close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO Profesionale
      • Servicii SEO Profesionale
      • Consultanta SEO Gratuita
      • Consultanta SEO Completa
    • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Redactare articole SEO
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
      • Consultanta marketing online
  • Cursuri Marketing Online
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
    • Marketing afiliat pentru cursuri
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Cum sa folosesti EFICIENT banii din digitalizare sau fonduri europene pentru un site
  • Adevarul despre auditurile Gratuite SEO – Cum sa nu arunci aiurea banii
  • Nou update major la Google – Decembrie 2022 – link spam update – ce face si cum ne afecteaza
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO Profesionale
      • Servicii SEO Profesionale
      • Consultanta SEO Gratuita
      • Consultanta SEO Completa
    • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Redactare articole SEO
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
      • Consultanta marketing online
  • Cursuri Marketing Online
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
    • Marketing afiliat pentru cursuri
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • Cariere la SEOmark.ro

Invata marketing online – ce ar trebui sa faca un marketer – Partea a II-a

By Radu Ciofu,

01/05/2017

Ce e marketing-ul online si cu ce se mancanca? – Partea a 2-a

Inainte sa continuam, concluziile primei parti (o poti gasi aici>)

♦ Fata de marketing-ul clasic, in online cunoastem MULT mai multe despre client chiar din momentul in care el ia legatura cu noi. Din nefericire pentru noi, si concurentii nostri pot face asta.

♦ Pentru a putea impresiona, convinge, atrage etc. un client, trebuie sa folosim eficient plusul de date pe care il avem la indemana.

♦ Toti vizitatorii trec prin mai multe stagii psihologice pana la momentul in care devin clienti. Unii dintre ei…

♦ Daca vrem sa fim eficienti, trebuie sa venim cu mesajul potrivit la momentul potrivit. Asta inseamna, sa avem MAI MULTE mesaje, deci mai multe campanii de promovare.

♦ Job-ul unui marketer este sa creeze cat mai eficient aceste campanii si sa le coreleze cu bugetul pe care le are, cu resursele si produsele firmei pe care o promoveaza.

Acum, ca am scapat de introducere, cum facem concret o campanie eficienta?
Simplu –
Folosim Tunelul de Vanzari (palnia de vanzari) sau Sales Funnel

Intai, o lamurire: Sales Funnel este un concept general. Sales Funnel nu este o strategie care nu poate fi implementata decat intr-un singur fel. Nu exista un singur mod de a implementa aceasta strategie. In acest articol mi-am propus sa prezint logica generala, nu un exemplu concret de implementare.

In continuare am sa prezint o versiune simplificata, asa cum o vad eu ca functionand in cel mai logic mod posibil.

Tunelul de vanzari (sales funnel) – Etapa 1 – zona rece sau albastra

De ce zona rece? Pentru ca vizitatorii nu stiu mai nimic despre tine si nici tu nu stii nimic personal despre ei. In plus – foarte important – nu ai date de contact personale.

Presupunem ca esti o firma mai mica care vinzi ceva, orice, si vrei mai multi clienti. Ce faci? Iti faci reclama evident. Dar, pentru ca esti mic, marea marea majoritate a celor care vad reclama ta nu stiu cine esti, ce poti si nu au mai avut de-a face cu tine.

Altfel spus, acesti vizitatori nu stiu cine esti, nu stiu daca sa aiba incredere in tine si nu sunt prea hotarati ce sa faca mai departe. Altfel spus sunt foarte RECI fata de tine.

Ce trebuie sa faci? Evident, sa ii “incalzesti” un pic.

In nici un caz incercand din prima sa le vinzi ceva. Asta ar putea sa ii sperie, mai ales daca o faci agresiv. Ce trebuie sa faci e sa le oferi ceva, sa te prezinti si sa muti nivelul de familiaritate la etapa urmatoare.

Asta se face simplu oferind CEVA GRATUIT, de obicei contra date de contact.

