Daca ai putea sa iti cresti SEMNIFICATIV traficul investind doar 3-4 minute in plus, nu ai face-o?
Evident ca DA.
Setarea unei Meta Descrieri atractive si eficiente NU dureaza mai mult de 5 minute.
Si cu toate astea, impactul asupra traficului este SEMNIFICATIV.
O Meta Descriere buna iti poate aduce si de 2-3 ori mai mult trafic. Si NU e o exagerare!

DE CE o Meta Descriere foarte buna iti poate creste traficul unui articol si de 2-3 ori.
Motivul are legatura cu rata de click – CTR.
Rata de click este sansa procentuala ca un om care cauta cuvantul cheie pentru care e facut articolul tau chiar sa dea click si sa viziteze site-ul tau.
De exemplu:
Ai redactat recent un articol despre cuvantul ….xyz….
Dupa ce a fost descoperit de Google, articolul apare in prima pagina dar pe pozitia 8.
Statistic, pentru cuvantul ….xyz…. google stie ca IN MEDIE, pozitia 9 primeste cam 5.5% din click-uri. (statisitca o puteti vedea aici›)
Sa presupunem insa ca articolul tau – pentru ca are o Meta Descriere absolut geniala primeste cam 8% din click-uri.
In timp, Google va vedea asta si va gandi ceva de genul “nu inteleg exact de ce DAR pare ca utilzatorii apreciaza mai mult acest articol decat altele. In mod cert performeaza mai bine decat media. Deci, MERITA sa fie mai sus.”
Rata de Click sau CTR ESTE un factor important in stabilirea pozitiei in Google.
Si dupa o vreme, articolul tau va ajunge undeva pe pozitia 4-5. Dupa care calculul se reia. Daca si acolo va performa mai bine decat media, poate chiar sa intre in top 3 rezultate.
Sa nu mergem insa atat de departe. Daca atingi pozitia 4-5, cu un CTR bun POTI lua relativ usor cam 10% din trafic.
Evident si Titlul are o insemnatate mare. Insa, daca ai facut o treaba buna cu Meta Descrierea, foarte probabil ai facut o treaba buna si cu titlul.
Un CTR de 10% inseamna TRAFIC DUBLU raportat la un CTR de 10%.
Si asta FARA ca utlizatorul sa intre efectiv pe site-ul tau. Tot acest calcul se produce inainte ca utilizatorul sa apuce sa vada ceva din ce ai scris.
Pana la urma, de ce crezi ca marea majoritate a ziarelor si revistelor online folosesc titluri care sa iti trezeasca interesul si care sa te faca sa dai click pe ele?
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Sfaturi pentru redactarea de Meta Descrieri Atractive
Sfatul 1 – Descrierea Meta sa contina cel putin o data cuvantul cheie in forma exacta – PREFERABIL cat mai la inceput
Sfatul acesta este foarte important mai ales in cazul cautarilor formate din mai multe cuvinte.
De exemplu: pantofi dama cu toc sau excursie Grecia Santorini sau pareri Samsung S9 sau ….
Omul respectiv cauta CEVA. Daca acel CEVA apare in meta descrierea ta exact in forma pe care el o cauta, atunci sansa sa dea click este mai mare.
Si nu doar atat.
Este foarte important ca acel cuvant cheie sa fie cat mai la inceputul propozitiei.
De ce?
Pentru ca citim de la stanga la dreapta. Primele cuvinte cititie din orice text, vor fi cele mai de la stanga.
De multe ori nici nu ajungem sa citim toata propozitia.
Ne-am obisnut sa scanam rapid nu sa cititm. Daca inceputul nu pare atractiv, mergem mai departe.
Asa ca CONVINGE-L pe utilizator ca articolul tau este despre ce cauta el.
Sfatul 2 – Descrierea Meta sa contina BENEFICII pentru cititor
Din punctul meu de vedere este cel mai important aspect care este ignorat de marea majoritate a celor care redacteaza continut.
Multa lume pune in descrierea meta cuvantul cheie.
Putini insa pun si un beneficiu pentru vizitator.
Ce inseamna Beneficiu pentru Vizitator?
Beneficiu este in esenta o promisiune de castig pe care i-o faci potentialului cititor.
“Citeste asta ca sa …..(un castig oarecare)…..”
IMPORTANT:
Beneficiul trebuie sa fie un avantaj foarte simplu, foarte direct si foarte usor de inteles.
Adica un beneficiu Primar.
De exemplu:
Am scris un articol in care am comparat mai multe telefoane.
Corect: “Vezi care e cel mai bun telefon”
Incorect: “Vezi care telefon are cel mai mare scor”
Interesul meu primar este sa vad care e cel mai bun telefon. Sigur, cel mai bun telefon probabil ca are si cel mai mare scor, dar, scorul nu este un beneficiu primar – este doar o cale spre un scop.
Alt exemplu:
Redactez meta descriere pentru un fier de calcat.
Incorect: “Fierul de calcat XYZ are 7 trepte si 9 functii”
Corect: “Cu fierul de calcat XYZ calci mai rapid si mai bine” (eventual in articol poti detalia de ce – pentru ca are nus cate functii si trepte…)
Nu ma intereseaza cate trepte si functii are un fier de calcat. Nu pentru asta il cumpar. Ce ma intereseaza insa e sa isi faca treaba cat mai bine in cat mai putin timp posibil.
Treptele & functiile sunt doar un mijloc, nu un scop in sine.
