close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO Profesionale
      • Servicii SEO Profesionale
      • Consultanta SEO Gratuita
      • Consultanta SEO Completa
    • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Redactare articole SEO
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
      • Consultanta marketing online
  • Cursuri Marketing Online
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
    • Marketing afiliat pentru cursuri
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Cum sa folosesti EFICIENT banii din digitalizare sau fonduri europene pentru un site
  • Adevarul despre auditurile Gratuite SEO – Cum sa nu arunci aiurea banii
  • Nou update major la Google – Decembrie 2022 – link spam update – ce face si cum ne afecteaza
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO Profesionale
      • Servicii SEO Profesionale
      • Consultanta SEO Gratuita
      • Consultanta SEO Completa
    • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Redactare articole SEO
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
      • Consultanta marketing online
  • Cursuri Marketing Online
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
    • Marketing afiliat pentru cursuri
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • Cariere la SEOmark.ro

Nou update major la Google – Decembrie 2022 – link spam update – ce face si cum ne afecteaza

By Radu Ciofu,

03/01/2023

Avem un nou update major de la google – ca deobicei lansat in luna decembrie si, ca de obicei cu impact MASIV asupra rezultatelor din Google.

De data asta insa, lucrurile sunt mult mai clare decat deobicei, pentru ca s-a comunicat exact ce urmareste update-ul asta: 

Google lanseaza un algoritm de inteligenta artificiala numit SpamBrain pentru a reduce importanta link-urilor obtinute artificial, numite link-uri tip spam.

Pana acum, vedem repozitionari masive in prima pagina, in special in nisele competitive unde exista bugete mari de SEO.

Cine a pierdut, cine a castigat, ce urmeaza si daca e de bine sau nu…  in continuare in articol ↓

google update 2022 decembrie

December 2022 link spam update  – ce face

Pe scurt, ce face noul update de la Google?

DOUA lucruri importante:

    1. urmareste sa elimine influenta link-urilor tip spam/cumparate/artificiale  (folosind inteligenta artificiala)
    2. urmareste sa elimine influenta site-urilor care vand/au astfel de link-uri  (la fel, folosind inteligenta artificiala)
      1. mai ales punctul 2 este important. O sa va spun imediat de ce.

In cazul in care vreti sa vedeti comunicatul oficial al google – il puteti vedea aici: https://developers.google.com/search/blog/2022/12/december-22-link-spam-update

Acum, cateva precizari generale foarte importante:

Se vehiculeaza foarte mult cuvantul “penalizare”.  Google penalizeaza link-urile sau site-urie.

Google floseste cuvantul asta cu un inteles specific. Cel mai bun cuvant pentru a descrie ce face de fapt google este “ignorare”.

Gogole nu iti da un cartonas rosu, nu iti scade nota la purtare.  Daca ai link-uri identificate de AI ca fiind spam, pur si simplu va IGNORA acele link-uri;  Da, traficul tau va scadea pentru ca e ca si cum ti s-au sters niste link-uri care iti dadeau valoare, nu pentru ca exista undeva un scor cu minus care ti s-a dat.   Nu ti s-a dat nimic.  Ti s-a luat.

Daca un site e identificat ca fiind spam, majoritatea sau toate link-urile oferite de acel site vor fi ignorate.

 

Fac precizarea pentru ca multi considera ca odata ce ai fost “penalizat” trebuie sa repari acel lucru.

Nu, nu trebuie sa repari, pentru ca nu e nimic stricat. Pur si simplu trebuie sa refaci MAI BINE ce s-a sters.

Asta a “dansul” cu Google..

Un alt aspect important:  suma ponderii criteriilor va fi intotdeauna 100%

Sunt muuuulte criterii care determina scorul primei pagini.

Daca elimini anumite criterii – oricare ar fi – celelalte criterii vor fi mai importante.

Suma e intotdeauna 100%.

Ce inseamna efectiv?

Daca eliminam majoritatea link-urilor de slaba calitate, principalele criterii care vor castiga sunt:

    • link-urile naturale
    • autoritata site-ului data de altceva decat link-urile
    • relevanta site-ului (on page)
    • geolocatia in anumite nise  (acolo unde geotargetarea este relelvanta)

Ce vad in rezultate si ce impact va fi de acum incolo

Intai, pot confirma – impactul este major. As zice ca impactul e mare in zonele unde existau bugete mari pe SEO.