Pare mai usor de zis decat de facut. Vei observa ceva: chiar daca e ceva gratuit, de obicei, undeva intre 20 si 40% din vizitatori chiar isi vor lasa datele de contact pentru a primi acel “ceva” gratuit pe care il oferi. Evident, daca acel ceva e foarte consistent, atunci procentul va creste, dar la fel vor creste si cheltuielile tale. Aici e job-ul marketerului sa gaseasca echilibrul perfect intre: consistenta cadoului si costul sau pentru firma.

Cu ocazia asta revin la informatia de la sfarsitul primei parti: putem creste mult procentul celor care ne lasa datele personale DACA venim cu un mesaj segmentat. Cea mai usoara segmentare e barbati|femei sau tineri|maturi.

Cere Consultanta Gratuita de Marketing

› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?

› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?

› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?

» Te putem ajuta!

Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »

Afla cum sa eficientizezi reclamele tale

Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?

Optimizeaza-ti Rata de Conversie

- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?

Cere o oferta de Optimizare a Ratei de Convesie »

Tunelul de vanzari (sales funnel) – Etapa 2 – zona moderata sau verde

Aici intra toti vizitatorii care au interactionat cu noi si ne-au lasat datele de contact.

Diferenta majora dintre aceasta etapa si precedenta este ca acum ne putem adresa PERSONAL vizitatorului.

Important: Aici este o oportunitate mare, pe care aproape toate firmele din Romania o pierd (inclusiv eu, dar mi-am pus in to do sa remediez).

Orice mesaj transmis folosind date personale (e-mail, SMS, mesaj pe Facebook, Skipe, etc…) este perceput din prima ca fiind unul personal. Aceasta impresie dispare daca e evident ca e o comunicare in masa.

Sa va explic:

Descarci ceva gratuit de la o firma (un ghid); primesti email-ul de confirmare si totul e ok – nimic deosebit. DAR, daca a doua zi ai primi urmatorul email:

“Salut xyz, sunt Radu si ma ocup de SEOmark.ro. Am vazut ca ieri a descarcat ghidul de abc. Cu ce te pot ajuta legat de abc?”

Este un mesaj automat? Sau e trimis chiar de mine, o persoana reala din spatele firmei? Indiferent, impresia e ca o persoana reala te baga in seama, are grija de tine si iti comunica ceva concret. Impactul este MULT mai mare decat daca nu ai primi nimic sau ai primi ceva de genul:

“Buna ziua stimate xyz. Am observat ca ieri ati descarcat ghidul de abc. Va putem ajuta cu ceva? Echipa SEOmark.ro“

Un astfel de mesaj e mai bun decat nimic, dar nu e personal. E un alt auto-email ca milioane de alte auto-email-uri, si va lua ignore-ul de rigoare.

Comunicarea foarte personala cu abonatii este marea oportunitate pe care mai nimeni din RO nu am vazut sa o implementeze.

OK, inchid paranteza si revenim la palnia noastra cea de toate zilele. Etapa a 2-a, cea verde.

In aceasta etapa AVEM datele de contact ale vizitatorilor. Si le-am livrat materialul gratuit pe care l-am avut de livrat. Practic, vizitatorii s-au transformat in LEAD-URI.

In continuare, in esenta trebuie sa facem cam tot un singur lucru: sa “incalzim” in continuare lead-urile si sa le impingem spre etapa urmatoare. Modalitatea depinde de la firma la firma:

♦ aici pot interveni pe fir si cei de la vanzari, daca exista un astfel de departament
♦ daca produsul/serviciul pe care il vindem e simplu si nu e foarte scump, putem incerca sa ii impingem direct spre vanzare
♦ daca vindem ceva mai greu de inteles sau ceva mai scump (servicii financiare, cursuri mai scumpe, excursii in destinati exotice, etc…) atunci e posibil sa trebuiasca mai multe interactiuni cu acel lead.

De exemplu, un lant de interactiuni poate fi: ghid > email > telefon > intalnire > mostra gratuita > telefon > telefon > vanzare finala.

Nu exista un standard aici: totul depinde de tipul produsului, pretul lui, increderea in firma, profilul clientului, vremea de afara si 1000 de alte variabile.