Crezi ca sfatul acesta e bun? Crezi ca are logica si poate fi usor implementat?
Daca da, share pe reteauta ta sociala preferata.
Sfatul 3 – Creeaza impresia de popularitate in Meta Descriere
Daca ai de ales intre 2 localuri de pe aceeasi strada – unul cu nici un client si celalalt aproape plin – la care te-ai duce?
De cele mai multe ori, multimea atrage multime.
Valabil si in offline si in online.
Popularitatea este de altfel unul din cele 6 principii ale lui Robert Cialdini evidentiate in cartea Psigologia Persuaziunii
Acum, concret – cum sa fii popular in meta descriere.
Daca e sa ne raportam la ce apare in Google, este singurul loc in care rezonabil ne putem lauda cu popularitatea. In titlu NU prea e loc.
Popularitatea poate fi in principal data de doua cifre:
› Numarul de clienti care au cumparat acel produs / seriviciu
› Numarul de oameni de pe retelele de socializare care apreciaza acel produs (like, share)
Bineinteles, daca poti, foloseste-le pe amandoua.
Daca nu poti decat unu, mai bine decat nimic.
Mai ales aprecierea pe retelele de socializare este destul de usor de obtinut.
Evident, cu reclama.
Fa o pagina dedicata si bine facuta pentru un produs.
Vezi aici care sunt elementele obligatorii pentru orice pagina de produs.
Dupa care asigura-te ca ai populat-o bine cu butoane de like, share si alte box-uri de interactiune cu social media.
Dupa care fa-i o reclama.
Daca produsul nu e groaznic, vei strange persoane care sa ii dea like. Preferabil CEL PUTIN CATEVA SUTE. E aiurea sa te lauzi cu 20 de like-uri.
Dupa care foloseste acele like-uri ca social proof.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Sfatul 4 – Incearca sa identifici nevoia sau curiozitatea vizitatorului
Asta e un pic mai dificil de facut.
DAR, daca reusesti, iti poate aduce un plus semnificativ la trafic.
De exemplu:
Daca cineva cauta “Concediu Bulgaria” – Foarte probabil e interesat de recomandari privind statiunile de pe litoralul bulgar. Si foarte probabil, este interesat si de COSTUL acelor statiuni.
O idee care poate functiona este sa pui in meta descriere ceva legat de Preturile la Cazare.
De exemplu: Lista preturilor medii in functie de statiune.
Cuvantul preturi NU este in cuvantul cheie cautat de utilizator. Dar, bag mana in foc ca pe acel om il intereseaza costurile. Foarte probabil preturile reprezinta intentia “ascunsa” a utilizatorului.
IMPORTANT:
Acest punct este cel mai dificil de nimerit corect din prima.
Din fericire, nu este nicio problema daca schimbam din cand in cand meta descrierea.
Pana la urma, a absurd sa faci ceva cu asteptarea ca acel ceva sa fie valabil pana la sfarsitul universului.
De cele mai mule ori, Google chiar apreciaza modificarile.
Un articol modificat = un articol imbunatatit.
Caz in care, foarte probabil va performa MAI BINE post modificare decat inainte.
Asa ca testeaza.
Incearca sa identifici intentia ascunsa (nu intotdeauna este) si sa o pui in meta.
Posibil sa nu reusesti din prima.
Nu abandona. Modifica Meta Descrierea si incearca din nou. In final ar trebui sa reusesti.
Te-a ajutat cu ceva articolul? Daca da, nu tine doar pentru tine!
Sfatul 5 – Ofera in Meta Descriere un motiv aditional de click
Recomandarea asta pentru meta descriere se bazeaza partial pe unul din principiile lui Cialdini. Partial se bazeaza pe frica si/sau lacomie.
Despre ce este vorba?
Pune in descrierea meta una din urmatoarele:
› Promotie limitata – (scarcity) Valabil in general pentru produse/servicii – induce ideea ca acel produs sau serviciu este la promotie dar nu va fi pentru mult timp.
› Fii primul care afla – In general folosit pentru articole, nu produse
› Nu rata cele mai populare sfaturi/produse – frica de a ramane pe dinafara – nu fii printre putinii care nu beneficiaza de ultimele – chestii – minunate care….
Aceste recomandari sunt uneori grupate sub umbrela de Call to Action. Sau CTA.
Foarte probabil ca ati vazut si prin alte articole recomandarea – pune un Call to Action – pe romaneste pune un indemn la click.
Din experienta mea multi marketeri fac asta.
Si din experienta mea, o fac la cel mai slab nivel posibil.
Majoritatea considera ca CTA = DA ACUM CLICK sau CLICK SA VEZI MAI MULTE sau orice care incepe/se termina cu CLICK…
Nu am vazut sa functioneze consistent sau des.
Este bine sa ii spui omului sa faca click INSA functioneaza MULT MAI BINE daca ii dai si un motiv sa o faca.
Da click pentru ca + MOTIV
Si aveti cateva propuneri de motive mai sus.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Ai ceva de adaugat? Lasa mai jos ↓ un comentariu si iti raspundem la el!
de cand cu rankbrain si alte modificari de algo la google, mai conteaza meta descrierea?
Rankbrain este un algoritm care incearca sa determine intentia reala a utilizatorului. RankBrain e cel care inearca sa inteleaga logica (machine learning) dintre ce cauta oamenii si pe ce dau efectiv click.
Meta descrierea e cu atat mai importanta daca e sa luam in calcul Rankbrain – oamenii aleg pe ce fac click inainte sa intre efectiv pe site…