
“Anyone who has never made a mistake has never tried anything new” – Albert Einstein
Articolul este despre marketing insa, in mare poate fi aplicat cam pentru orice disciplina.
Vrei sa faci ceva foarte bun si calitativ? Perfect! Singura certitudine e ca nu o sa reusesti din prima ci vei avea nevoie de mai multe incercari pentru a reusi.
Cunoasteti tipul acela de sef, care iti spune sa faci o campanie pentru un obiectiv nu foarte clar (sa avem mai multi clienti) intr-un timp cat mai scurt posibil si care invariabil o sa faca urat atunci cand primele rezultate nu sunt pe masura asteptarilor?
Cred ca il cunoasteti, nu e chiar asa de rar. Eu il cunosc bine, si e tipul de sef care e foarte destructiv si ineficient pentru compania pe care o conduce.
In urma cu putin timp, un client mi-a spus ca i-au placut anumite texte de pe SEOmark.ro. M-am gandit atunci (si i-am si zis) ca cea mai mare parte a paginilor si a textelor din site nu au iesit asa din prima ci fost revizuite de mai multe ori si vor mai fi revizuite in viitor.
Homepage e la a 5-a sau a 6-a modificare, toate paginile de servicii au avut cel putin 3 modificari, paginile de cursuri cel putin 4-5 si tot asa.
Sincer, nu cred ca exista vreo campanie, articol, pagina sau orice din marketing sau publicitate despre care sa pot zice ca iesit super bine din prima.
Si exceptand cazul in care chiar esti un geniu, sansele sunt foarte mari ca nici tu sa nu poti zice asta.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
De ce e spun asta? si de ce e important?
Exista domenii in care exista “suficient de bine” si in care nu trebuie sa optimizezi constant. Si exista domenii in care poti si trebuie sa optimizezi constant. O operatie care a reusit e un succes – nu trebuie sa operezi din nou pacientul pentru a face o operatie si mai buna. Daca l-ai vindecat, e suficient de bine. Daca ai reparat o masina, si functioneaza, e suficient de bine. Nu trebuie sa optimizezi reparatia.
In marketing sau publicitate, foarte rar e suficient de bine. Aproape niciodata procesul nu se finalizeaza cand ai implementat campania sau site-ul sau orice altceva faci.
In marketing sau promovare optimizarea este o etapa esentiala care trebuie luata in calcul de la inceput. Daca o campanie nu a iesit bine pentru ca nu a fost suficient de bine optimizata, pentru ca nu a existat suficient timp pentru experimente, teste si imbunatatiri, problema NU e la executant ci la comandant.
“If words of command are not clear and distinct, if orders are not thoroughly understood, then the general is to blame. But, if orders are clear and the soldiers nevertheless disobey, only then it is the fault of the soldiers” – Sun Tzu
Poate cineva sa stie exact cum va reactiona un grup de oameni la un anumit mesaj? Poate cineva sa stie exact cat de multi oameni se vor inscrie pe o pagina, sau cati vor cumpara produsul respectiv?
Garantat NU. Evident, exista o marja de precizie cu care cineva poate face o predictie. De cele mai multe ori insa, extremele sunt diferenta dintre succes si esec.
Concluzia?
Daca vrei o campanie de promovare eficienta planifica-ti timp pentru greseli, pentru experimente si incercari repetate. Incearca mai multe abordari, testeaza cu bugete mici, nu sari cu capu inainte.
Greselile si corecturile in marketing nu sunt intamplari nefericite ci etape care trebuie luate in calcul si planificate.
Eroarea cea mai mare nu e sa gresesti ci sa presupui ca va iesi foarte bine din prima.
Asa ca greseste si imbunatateste.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?