close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO Profesionale
      • Servicii SEO Profesionale
      • Consultanta SEO Gratuita
      • Consultanta SEO Completa
    • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Redactare articole SEO
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face?
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO Profesionale
      • Servicii SEO Profesionale
      • Consultanta SEO Gratuita
      • Consultanta SEO Completa
    • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Redactare articole SEO
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face?

By Radu Ciofu,

08/10/2024

In ultima perioada, in special pentru firme care ofera servicii, costul unui client atras prin campanii de promovare pe Google a crescut vizibil.

Altfel spus, cu acelasi buget, obtii vizibil mai putin decat in anii precedenti. Si nu e doar inflatia de vina.

De ce? Si ce se poate face?

Despre asta imi propun sa vorbesc in continuare.

google ads puzzle

De ce cresc costurile cu promovarea pe Google?

Raspunsul foarte pe scurt : competitia.

Da, stiu. Raspunsul foarte scurt nu e chiar multumitor, asa ca am sa elaborez.

Din punct de vedere al intentiei de a cumpara produse sau servicii, exista cam 3 categorii de oameni:

– Unii care au nevoie mare de acel produs/serviciu si cauta furnizori pentru a-l cumpara. Astia sunt DE DEPARTE cei mai valorosi vizitatori , pentru ca efectiv cauta ca sa cumpere.

– Unii care au cat de cat un interes pentru acel produs/serviciu dar, care nu vor neaparat sa cumpere acum. Vor sa stranga informatii pentru viitor, au in plan sa… vor avea nevoie intr-un viitor cu soare, etc… O parte din acesti utilizatori sunt valorosi , pentru ca unii din ei vor ajunge sa cumpere in viitor. Cuvantul cheie este “unii”.  Nu toti. Deci, valoarea acestor vizitatori e mai mica.

– Unii care doar dumnezeu stie de ce cauta si ce vor. Unii sunt concurenti care testeaza piata, altii sunt visatori care nu fac nimic, altii doar cauta ca sa se afle in treaba… etc… MAREA MAJORITATE a acestor utilizatori nu cumpara, drept urmare valoarea lor e minimala.

Toti insa cauta in mare cam acelasi lucru. Cu mici diferente.

Si, cu foarte mici diferente, toti iti consuma relativ uniform bugetul de promovare.  DAR, doar unii ajung sa iti faca si profit.

Problema e atunci cand apare concurenta serioasa.

Ce se intampla cand nu e concurenta in piata si ce se intampla cand este concurenta.

Cand NU exista concurenta se intampla urmatorul lucru:

Costul per click (sau per lead) e destul de mic. Atragi uniform din toate categoriile , insa , pentru ca nu e un cost foarte mare, iti permiti sa pierzi bani atragand la acelasi pret si categoria 3 si categoria 2.

Cei care cumpara fac suficient profit cat sa acopere costul cu tot traificul.

Altfel spus, per total da cu plus.

Cand EXISTA concurenta se intampla urmatorul lucru:

Cand exista concurenta mare, cel putin cativa din cei care se lupta pe nisa respectiva au angajati sau lucreaza cu persoane competente pentru campaniile lor.

Spuneam ca exista 3 categorii de clienti care cauta in mare similar, dar nu 100% identic.

Cineva care are experienta, care a lucrat mult timp intr-o nisa si care cunoaste bine o piata invata cam cum poate sa diferentieze intre cele 3 tipuri de cautari.

In fiecare nisa de activitate exista “secrete” pe care un vanzator / marketer cu experienta le descopera si cu ajutorul carora reuseste sa targeteze mai bine promovarea.

In timp, dupa ce a acumulat experienta, un marketer bun invata care cuvinte cheie merg mai bine, care aduc vizitatori profitabili si care aduc lead-uri fara potential real. Si, evident ca optimizeaza ca sa capteze doar acele cereri.

Si care e problema?

Problema e ca restul concurentilor, care nu au descoperit criteriile respective, vor primi in principal RESTUL traficului. Acel trafic pentru care cei performanti nu liciteaza.

Simplist spus, daca nu stii exact ce faci si ce targetezi, o sa primesti in principal traficul pe care cei care stiu ce fac nu il vor.

Si aia care stiu ce fac nu vor acel trafic pentru ca nu scot bani de pe urma lui.

Va dau cateva exemple de “Tips&Tricks” pe care le-am intalnit la unele din campaniile pe care in final, dupa ceva timp, am reusit sa le facem profitabile.

