Vrei sa stii ce este mai exact Google Tag Manager?
Si de ce usureaza mult colaborarea dintre o agentie de marketing si o companie, mai ales daca cea din urma are un site mai mare si mai complicat?
Si cum poate creste vanzarile si nivelul de optimizare al intregii campanii de marketing online?
Ai ajuns unde trebuie. Despre toate astea, mai jos in articol!

Intai insa – Ce este Google Tag Manager
Google Tag Manager este un program, oferit gratuit de Google, care permite unei entitati desemnate de tine (in general o agentie de marketing) sa insereze cod in site-ul tau, sau sa declanseze anumite evenimente pe el, FARA sa aiba acces la site.
Asta e descrierea pe scurt.
Practic, e ca si cum pui in site-ul tau un loc, si dai altcuiva acces sa se joace acolo si sa puna sau sa scoata “chestii” de acolo.
De ce ai vrea sa ai o astfel de facilitate … si cui ii este utila?
Sa spunem ca avem o companie mare, care are un site cu multi vizitatori, destul de complicat si cu multe functii.
Exista, la modul simplist, doua entitati care vor sa faca modificari pe acel site:
1 – Divizia de dezvoltare – cei care vor sa adauge facilitati noi, vor sa modifice facilitati existente pentru orice motiv
2 – Divizia de marketing si promovare – cei care vor sa masoare campaniile de promovare online si sa testeze diferite idei de imbunatatire a conversiilor si crestere a vanzarilor.
Daca e o companie mare, ambele divizii trebuie insa sa astepte la coada dupa programatori. Fiecare vine cu liste de cerinte, care intra in lista de “TO DO” a departamentului de programare.
Uneori, mai ales la companiile mari, timpul de asteptare poate fi MARE – in general multe luni.
Vorbesc acum din punctul de vedere al departamentului de marketing si promovare: este foarte frustrant sa faci o campanie sa vezi ca s-au obtinut ceva rezultate – exista potential, dar, ca sa poti imbunatati ai nevoie de a masura ceva pe site. Ca sa masori, ai nevoie sa introduci poate un cod de urmarire, sau, ai nevoie sa se declanseze o fereastra pe anumite pagini, sau orice de genul asta.
Trimiti cererea la programare si primesti raspuns: “se face in cam 3 saptamani”. Ok… si intre timp ce facem?
Si mai e un caz, de multe ori si mai frustrant.
Firma a externalizat ambele departamente – si cel de dezvoltare&programare si cel de marketing si promovare.
In cazul asta, distractia e si mai mare pentru ca se face un fel de telefonul fara fir si nu se mai intelege nimeni cu nimeni, cu mail-uril unde toata lumea e la bcc si toata lumea – fie ca e nevoie fie ca nu, citeste toate mail-urile celorlalti doar ca sa inteleaga ceva si sa vada daca trebuie sa faca ceva sau nu..
Cred ca stiti despre ce vorbesc.
In situatia asta Tag Manager salveaza MULT timp
In esenta, departamentul programare/dezvoltare insereaza in site o bucatica de cod (script-ul pentru activarea tag manager). Dupa care, tot ce intra acolo – alte coduri, evenimente, etc… sunt configurate de altcineva.
Bineinteles ca fiind o entitate in sistemul Google, sistemul lor de acordare de drepturi pe mai multe nivele de acces functioneaza bine.
Practic, tu – clientul final si proprietarul site-ului esti administrator pe acel tag.
Daca vrei sa lucrezi cu o agentie de marketing online externa, tot ce trebuie sa faci e sa ii dai acces la acel tag – nu drept de administrare, doar de folosire – iar ei isi pot seta singuri toate softurile de care au nevoie ca sa isi faca sau sa masoare campaniile de promovare.
Si toate astea FARA sa mai fie nevoie sa deranjeze cu ceva pe cei de la IT.
Plus, daca din varii motive doresti incertarea cu acea agentie, pur si simplu le revoci dreptul de utilizare al Tag-ului, iar ei nu mai au acces.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Alte avantaje ale Google Tag Manager
⏩ Creste viteza site-ului
Daca ai un buget mare de promovare, foarte foarte probabil te promovezi pe multe canale.
