uri pentru a determina gradul de popularitate al unui site.
Practic insa, daca acel link NU E REAL UTIL si NU ESTE IMPORTANT, atunci valoarea lui va fi minima sau zero.
Google recomanda ca in cadrul promovarii SEO sa ne concentram pe link-uri de calitate
Intai – important – exista un mit aici, cum ca Google spune ca orice link construit cu intentie de noi este un link “artificial” si este impotriva recomandarilor Google (Google Guidelines).
Este FALS.
Este un aspect gresit inteles, care a fost clarificat de multe ori si de Matt Cutts (fostul purtator de cuvant al Google) si de John Mueller, vocea actuala a Google.
- Google nu are nimic impotriva faptului ca iti promovezi site-ul si incerci sa obtii link-uri spre el
- Google este impotriva promovarii site-ului si a obtinerii de link-uri DACA SINGURUL SCOP ESTE CRESTEREA POZITIEI IN MOTOARELE DE CAUTARE
John Mueller are un exemplu usor de inteles, pe care il foloseste des: “Te-ar ajuta cu adevarat si ai vrea acel link daca nu ar exista motoare de cautare?”
• ESTE OK daca faci un material de calitate dupa care contactezi presa sau site-uri de specialitate si incerci sa obtii promovare spre el.
• NU este ok daca cumperi niste articole la kilogram, de cea mai slaba calitate posibila, eventual google translate necorectat.. , dupa care le promovezi in masa pe directoare web de cea mai slaba calitate, eventual nici macar din Romania..
Ce este un link de calitate si cum masoara asta Google?
Foarte simplist spus, un link de calitate este un link care ESTE DE INTERES PENTRU VIZITATORII SITE-ULUI.
Cum se comporta? Si cum il masoara Google?
Oamenii dau click pe el.
Cum masoara Google daca oamenii dau click pe un link?
Google centralizeaza date din: toate telefoanele cu sistem Android + browserele Chrome + poate – desi oficial au negat de mai multe ori – Google Analytics.
Chiar daca nu ar exista datele din Google Analytics, Android + Chrome asigura suficiente date astfel incat statistic sa poata masura cu precizie foarte mare cat trafic trece prin fiecare link.
Nota: este evident ca au existat “baieti destepti” care au incercat sa genereze trafic fals cu roboti. Google a devenit si aici FOARTE EFICIENT in a determina daca entitatea care a facut click e un utilizator real sau un bot.
Concret, ce link-uri functioneaza bine pentru promovarea SEO?
La modul general, merg bine link-urile care apar in zonele IN CARE SUNT CLIENTII TAI si daca materialul pe care il promovezi ESTE RELEVANT.
Marimea site-ului este doar o variabila, nu neaparat cea mai importanta.
De exemplu:
Vinzi instrumente laser, de precizie mare, pentru masuratori industriale.
Faci un articol despre utilitatea instrumentelor.
Unde crezi ca va merge mai bine? Pe Libertatea.ro? sau pe un forum specializat de discutii ingineresti?
Alt exemplu – real intalnit de noi.
Un site care promova si organiza in Romania excursii cu caracter sportiv.
Avea promovare pe :
• ziare si reviste online generaliste
• un magazin de biciclete (inclusiv mountain bike).
Care dintre cele doua surse credeti ca a atras de departe cel mai mare trafic?
De departe cel mai mult trafic a venit de la magazinul de biciclete. De ce?
Pentru ca multi din cei care isi cumpara biciclete o fac ca sa mearga cu ele in excursii. Organizarea de excursii este un serviciu pe care NATURAL il vor unii din cei care isi cumpara biciclete.
Concluzii: promovare SEO prin link-uri
Pe scurt:
• Google nu iti interzice sa iti promovezi site-ul si sa incerci sa obtii link-uri spre el. Chiar incurajeaza asta DACA acolo unde il promovezi exista real interes pentru el. In ultima instanta, Google este o companie care vinde reclama. Chiar crezi ca o companie din zona de advertising ar interzice reclama naturala si eficienta ???
• Google interzice obtinerea de link-uri artificiale care au ca singur scop pacalirea motorului de cautare.
• Google incearca sa masoare utilitatea REALA a fiecarui link. Un factor foarte important este cat efect real produce acel link.
• Atentie MARE unde si cu ce te promovezi. Daca un site este mare si scump nu inseamna obligatoriu ca este bun pentru tine. Daca toti cititorii lui nu sunt deloc interesati de ce vinzi, atunci cam dai banii degeaba. Daca vrei sa intrii pe un site mare si generalist, e bine sa o faci DACA produsele/serviciile pe care le vinzi se adreseaza publicului larg.
• Daca ai servicii produse de nisa/specializate, atunci prbabil vei obtine o valoare mai buna per leu cheltuit daca intrii pe site-uri de specialitate sau puternic corelate cu domeniul tau de activitate.
Important: Link-urile sunt doar o parte din procesul de optimizare al unui site. Mai mult sunt, sunt ultima parte care se face.
Nu poti sa strangi link-uri spre o pagina din site daca acea pagina nu exista sau nu e deloc optimizata/relevanta.
Primul lucru care se face este optimizarea la nivel de site – ceea ce se cheama SEO on-site. Link-urile se cheama SEO off-site.
Daca te intereseaza si vrei sa aflii mai multe despre procesul complet de optimizare al unui site, vezi pagina de Servicii SEO» si contacteaza-ne!
Aditional, daca vrei doar o parere, cere un Audit SEO gratuit»
Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.
Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.
Vezi mai multe despre noi»
Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