  • Servicii de infiintare firme , zona Bucuresti / Ilfov – 2022
    • Dupa ceva timp, am descoperita ca Bucuresti de fapt nu prea exista. In sensul ca oamenii vor sa lucreze cu cineva apropiat ca locatie fizica si practic, “Bucurestiul” e de fapt 6 sectoare.  Nu e eficient sa targetezi intregul Bucuresti, ci trebuie sa geo-targetezi si mai granular.
    • Aditional, la momentul respectiv, erau diferente MARI intre sectoare. Sectorul 4 era semnificativ mai scump decat celelalte. Am sapat un pic si din ce mi s-a spus (nu stiu din proprie experienta, dar persoana care mi-a spus, e rezonabil in tema) existau cateva entitati mari, care infiintau firme pe banda rulanta. Entitatile alea erau in sectorul 4.  “Bataia” pe Google, nu era tanarul antreprenor care isi face si el un srl/pfa, ci firmele astea mari care infiintau si ulterior bagau in insolventa zeci sau sute de firme pe luna.
    • Altfel spus, daca nu erai in sectorul 4, aveai sansa mult mai mica sa prinzi cascaval.
  • Livrare Pizza – Pizzerie – Sector 3 – 2022
    • Cred ca toata lumea stie ca exista doua intervale orare pentru livrare mancare – 11:00 – 13:00  si 17:00-19:00.
    • Ce nu stie insa toata lumea e ca foarte-foarte des, jucatorii mai mari fac promotii.  Promotii de genul: la 2 pizza cumparate, ai a 3-a gratis   sau   la orice pizza primesti gratis un suc/o prajitura ,etc…
      • Ce se intampla e ca marea majoritate a celor care cauta s-au cam obisnuit cu promotiile astea.  Daca nu vii si tu cu promotii, oameni dau click – vor sa vada ce le oferi extra.  Si daca nu vad nimic extra, ies si iau ceva la promotie.
      • Primesti o gramada de click-uri.. dar nu primesti comenzi.  Ca se duc si cumpara de la cei cu promotiile.
  • Mese din lemn pe comanda
    • Cred ca toata lumea stie ca produsele din zona amenajarilor interioare in general se vand in mai multe etape si , de regula, e necesara o deplasare in show room.  Destul de rar oamenii cumpara direct , fara sa vada mobilierul.  Se mai intampla la produsele foarte ieftine.  La produsele cu pret mediu/mare foarte rar.
    • Ce am aflat dupa ceva timp este ca – datorita modificarilor facute la atribuirea cuvintelor cheie, chiar daca pui cuvant cheie “masa lemn pe comanda” google iti aduce cautari si pe “masa lemn”.  Si ai cereri, ai conversii.  Problema e ca nu ai vanzari.   De ce?  Pentru ca mesele pe comanda de obicei costa intre 3000 si 6000 lei.  Cei care cauta “masa lemn” vor in proportie de peste 90% mese din pal si au asteptari de pret undeva intre 800 pana la maxim 1500 lei. Da, fac cereri, ai conversii, dar nu ai vanzari pentru ca se sperie de pret.
      • Ca sa ai vanzari trebuie sa elimini complet (sa pui cuvant cheie negativ) toate cautarile care nu includ “pe comanda” sau “lemn masiv” sau “stejar” (masa lemn stejar) etc…

Astea sunt doar cateva exemple. FIECARE nisa, fiecare domeniu de activitate are particularitatile lui.

Si, de regula dureaza pana te prinzi unde e problema. Destul de rar se intampla sa fie evident din prima.

Plus ca rar se intampla sa fie o singura problema pe care daca o rezolvi incepe sa curga miere si lapte.

Nu e greu si nu dureaza foarte mult sa lansezi o campanie. De regula in mai putin de o saptamana incepi sa aduci trafic.

DAR, sa faci o campanie foarte eficienta si profitabila de regula dureaza luni de zile.

Si destinatia (landing page) conteaza enorm

Si, tot ce am vorbit mai sus, e jumatate din intreaga poveste.

Conteaza nu doar cat de eficienta e campania ci si cat de eficienta e destinatia.

Adica cat de buna e pagina de destinatie unde duci acel trafic.

Si acolo e la fel.  In cateva ore poti avea o pagina functionala.

Dar, o pagina buna, se face de regula in timp si din mai multe incercari.

Mai multe despre ce inseamna o pagina buna in articolul asta:  6 elemente esentiale pentru orice pagina de produs ›

si in videoclipul asta:  Cum sa ai mai multe cereri de servicii sau produse customizabile ›

Ce poti face?

Primul loc unde trebuie sa te uiti sunt cautarile efective facute de cei care intra pe site.

Nota: nu cuvintele cheie setate in campanie ci cautarile exacte – concret ce au scris in bara de cautare inainte sa dea click pe site-ul tau.

Raportul asta se gaseste in zona “Insights and Reports” si e segmentat pe fiecare campanie/ad grup..

Dupa care tre sa vezi cat de corelate sunt cautarile cu ce vrei sa vinzi..  Exista cuvinte cheie generale? De obicei, cuvintele generale nu vand prea bine. Pot fi eliminate?  Vezi care cuvinte au cel mai mare numar de click-uri si cauta-le in google.  Vezi cum arata oferta concurentilor..  cu ce texte vin ei.. ce preturi au , cum sunt paginilor lor , etc…

Aici nu e de unelte de marketing. E vorba de cat de bine iti intelegi produsele, clientii si cu ce oferta vin competitorii tai.