Treaba markterului, de multe ori impreuna cu cei de la vanzari, este sa stabileasca:

♦ care e numarul mediu optim de interactiuni pentru vanzare
♦ cat de mult/putin sa investesti in “incalzirea” unui lead
♦ cand sa abandonezi un lead si sa il arunci la cosul de “comunicare in masa”
♦ care este cea mai eficienta succesiune de activare (incalzire)
♦ care sunt cele mai eficiente cadouri/mesaje/mostre
♦ si multe altele…

In ultima instanta, scopul acestei etape e sa il familiarizam cat mai mult pe LEAD, astfel incat un numar cat mai mare sa treaca la etapa urmatoare:

Tunelul de vanzari (sales funnel) – Etapa 3 – zona rosie (sau portocalie)

Aici, lead-ul ar trebui sa fie cat de cald se poate. Nu ne mai incurcam cu prostii gen ghiduri, promotionale, mostre etc…

In etapa asta exista UN SINGUR SCOP: Sa ii luam banii .. pardon.. adica sa ii indeplinim visul si sa ii livram produsul care ii va revolutiona inca o data viata. ORICE altceva in etapa asta e pierdere de vreme.

Exista insa si in aceasta etapa ceva spatiu de manevra: Promotii, Discount-uri sau Reduceri.

Atentie insa la reduceri si promotii: pot fi asul din maneca DAR, conteaza doar daca il joci cum trebuie si cand trebuie.

Daca vii cu reduceri gramada peste un client rece, NU AI FACUT MAI NIMIC. Tot ce faci e sa ii spui unui om dezinteresat: uite ce ieftin se poate cumpara de la mine. Si, cu cat vinzi mai ieftin, cu atat profitul tau e mai mic.

In mare, cam asta e logica unui tunel de vanzari. Evident, fiecare etapa are cateva canale de promovare potrivite si cateva tipuri de mesaje potrivite.

Mai sunt multe de spus, dar deocamdata am sa ma opresc aici. Daca sunteti interesati de mai mult, atunci aruncati un ochi peste urmatorul curs: Curs Marketing Online

Radu Ciofu, SEOmark.ro

Cere Consultanta Gratuita de Marketing

› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?

› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?

› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?

» Te putem ajuta!

Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »

Afla cum sa eficientizezi reclamele tale

Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?

Optimizeaza-ti Rata de Conversie

- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?

Cere o oferta de Optimizare a Ratei de Convesie »

Post navigation

← PreviousCe e marketing-ul online si ce ar trebui sa faca un marketer
NextNU CUMVA sa faci vreo greseala… →

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Cum sa folosesti EFICIENT banii din digitalizare sau fonduri europene pentru un site 01/02/2023
  • Adevarul despre auditurile Gratuite SEO – Cum sa nu arunci aiurea banii 27/01/2023
  • Nou update major la Google – Decembrie 2022 – link spam update – ce face si cum ne afecteaza 03/01/2023
  • Buget mai mare inseamna reclama mai buna – Mit sau realitate? 12/12/2022
  • Cum sa nu platesti aiurea reclama pe Facebook – recomandari anti fraier 15/11/2022

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging

Sunt sau au fost clientii Agentiei SEOmark.ro:

Au facut cursuri de Marketing Online la Agentia SEOmark.ro:

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Eedactare articole si texte
– Optimizarea a ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google my Business | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro

Acest site foloseste cookies. Daca nu sunteti de acord, parasiti site-ul, dezactivati cookies sau navigati in mod private/incognito Afla mai multe Acceptare
Privacy & Cookies Policy

Prezentare generală a confidențialității

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browserul dvs. deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Necessary
Always Enabled
Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.
Non-necessary
Orice cookie-uri care nu pot fi deosebit de necesare pentru funcționarea site-ului web și sunt utilizate special pentru colectarea datelor cu caracter personal ale utilizatorului prin intermediul analizelor, reclamelor și al altor conținuturi încorporate sunt denumite cookie-uri inutile. Este obligatoriu să obțineți consimțământul utilizatorului înainte de a rula aceste cookie-uri pe site-ul dvs. web.
SAVE & ACCEPT