Inainte de toate, ce este mai exact content marketing?
Foarte simplist spus, este marketing sau reclama prin publicarea constanta de continut util pentru audienta ta, care sa promoveze intr-un fel produsele tale. Si vreau sa subliniez faptul ca acel continut trebuie sa fie util celor care il consuma – articolele beletristice nu functioneaza: nu vei fi perceput ca o autoritate in nisa ta (expert) si nici nu iti promoveaza direct sau indirect produsele ori serviciile tale.
Conceptul in sine este destul de usor de inteles. Modul in care functioneaza cu adevarat este insa inteles gresit de majoritatea celor care il aplica.
Cea mai frecventa eroare in content marketing
Credeti ca prin publicarea de continut util puteti convinge pe cineva sa va cumpere produsele? Scriu un articol in care laud un produs si cumva miraculos, cititorul va cadea in extaz si o sa cumpere pe nerasuflate. Complet fals. Din cauza acestei idei gresite foarte multe articole sunt axate pe vanzare si incearca sa laude in fel si chip produsul prezentat. Tot ce fac este sa trezeasca scepticismul cititorilor sau sa-i plictiseasca.
Adevarul este insa ca nu poti forta pe cineva sa cumpere ceva ce nu vrea sau de care nu este interesat!
In mediul online, daca o persoana nu este interesata de produsul tau, orice ai face nu poti sa i-l vinzi. Doar in cazul in care persoana respectiva este deja interesata de produsul tau poti incerca sa folosesti tehnici de manipulare sau vanzare directa si poate vei reusi sa plasezi produsul (poate…).
Retineti: content marketing-ul NU creeaza nevoia pentru produsul tau si sub nici o forma nu poate vinde direct.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Cum functioneaza in realitate content marketing-ul
In realitate, promovarea prin continut doar te evidentiaza ca expert in nisa ta si in timp cititorii tai vor ajunge sa asocieze brand-ul tau, sau pe tine, cu domeniul in care activezi. Avantajul mare este ca atunci cand unul dintre cititorii tai va avea efectiv nevoie de serviciile tale, probabil vei fi prima lui alegere. Asta daca articolele tale i-au placut.
Cu alte cuvinte tot ce poate face content marketing-ul este sa te faca remarcat pe termen lung in domeniul in care activezi si sa creasca gradul de incredere pe care cititorii tai il au in tine.
Teoria marketing-ului spune ca in medie, un utilizator are nevoie de 7 interactiuni cu brand-ul tau pana in momentul in care se va decide efectiv sa cumpere ceva. Singura exceptie este atunci cand persoana respectiva are neaparata nevoie de produsul respectiv si esti singurul care il ofera. In mediul online de astazi insa e cam greu sa fii singurul care ofera ceva.
Din pacate, nu pot confirma din experienta personala cifra de 7 interactiuni. Pot confirma insa ca pe termen lung content marketing-ul este o forma foarte puternica de promovare si o modalitate de a iesi in evidenta. Daca in medie chiar sunt 7 interactiuni sau mai multe… nu stiu. Stiu doar ca functioneaza. Retineti insa ca interactiuni nu inseamna doar articole. Interactiune poate fi o conferinta, o reclama la TV, o discutie pe un forum, etc… Toate insa trebuie sa fie in contextul nisei in care activezi, altfel nu produc un efect cumulativ.
Trebuie doar sa tintesti pe termen lung si sa nu ai asteptari nerealiste.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Da, lăudarea produsului nu este o tehnică suficientă pentru a convinge.
Interesant. Dar cei care au ce vinde isi fac si publicitate prin bloggeri, de pilda. Este foarte greu sa fii la inaltime in toate domeniile. Sunt foarte diverse serviciile si e greu sa tii o balanta si asa cum ati spus sa fii si convingator dar uneori chiar asta se cere in mod expres prin indicatii.
Cei care isi promoveaza astfel de servicii daca ar avea banii de promovare ar face-o de la inceput cu multe instrumente.
E o limita intre brandul tau, blogul, si ce prezinti.
Un lucru esential este sa nu iesi nici tu prea mult in fata ca blogger ca de fapt ei te ar urmari pe tine si nu produsul la care faci referire. Este o linie fina…Ca nici eu n-as da cuiva o comanda care face mai mult pe vedeta iar produsul meu nu prea iese in evidenta.
De exemplu, stiu bloggeri cu rezonanta dar de multe ori eu nu stiu la ce fac reclama 🙂 Ii stiu doar pe ei si ca fac si glume
Doar cei care sunt de nisa, pot spune ca stiu pe de-a intregul cum sta treaba. Se duc la festivalurile de gen, primesc mostre au inceput sa fie la moda vblogurile si sunt multe de spus, le fac fotografii si prezentari
Concurenta vede ce faci tu gresit si vin ei cu ideile imbunatatite si ti-au luat fata.
In online este foarte mult de munca si necesita o atentie deosebita iar castigurile raportate la munca nu sunt deloc satisfacatoare. E de preferat un job cu salariu lunar si e mult mai bine asa