In 2016, studiul si folosirea cuvintelor cheie pentru SEO s-a schimbat semnificativ fata de anii precedenti. Google a devenit mai inteligent, intelege mai bine cautarile utilizatorilor si a crescut numarul criteriilor pe care le foloseste atunci cand incearca sa determine relevanta unui articol.
Pe scurt, sunt doua schimbari importante de luat in calcul in plus fata de anii precedenti: intentia utilizatorului (user intent) si autoritatea paginii.
Ce era important pana acum in SEO?
In anii precedenti, unul dintre cele mai importante criterii pentru determinarea relevantei era frecventa in utilizarea cat mai exacta a cuvantului cheie vizat.
Stiati ca: un cuvant cheie sau keyword poate fi si o fraza, nu doar un cuvant? Frecventa cu care un cuvant cheie apare in corpul unui articol se numeste densitate?
Pentru a atinge un scor mare privind relevanta, cele mai importante lucruri erau sa ai grija ca acel cuvant cheie sa apara in titlu, in primul paragraf, in meta descriere, H1, si de mai multe ori in corpul articolului – dar nu de prea multe ori pentru ca riscam o penalizare.
Schimbarile din SEO in 2016
Acum, densitatea (frecventa) utilizarii unui cuvant nu mai este principalul criteriu folosit. Pentru un SEO eficient si o pozitionare in top in Google trebuie sa avem in vedere intentia utilizatorului si autoritatea paginii.
Ce este intentia utilizatorului
Haideti sa analizam un exemplu. Cineva a scris un articol in care cuvantul cheie “luna plina” este des folosit. Ce vrea sa spuna? Vorbeste despre evenimentul astrologic luna plina atunci cand pe cer, luna este complet vizibila noaptea? Sau poate vrea sa spuna ca la serviciu este o perioada foarte aglomerata si are o luna plina de task-uri si alte activitati?
Pentru a raspunde avem nevoie de context. Si exact asta a invatat Google sa faca. Acum, cand Google analizeaza un articol nou, el incearca sa determine cu ajutorul corelatiilor dintre cuvinte care este subiectul real al acelui articol. In exemplul de mai sus, daca in articol apar cuvinte ca job, sarcini, aglomerat, stres, termen limita, servici, lucru, munca, etc… atunci Google va determina ca in articol nu este vorba de luna astrologica ci de luna calendaristica.
Ce inseamna asta?
Practic, atunci cand scriem un articol, trebuie sa ne gandim care este intentia reala a utilizatorului si ce vrea el cu adevarat sa gaseasca. Daca in articolul nostru apar cuvintele cheie care sa exprime cel mai bine intentia utilizatorului atunci articolul va avea o relevanta mai mare decat cineva care a scris mult text, a repetat pana la refuz cuvantul cheie dar nu s-a gandit ce vrea cu adevarat utilizatorul.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
A doua modificare importanta in 2016 pentru SEO la nivel de pagina
In 2016 a crescut ca si importanta autoritatea paginii. Google determina doua aspecte importante atunci cand determina importanta unui articol (sau al unei pagini): Autoritatea si relevanta (in cazul in care nu sunteti familiarizat cu aceste concepte, le avem explicate intr-un ghid SEO gratuit). Autoritatea se poate traduce prin incredere sau popularitate si in general nu are legatura directa cu continutul efectiv din articol. Unul dintre cele mai importante criterii pentru autoritate este numarul de link-uri spre acel articol. Practic, daca avem doua articole identice, pe locul intai va fi articolul care are mai multe link-uri spre el.
Cu alte cuvinte, un articol mai popular, promovat mai bine, care apare pe retele de socializare si care atrage link-uri va performa probabil mai bine in 2016 decat un articol similar chiar daca acel articol este mai specific, contine mai multa informatie sau utilizeaza de mai multe ori cuvantul cheie vizat.
Concluzii:
- Luati in calcul intentia utilizatorului. Atunci cand luati in calcul un cuvant cheie, ganditi-va ce ar vrea utilizatorul sa gaseasca si raspundeti cat mai complet la problemele lui.
- Promovati articolele Dvs. Nu scrieti doar de dragul de a scrie. Daca ati facut un articol cu continut bogat si care merita sa fie citit, promovati-l. Puneti-l in grupuri, pe forumuri, dati email la site-uri care ar putea fi interesate, etc… Agitati-va, nu asteptati sa apara pe pozitia 1 de la sine.
- Poate fi un moment foarte bun sa aruncati un ochi pe articolele vechi: actualizati-le pe cele bune si promovati-le. E mult mai usor decat sa scrieti mereu continut nou.
- Invatati sa folositi inteligent parametrii de cautare din Google, in special ghilimelele “”. Pentru mine acest update are si un aspect negativ. Atunci cand caut ceva foarte specific, in special in engleza primele pagini sunt pline de continut de marketing. Evident, continut de calitate, dar nu este raspunsul la problema mea specifica. Personal, cred ca in viitorul apropiat, importanta expresiei exacte va mai creste un pic, dar parametrii descrisi mai sus, in special intentia utilizatorului vor fi constante de acum incolo.
Voi ce parere aveti? Si ce ati observat ca s-a schimbat in 2016 pe SEO fata de anii precedenti?
Radu Ciofu, SEOmark.ro