Care modalitate e mai eficienta? SEO ON-Site? sau SEO OFF-Site?
Si in care merita sa investesti mai multe resurse?

Ambele modalitati de promovare SUNT eficiente, dar, anumite situatii favorizeaza o modalitate in detrimentul alteia
Optimizare SEO pe Orizontala vs Optimizare SEO pe verticala
Ca sa intelegeti diferentele, luam doua exemple de site-uri:
› un site de anunturi imobiliare (poate fi si agentie, sau doar site de anunturi, nu conteaza)
› un site al unei companii care importa si vinde geamuri antiglont
Exemplele le-am luat la nimereala DAR, fiecare are o particularitate.
Particularitatea site-ului de imobiliare
In cazul site-ului de anunturi imobiliare, sunt foarte multe cautari foarte specifice.
Cand cineva doreste sa cumpere un apartament in general isi stabileste cam cate camere vrea (1-2-3-4….) si cateva zone de interes – Bucuresti, sector 1,2,3… Cluj, Brasov, sau chiar o zona foarte specifica – un cartier – de ex: Mosilor, Colentina, 1 Mai, Drm. Taberei, Militari, etc….
Dupa care incepe sa caute pe Google.
Cautarile clientilor vor fi in general dupa formula:
apartament + [x camere] + [zona]
De exemplu – apartament 3 camere militari
Ce este EVIDENT este ca nu exista o singura cautare dominanta in aceasta nisa. Pe nisa site-urilor de anunturi imobiliare (sau agentii) sunt MII de cautari foarte specifice. Nu exista o singura cautare foarte dominanta.
Sigur, exista cautarea “anunturi imobiliare” – insa, aceasta cautare e una intermediara. Nimeni nu cauta anunturi imobiliare doar ca sa le citeasca si atat. Fiecare cauta ceva specific – adica un tip de apartament intr-o anumita zona.
Acum,
Sa zicem ca avem un site de anunturi imobiliare. Acest site are ca si categorii doar apartamente cu 1, 2, 3 si 4 camere. Atat.
Ce se intampla insa daca cineva cauta 5 camere zona x.
Exista pe acel site o destinatie CLARA si SPECIFICA pentru cei care cauta apartamente de 5 camere?
Evident NU.
Sau, alta situatie.
Site-ul are categorii in functie de sectoare : Sector 1,2,3,4,5,6. Dar, daca cineva cauta Apartament 2 bd Basarabia sau Stadionul National. Ambele locatii sunt undeva la granita dintre sectorul 2 si 3.
Categoria sector 2 sau sector 3 returneaza – pentru vizitatorul nostru – multe rezultate nedorite.
Deci – care e cea mai buna destinatie pe care Google i-o poate returna?
PROBLEMA e ca nu prea exista.
Daca un concurent are o categorie bine facuta cu numele: apartamente zona Bd. Basarabia, atunci acel concurent aproape sigur va fi plasat in google peste site-ul nostru pentru cautari care contin Bd Basarabia sau Stadionul National.
Altfel spus:
In cazul site-urilor tip agentie imobiliara sau anunturi imobiliare optimizarea cea mai valoroasa este cea pe orizontala.
OPTIMIZARE PE ORIZONTALA inseamna sa ai cat mai multe destinatii cat mai specifice posibil.
Daca site-ul tau raspunde unei cautari mai bine decat al concurentilor, Google – in timp – te va promova pe tine pentru acea cautari.
Si avand in vedere ca in imobiliare, pentru fiecare oras sunt MII sau ZECI de MII de cautari – inseamna MII de potentiali clienti.
Bineinteles ca te ajuta si daca te promovezi extern – off-site. INSA, chiar daca te promovezi foarte mult – daca omul cauta ceva care NU exista pe site-ul tau, atunci toata promovarea externa nu te ajuta prea mult.
Particularitatea site-ului care vinde sticla antiglont
Cunoasteti alte cuvinte foarte des folosite pentru a descrie sticla antiglont?
Credeti ca acest tip de produs este cautat in sute de feluri?
NU si NU.
Daca vreau sticla antiglont, caut sticla antiglont. Poate sa mai caut ceva gen furnizor sau magazin sau importator.. dar cam atat. Si toate aceste cuvinte spun cam acelasi lucru.
Caut o firma care sa furnizeze acest tip de sticla.
PRACTIC, pentru aceasta nisa exista UN SINGUR CUVANT CHEIE DOMINANT
Sticla AntiGlont.
Nu imi trebuie mii de destinatii pentru ca NU sunt mii de cautari. E una si buna.
Deci, vreau sa fiu CAT MAI SUS POSIBIL DOAR PENTRU ACEL CUVANT CHEIE.
Evident, cuvantul cheie sticla antiglont e un caz exterm.
Dar, logica e valabila pentru orice site/nisa unde exista putine cuvinte cheie care sunt foarte importante.
Vrei sa fii cat mai sus posibil DOAR pe acele cuvinte .. si cam atat.
OPTIMIZARE PE VERTICALA inseamna sa fii cat mai sus posibil in cautari in Google pentru UN SINGUR CUVANT CHEIE
Adica, ai cam o singura destinatie (pagina) foarte importanta pe site-ul tau.