Aditional, te putem ajuta si noi – avem un serviciu gratuit de audit –  https://seomark.ro/audit-live-adwords/

Pe scurt, facem un zoom intram pe campaniile tale si incercam sa gasim problema.

Vezi si video pe aceeasi tema

Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.

Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.

Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓

Post navigation

← PreviousStrategii de marketing si vanzare pe care le neglijam frecvent – interactiunile cu publicul
NextToata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici →

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads 22/04/2025
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici 16/01/2025
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face? 08/10/2024
  • Strategii de marketing si vanzare pe care le neglijam frecvent – interactiunile cu publicul 02/09/2024
  • Google a anuntat oficial – AI in prima pagina. Ce impact va avea? Moare SEO? 05/06/2024

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging


Testimoniale clienti agentie SEOmark.ro


Achitei Andreea

Hotelurile Elexus

Dupa colaborarea cu SEOmark.ro, s-au obtinut rezultate concrete pentru site-urile hotelurilor noastre. De exemplu, site-ul hotel-carpathia.ro a ajuns în primele 5 pozitii pe cautarea “hotel Sinaia” (2023-2024-prezent), iar site-ul predeal.elexus.ro se situeaza acum in primele 3 pozitii pe cautarea “hotel Predeal” (2022-2023-2024-prezent). Mai concret, s-au creat pagini specializate pentru anumite cautari, care au fost ulterior promovate ducand la aceste pozitionari.

Achitei Andreea – Co Fondator Elexus Hotels; CA 32 mil RON 2023

TIS Farmaceutic

TIS FARMACEUTIC

SEOmark a furnizat servicii de marketing online, articole si postari pe pagina de Facebook a companiei. Rezultatele colaborarii cu SEOmark au fost foarte bune, iar raportul calitate-pret pentru serviciile oferite a fost potrivit. Am apreciat comunicarea constanta si suportul oferit oricand, inclusiv 24/24.

Dan Rebenciuc, director de vanzari la TIS Farmaceutic; CA 37 mil RON 2023

Syg Mob Design

Syg Mob Design

Syg Mob Design, companie care activeaza din 2006, produce mobilier din PAL si MDF si ofera solutii complete de amenajari si mobila pe comanda. Colaborarea cu SEOmark a inclus realizarea site-ului, curatarea lui dupa un atac si o campanie Google Ads cu costuri de 40-60 ron per client. Rezultatele au fost pozitive si, per total, am avut o experienta pozitiva cu Radu si colegii de la SEOmark.

Iulian Boboc, responsabil atelier Syg Mob Design ; CA 550K RON 2023

Estet.ro

Estet.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Estet.ro, magazin de bijuterii vintage si handmade, a inceput cu o lista de 7-8 cuvinte cheie relevante pentru atragerea publicului. S-au optimizat categoriile si denumirile produselor pentru cautari specifice, procesul fiind finalizat in 3-4 luni. In 3-5 luni, site-ul a ajuns pe prima pagina din Google pentru termeni precum: „bijuterii handmade argint” si „bijuterii vintage”.

Iordache Adriana, administrator

Funevents.ro

Funevents.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Funevents.ro – firma de animatori petreceri copii, a inceput cu imbunatatirea functionarii site-ului prin adaugarea de pagini dedicate cautarilor si completarea informatiilor existente. Au fost adaugate si link-uri externe, treptat, iar dupa 3-6 luni, traficul organic a crescut, eliminand necesitatea campaniilor Google Ads si generand suficiente cereri pentru echipa.

Borcanea Mihai, fondator;

curs jurnalism a1.ro

Curs Jurnalism a1.ro

Cursul de Jurnalism oferit de Ramona Ulici a fost o oportunitate valoroasa pentru echipa de redactori a1.ro. Am invatat reguli de redactare si tehnici pentru articole SEO. Temele au inclus redactarea articolelor, strategii de formatare si utilizarea cuvintelor cheie. La final, workshop-ul a consolidat cunostintele prin exercitii practice si discutii despre optimizarea imaginilor si sursele de informare.

redactia a1.ro


SEOmark.ro la GoTech World

Pe 12-13 noiembrie 2024, am participat la GoTech World Romexpo, un eveniment dedicat noutatilor din tehnologie. Am avut ocazia sa impartasim expertiza noastra si sa discutam despre solutii personalizate pentru fiecare business.

Pe parcursul a doua zile, am creat conexiuni, si am deschis usa unor viitoare colaborari. A fost o placere sa ne revedem cu vechi colaboratori, dar si sa cunoastem noi parteneri din industrie. Detalii suplimentare in sectiunea "Despre Noi".
SEOmark.ro – Agentie Marketing Online a participat la GoTech World

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Redactare articole si texte
– Optimizarea ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google my Business | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro