close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
    • Servicii Creare Site Web
    • Servicii Promovare Facebook
    • Servicii Google Ads
    • Redactare articole SEO
    • Optimizarea Ratei de Conversie
    • Consultanta Marketing Online
    • Cursuri Marketing
      • Curs Marketing Online
      • Curs reclame Facebook
      • Curs de Blogging
      • Curs Google Ads
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO
    • Audit SEO gratuit
  • Cursuri Marketing
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs de Blogging
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • Cursuri Gratuite
    • Cursuri Video – YoutTube
    • Ghid Gratuit – Audit Adwords
    • Ghid Gratuit – Initiere in SEO
    • Ghid Gratuit – Site Eficient
    • Ghid Gratuit – Promovare Facebook
    • Ghid SEO pt. Magazine Online (eCommerce SEO)
    • Ghid Gratuit – Redactarea Titlurilor
    • Top Promovare Online (2019)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • Cariere la SEOmark.ro
    • Anunturi de Job-uri

Ultimele Articole

  • Facebook testeaza o noua varianta de Messenger. Cum ar urma sa arate aplicatia de chat, din punct de vedere grafic?
  • Google ia in calcul eliminarea sectiunii Google News din Europa, in urma unor legi controversate
  • Netflix in parteneriat cu Instagram. Ce beneficii au membrii comunitatii in aplicatie?
  • Agentia de Marketing Online SEOmark.ro - Servicii si Cursuri de promovare digitala + Web Design si Realizare site-uri - 0775.304.971

Logo - Agentia de Marketing Online SEOmark.roLogo - Agentia de Marketing Online SEOmark.ro
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
    • Servicii Creare Site Web
    • Servicii Promovare Facebook
    • Servicii Google Ads
    • Redactare articole SEO
    • Optimizarea Ratei de Conversie
    • Consultanta Marketing Online
    • Cursuri Marketing
      • Curs Marketing Online
      • Curs reclame Facebook
      • Curs de Blogging
      • Curs Google Ads
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO
    • Audit SEO gratuit
  • Cursuri Marketing
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs de Blogging
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • Cursuri Gratuite
    • Cursuri Video – YoutTube
    • Ghid Gratuit – Audit Adwords
    • Ghid Gratuit – Initiere in SEO
    • Ghid Gratuit – Site Eficient
    • Ghid Gratuit – Promovare Facebook
    • Ghid SEO pt. Magazine Online (eCommerce SEO)
    • Ghid Gratuit – Redactarea Titlurilor
    • Top Promovare Online (2019)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • Cariere la SEOmark.ro
    • Anunturi de Job-uri

Mituri si adevar in SEO – cat de rele sunt schimbul de link-uri si continutul duplicat

By SEOmark.ro,

06/02/2017
mituri si adevar in seo

Nu fac schimb de link-uri ca ma penalizeaza Google. Nu public un articol copiat ca ma penalizeaza Google.
Adevar sau…?

Cred ca printre cele mai des intalnite temeri in randul celor cu care vorbesc de optimizarea pentru Google (SEO) este teama de penalizare pentru continut duplicat si schimb de link-uri. Cat este insa adevar si cat denaturare a realitatii.

Continutul duplicat

Te penalizeaza Google daca copiezi un articol de la cineva?

Ce stim sigur – Google doreste continut original. Si nu doar Google – TOATA LUMEA. Presupun ca toti aveti cateva site-uri preferate de stiri pe care le cititi in mod regulat. Presupun ca v-ar deranja daca de fiecare data ati gasi doar acelasi continut. Nimic nou – doar continut mai vechi duplicat sau continut copiat din alta parte.

Deci, continutul original este bun. OK. Hai sa mergem in continuare pe exemplul presei. Pana la urma ziarele online sunt printre cele mai mari site-uri, cel putin ca numar total de pagini/articole.

Sa presupunem ca jurnalistii unui site descopera o poveste foarte interesanta si relevanta. Toata lumea e interesata de acea stire. Ziarele concurente o vor si ele. Chiar daca nu au descoperit ei subiectul, mai bine ca publicul lor sa citeasca de la ei subiectul nu de la concurenta. Asa ca vor prelua fie integral, fie partial stirea.

Daca e o stire foarte importanta probabil ca o vor rescrie si o vor redacta cu propriile cuvinte. E cel mai ok asa – adauga valoare unei stiri existente. Dar, daca stirea e ok dar nu e extraordinar de importanta? In fiecare zi se intampla sute de lucruri despre care se scrie, dar nu toate FOARTE importante. In cazul asta, credeti ca redactorii de prin ziare chiar nu au alta treaba decat sa reformuleze sute si sute de stiri? Foarte multe dintre ele vor fi copiate integral cu mentiunea sursei.

Asa e in presa din toata lumea, nu doar in Romania.

Credeti ca Google va penaliza toate site-urile de stiri din intreaga lume pentru ca au si continut duplicat?

E o intrebare retorica. Evident ca nu. Si atunci, cum e cu mitul penalizarii pentru continut duplicat?