Asta inseamna ca vrei sa masori multe canale de promovare.
Asta inseamna – in general – ca introduci in site-ul tau multe script-uri de urmarire.
Ne promovam pe Google » Ok, instaleaza Google Analytics.
Ne promovam si pe Facebook » Ok, instaleaza Facebook Pixel…
Vrem sa implementam si Afiliere » off.. fie.. hai sa instalam si scrip-ul de la afiliere..
Vrem sa mai implementam o data afiliere. » De ce? Pai nu e deja? » este .. da acu facem cu alta firma.. alt cod.
Vrem sa vedem foarte bine ce fac oamenii pe site… avem nevoie de un tracker (de ex: hotjar) » Chiar trebuie? » Da, crestem eficienta campaniilor … » Ok, fie…
Aia de la concurenta au un chat bot nou … are multe mesaje… hai sa punem si noi unul, scade costul lead-urilor.. » ok…. fie..
E un program nou, care arata oferte personalizate celor care adauga produse in cos.. hai sa punem si noi …
Ati inteles ideea.
PROBLEMA e toate cele de mai sus, sunt bucatele de cod, care uneori nu sunt mici, si care de multe ori ajung sa ocupe cumulat mai mult decat restul paginii.
Am vazut situatii unde site-ul efectiv ocupa 1-2 mega iar toate script-urile ocupau 3-4 mega.
Asta NU este deloc ok – timpul de incarcare al site-ului si experienta utilizatorului pot avea de suferit.
Google Tag Manager rezolva in partial problema!
De ce?
Pentru ca TOT ce pui in tag nu se incarca de pe serverul tau si se incarca in mod asyncron – adica in paralel cu site-ul pe care e pus.
ABSOLUT TOT ce se pune in Tag Manager se incarca de pe serverele Google – care in general performeaza mult mai bine decat serverele celor mai multe companii.
PLUS, tag manager este optimizat de Google sa incarce orice ai pune acolo in paralel cu site-ul (asyncron).
Adica, utilizatorul intra pe site-ul tau. El incepe sa se incarce. In acelasi timp, incepe sa se incarce din alta parte (din serverele Google) toata zapaceala de script-uri de care teoretic ai nevoie…
Efectul este in general ca site-ul se incarca foarte rapid pentru utilizator – care va avea o experienta buna – iar multe din script-uri se finalizeaza de incarcat mai tarziu – dupa ce utilizatorul a inceput deja sa navigheze.
👍 Este usor de folosit si nu necesita cunostinte de programare
De multe ori, ai nevoie ca anumite programe sa se declanseze in functie de anumite evenimente de pe site-ul tau.
De multe ori, e nevoie de programare ca sa insereze pe butoane sau pe ce ai tu nevoie tot felul de event-uri care sa se activeze cand… ceva.
Toate astea se pot face foarte usor si fara programare in Tag Manager.
Exista o lista MARE de lucruri care pot declansa diferite coduri sau evenimente.
Toate sunt setabile usor si fara sa cunosti programare.
🤝 Integrarea cu multe alte soft-uri utile, inclusiv de la Google
Google Tag Manager este o aplicatie foarte folosita, mai ales de companiile mari si agentiile de marketing.
Din cauza asta este un instrument foarte popular in randul celor care dezvolta aplicatii din zona promovarii online. Asa ca au facut implementarea FOARTE usoara folosind Tag Managerul.
De multe ori, daca vrei sa folosesti programul X trebuie sa faci mai multe setari SI sa incluzi un cod.
In cazul Tag Manager, se rezolva in cateva click-uri. Doar selectezi soft-ul din lista celor disponibile (majoritatea celor mari SUNT aici) si il inserezi.
Plus, Tag e optimizat sa interactioneze ok cu restul programelor oferite de Google.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro
Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.
Vezi mai multe despre noi»
Intrebari? Sugestii? Comentarii?
Lasa-le mai jos ↓