EVIDENT, pagina respectiva TREBUIE facuta cat mai bine posibil si optimizata atat pentru SEO cat si probabil pentru cresterea ratei de conversie. Foarte probabil vrei ca cei care vin acolo sa te contacteze cumva.. pentru ceva…
Exista insa o problema.
Optimizarea unei pagini NU e atat de dificila. Pana la urma, e o singura pagina.
Nu e dificila nici pentru tine, nici pentru concurentii tai.
Asa ca, foarte probabil, daca pe acel singur cuvant cheie exista concurenta puternica, in scurt timp vor fi MULTE pagini foarte bine optimizate.
Caz in care : pe cine sa puna Google pe prima pozitie?
Avem doua pagini X si Y – ambele cu mult text, ambele au poze si arata bine, ambele au titluri ok si tot ce tine de on-page. Cum poate face Google diferenta?
De cele mai multe ori in functie de numarul de link-uri externe.
Daca pagina X are 3 link-uri de la niste directoare web.. iar pagina Y are zeci de link-uri de la site-uri mari de presa… atunci nu mai exista discutie.
Pagina Y are MULT mai multa promovare decat pagina X si in 99.99% din cazuri va aparea in Google mai sus decat pagina X.
Termenul specific este autoritate. Adica, pagina Y are mai multa autoritate decat pagina X.
In acest caz promovarea externa este MAI VALOROASA decat promovarea interna CU CONDITIA ca pagina sa fie bine facuta.
Adica – la fel ca la primul exemplu – degeaba ai toata promovarea din lume daca pagina respectiva NU este relevanta (e prost facuta) pentru cautarea dorita.
Insa, cea mai mare parte a efortului NU se duce pe optimizarea site-ului. Pana la urma ai doar o pagina de optimizat. Cea mai mare parte a efortului trebuie sa se duca catre promovarea externa a acelei pagini.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Te-a ajutat cu ceva articolul? Daca da, nu tine doar pentru tine!
Exista insa o problema!
Marea Majoritate a site-urilor sunt undeva Intre cele doua exemple.
Adica,
Nu se bazeaza pe un singur cuvant cheie – ci pe mai multe si exista pentru fiecare produs/serviciu oferit mai multe cautari specifice.
Adica,
Marea Majoritate a site-urilor au nevoie si de optimizare ON-Site (pe orizontala) si de optimizare OFF-Site (pe verticala).
De cele mai multe ori, bugetul pe SEO trebuie sa fie un mix intre cele doua.
Pana la urma, vaslesti cel mai eficient atunci cand tragi si de vasla din dreapta si de vasla din stanga.
Cum poti sa stabilesti bugetul de SEO cel mai eficient posibil?
Pentru asta intai trebuie sa pleci de la un studiu de cuvinte cheie.
In cazul optimizarii SEO, totul pleaca de la cum si cat se cauta.
Dupa care trebuie facut un plan de seo. Adica, trebuie comparate datele cautarilor (tabelul care reiese in urma studiului) cu profitul inregistrat de firma pentru fiecare tip de produs vandut.
De exemplu:
› Esti un magazin care vinde vinuri. Vinzi si vinuri ieftine si vinuri foarte scumpe. Vinurile ieftine sunt cautate mult mai mult si in mult mai multe feluri. DAR, profitul per sticla vanduta nu e prea mare. Pana la urma sunt ieftine…
» In cazul acestor produse cu volum mare dar marja de profit mica, NU merita sa te promovezi extern. Poate doar pe cautarea vinuri ieftine.. DAR, cine cauta vinuri ieftine vrea doar sa vada o selectie, DUPA care isi alege un anumit tip de vin. E mai eficient sa iti faci doar categorii bine puse la punct si sa iei trafic pe multe cautari dar mai specifice. In cazul acestui exemplu, MAI mult merita SEO pe orizontala (on-site)
› Acelasi magazin insa are si produse foarte exclusiviste. Vinuri vechi de colectie, editii rare cu pret foarte mare. Sunt foarte putine cautari, dar, profitul per sticla vanduta e destul de mare. Si cum NU sunt prea multe cautari, ori esti pe primele pozitii ori nu existi deloc.
» In acest caz vorbim de cateva cautari mai specifice unde vrei sa fii cat mai sus posibil. Adica, promovare SEO pe verticala – SEO Off-site prin atragere de link-uri.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Si mai e ceva important
In general, pe cuvintele cheie simple si cu volum foarte mare, de obicei ne lovim de concurenti foarte puternici.
De exemplu Emag.
Daca esti un magazin mai mic, NU vrei sa te lupti direct cu Emag pe un cuvant foarte popular si simplu.
Asta pentru ca Emag e de DEPARTE magazinul din Romania cu cea mai mare autoritate.
Fara sa ai bugetele lor si notorietatea lor este foarte dificil sa ii depasesti in lupta directa.
Ce poti sa faci e sa gasesti cuvinte cheie mai specifice unde te poti strecura in fata lor.
Insa, situatia asta depinde de la caz la caz.
Vrei sa aflii o opinie legata de site-ul tau si cam cum ar putea fi promovat mai bine?
Mergi in sectiunea contact› si cere o parere. Nu te costa nimic.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Te-a ajutat cu ceva articolul? Daca da, nu tine doar pentru tine!
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Pareri? Opinii? » Comenteaza↓
INTERESANT, MULTUMESC. 🙂