Adevarul este ca Google premiaza continutul original. Dar, daca intalneste continut duplicat pur si simplu il va ignora in cea mai mare parte. Nu il va depuncta total, dar in mare parte.

Google va incerca sa identifice care este sursa originala a continutului si va afisa pe prima pozitie acel articol. Insa, va afisa si cea mai mare parte din celelalte articole copiate, doar ca nu pe prima pagina.

Insa, depunctarea (poate termenul nu e cel mai bine folosit) va fi DOAR asupra acelui articol, nu asupra intregului site.

Cu alte cuvinte, Google va determina (nu intotdeauna corect) care este sursa originala a unui continut si va depuncta toate articolele copiate.

Puteti face urmatorul experiment: luati un articol dintr-un ziar, copiati un paragraf din el si cautati-l pe Google. Veti vedea o lista lunga de ziare/reviste online care au copiat acel articol.

Ar mai fi un singur lucru de spus – Ce se intampla daca aproape TOT site-ul tau e copiat?

In general Google acorda note si la nivel de pagina si la nivel de site. Ar putea fi adevarat si in cazul continutului duplicat. Dar, chiar daca nu ar fi nimic global, daca 95% sau mai mult din site-ul tau e continut duplicat, asta inseamna ca practic nu prea ai sanse sa ajungi sus pentru nimic.

Personal cred ca exista si un criteriu general – daca o MARE parte din site-ul tau e copiat, chiar si acele pagini care sunt originale e posibil sa fie depunctate de Google.

Ca si concluzie – Daca nu intentionezi ca marea majoritate a site-ului tau sa fie continut duplicat, atunci nu are rost sa iti faci griji. Iar daca copiezi de la cineva niste articole, nu e nici o problema. Google le va ignora. Si mentioneaza sursa – e etic si corect ca persoana de la care le-ai copiat sa aiba parte de credit pentru munca lui.

Vezi mai multe articole din categoria: Articole SEO

Vezi aici toate articolele din categoria : Articole SEO›

Vezi intregul program educational al SEOmark.ro

Vezi toata sectiunea de Educatie ›

• Articole despre SEO, Google, Facebook, Blogging, Marketing si multe altele
• Webinarii si inregistrari video educationale despre marketing online
• Ghiduri Gratuite
• Cursuri de Specializare pentru SEO, Google Ads, Facebook Ads, Marketing, etc...

Cere o oferta pentru implementarea acestui serviciu

Vreau o oferta pentru serviciul din acest articol

Nume (obligatoriu)

Email (obligatoriu)

Telefon (obligatoriu)

Mesaj (orice relevant)

Bifeaza daca esti de acord:

Am citit, am inteles si sunt de acord cu Termenii si conditiile de utilizare.
Sunt de acord ca datele mele, inscrise in acest formular, sa fie prelucrate in scopuri de marketing si publicitate, conform cerintelor Legii nr. 677/2001, Legii nr. 506/2004 si GDPR (2016/679).


Cere un Audit SEO Gratuit pentru site-ul tau

Te putem ajuta sa obtii mai mult trafic pe site-ul tau!

Cere-ne un audit seo gratuit›

Schimbul de link-uri

Nu fac schimb de link-uri pentru ca e impotriva regulilor impuse de Google si oricum nu mai functioneaza.

Ca sa fiu sincer, e un pic de adevar. Google spune intr-adevar ca este interzis sa faci orice schimb de link care e facut doar pentru a denatura sau influenta pozitia site-ului tau pentru anumite cautari.

Ok. Hai sa luam urmatorul scenariu: avem 2 entitati: X si Y.

X spune: “mie mi se pare ca Y e ok.”

Y spune: “si mie mi se pare ca X e ok.”

Bun. Amandoi zic dupa aia: “hai sa facem public asta.” “hai”.

Vi se pare ca intr-o tara NORMALA situatia de mai sus e o infractiune sau un fapt reprobabil, ilegal care trebuie stopat si pedepsit?

In nici un loc normal la cap din lumea asta, situatia de mai sus nu ar trebui sa fie ceva gresit.

Si atunci, cum e cu link-urile?

Din punctul meu de vedere, nici un link real, obtinut printr-un parteneriat real nu va fi pedepsit. Revin la exemplul cu presa si ziarele online. Luati aproape orice revista online de la noi: veti vedea ca in special in zona din footer sunt o gramada de link-uri spre site-uri partenere. Si asta la site-uri mari, nu blog-uri necunoscute. Si credeti ca acele site-uri sunt penalizate?

De unde a aparut atunci mitul acesta. Realitatea este ca practica schimbului de link-uri a fost descurajata chiar de Google. Relevant este insa contextul.

Cand lumea s-a prins ca numarul de link-uri spre site-ul tau e un criteriu important pentru pozitia in cautari, au aparut doua lucruri: site-uri specializate care aveau ca singur scop obtinerea de link-uri si programe care construiau automat astfel de link-uri.

Programele de mai sus au insa ceva in comun: toate link-urile creeate NU au nici o relevanta in viata reala si nu sunt naturale. Daca eu fac un parteneriat cu o firma din Romania care are un business cat de cat apropiat de al meu – e ceva natural si normal. Daca insa am facut schimb cu link-uri cu tot felul de site-uri din China, India, SUA si alte tari (site-uri despre care nu stiu nimic) – nu e natural si nici normal.

Plus, Google stie ce trafic are fiecare site si de unde vine. Daca am cam 100 de vizitatori pe si din Romania si 10-20 de schimburi de link-uri cu alte site-uri din Romania e OK si e natural. Daca insa am 100 de vizitatori din Romania / zi si 1000 de link-uri cu site-uri din intreaga lume, atunci e ceva putred la mijloc.

Si exact asta e esenta a ce a spus Google. Ganditi lucrurile logic nu luati pe nemestecate ce vi se spune (valabil si pentru stiri din politica). Daca ce faci se incadreaza intr-o logica normala a lucrurilor nu vei avea nimic rau. Daca insa fortezi lucrurile si incerci sa pacalesti sistemul, s-ar putea sa ti-o iei.

Schimbul de link-uri nu mai functioneaza!

X ii da 10 lei lui Y. Y ii da 10 lei lui X. Cat au castigat fiecare?

Exact – 0 lei. Doar au plimbat 10 lei de la unu la altu.

La fel si cu schimburile de link-uri. Eu iti dau ceva autoritate, tu imi dai ceva autoritate. Ca si rezultat net, nu am castigat mai nimic.

Atunci cand pui link spre cineva ii “dai” un pic din autoritatea ta. Daca el pune spre tine, si el iti “da” ceva din autoritatea lui. Castigul net e fff mic – practic cam deloc. Si asta e un rezultat al algoritmului, nu vreo penalizare.

Totusi, exista insa si o modalitate de a face eficient si win-win schimb de link-uri. Implica articole principale si articole suport. Insa, in detaliu intr-un articol viitor, pentru ca e un subiect mai amplu.

Vezi mai multe articole din categoria: Articole SEO

Vezi aici toate articolele din categoria : Articole SEO›

Vezi intregul program educational al SEOmark.ro

Vezi toata sectiunea de Educatie ›

• Articole despre SEO, Google, Facebook, Blogging, Marketing si multe altele
• Webinarii si inregistrari video educationale despre marketing online
• Ghiduri Gratuite
• Cursuri de Specializare pentru SEO, Google Ads, Facebook Ads, Marketing, etc...

Cere o oferta pentru implementarea acestui serviciu

Vreau o oferta pentru serviciul din acest articol

Nume (obligatoriu)

Email (obligatoriu)

Telefon (obligatoriu)

Mesaj (orice relevant)

Bifeaza daca esti de acord:

Am citit, am inteles si sunt de acord cu Termenii si conditiile de utilizare.
Sunt de acord ca datele mele, inscrise in acest formular, sa fie prelucrate in scopuri de marketing si publicitate, conform cerintelor Legii nr. 677/2001, Legii nr. 506/2004 si GDPR (2016/679).


Cere un Audit SEO Gratuit pentru site-ul tau

Te putem ajuta sa obtii mai mult trafic pe site-ul tau!

Cere-ne un audit seo gratuit›

Radu Ciofu, SEOmark.ro

Post navigation

← PreviousTop 5 lucruri pe care trebuie sa le stii despre promovarea prin link-uri sau LinkBuilding
NextTop idei pentru eficientizarea campaniilor de Adwords →

2 thoughts on “Mituri si adevar in SEO – cat de rele sunt schimbul de link-uri si continutul duplicat”

  1. Electra Radue says:
    08/02/2017 at 1:31 pm

    Dar daca preiei cate o bucata de articol dintr-o limba straina, o traduci, o adaptezi, mai adaugi niste linkuri, floricele, poze, trimiteri catre site-ul tau… Asta e penalizat sau e ok?
    Merci.

    Reply
    • SEOmark.ro says:
      08/02/2017 at 5:54 pm

      1. Penalizat e un cuvant prea tare. Daca copiezi ceva de la cineva in 99% din cazuri e ignorat, nu penalizat.
      2. Daca traduci / adaptezi un articol e ok.

      Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ultimele articole

  • Facebook testeaza o noua varianta de Messenger. Cum ar urma sa arate aplicatia de chat, din punct de vedere grafic? 21/02/2019
  • Google ia in calcul eliminarea sectiunii Google News din Europa, in urma unor legi controversate 21/02/2019
  • Netflix in parteneriat cu Instagram. Ce beneficii au membrii comunitatii in aplicatie? 21/02/2019
  • Cele mai vizionate clipuri pe YouTube – ce subiect a generat peste 25 miliarde de vizualizari in 2018 pe platforma? 21/02/2019
  • Totul despre reclamele Google afisate pe smart TV: Avantaje si dezavantaje 19/02/2019

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de manipulare si persuaziune online - un curs pentru cresterea vanzarilor si a ratei de conversie
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging
Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro

Acest site foloseste cookies. Daca nu sunteti de acord, parasiti site-ul, dezactivati cookies sau navigati in mod private/incognito.AcceptAfla mai multe