 

CINE A PIERDUT?

Evident, firmele care au cumparat la greu link-uri.

Stiu cateva site-uri ale unor firme de SEO concurente, care stiu ca aveau bugete foarte mari de promovare si erau foarte foarte bine reprezentati prin prisma numarului de link-uri din presa.

Au fost loviti dramatic, de la primele pozitii in pagina 1, la paginile 3-4.

Stiu ca in cazul lor, principalul contributor la scor era portofoliul de link-uri din multe site-uri de presa din Ro. Si la fel este in multe alte domenii. SEO este doar o nisa unde cat de cat am pretentia ca stiu destul de bine cine, ce face si la ce este bun.

 

CINE A CASTIGAT?

Au castigat firmele cu cifra de afaceri mare si notorietate mare. Asta pentru ca numarul de cautari ale firmei si numarul de accesari ale site-ului reprezinta un criteriu important.

Au castigat cei care au investit in optimizarea pentru factori locali, in domeniile in care localizarea geografica este importanta.

Au castigat cei care au investit in optimizarea la nivel de pagina si fie au scor de relevanta mare, fie au multe pagini bine facute si acopera multe cautari specifice pe un anumit topic.

Dintre toti, as zice ca cel mai mult au castigat cei cu notorietate mare, care in general se coreleaza mult cu cifra de afaceri.

Care va fi impactul pe termen lung si cum se schimba SEO de acum incolo

Pe termen lung, impactul va fi clar unul pozitiv pentru ca va forta cresterea calitatii promovarii.

Sa cumperi o gramada de articole destul de slab calitative, pe care sa le imprastii pe site-uri care nu prea sunt citite, nu e chiar cel mai calitativ lucru care se poate face in promovare.

Pe termen scurt / mediu impactul SEMNIFICATIV va fi in pretul serviciilor SEO care livreaza rezultate.

De ce?

Pentru ca intr-o proportie covarsitoare, SEO inseamna doua lucruri:

    1. optimizezi pagina de destinatie – seo on-site – asta nu se schimba
    2. obtii link-uri spre acea pagina.  – aici link-urile ieftine vor functiona mult mai putin sau deloc.

Daca nu va mai merge (sau va merge mult mai putin) cu link-uri ieftine, ce ramane?

Ramane ceea ce Google intotdeauna a recomandat, dar care nu e usor de facut:  Sa faci ceva remarcabil care sa fie “newsworthy”

Adica, sa faci ceva care cu adevarat sa capteze interesul publicului, al ziarelor si/sau al site-urilor de specialitate.

In plus, creste importanta parteneriatelor pe care le poti face cu site-uri din zone adiacente.

 

DAR:  sa faci parteneriate, sa faci materiale cu adevarat calitative si remarcabile este mult mai greu si mai scump decat sa cumperi niste articole la pret minim si sa le arunci cu link spre tine pe niste site-uri cu publicare gratuita/ieftina.

Deci, o mare parte din munca de SEO , care va produce rezultate, va migra spre un fel de PR digital in care faci niste stiri care crezi ca sunt de interes, dupa care incerci sa le impingi spre presa.

Din pacate, aici firmele medii/mici au cel mai mult de pierdut.

O stire de la o firma mare/cunoscuta este mult mai interesanta pentru presa decat o stire despre o firma pe care nu o stie nimeni.

    • Gandeste-te la un comunicat privind cele mai vandute produse de craciun.  Daca ai fi presa si ai avea de ales intre un comunicat de la Emag sau de la un site de electrocasnice de care nu ai auzit, pe care o sa il publici?

Firmele mici/necunoscute au nevoie de mult mai multa imaginatie pentru a fi “newsworthy”.

Un alt loc de unde pot veni link-uri calitative sunt parteneriatele cu firme din sectoare economice complementare.

Am mai scris intr-un articol mai vechi – unul din cele mai bune parteneriate pe care l-am vazut a fost cel intre o firma care organiza tabere la munte si un magazin de echipament de schi.  Genul acesta de colaborari vor fi mai valoroase.  Si nu cred ca e ceva rau.

Diversitatea link-urilor va fi mai importanta decat numarul lor.

Da, este clar ca multe site-uri care ofera link-uri vor fi penalizate (cititi ignorate).

TOTUSI, nu este o problema reala daca ai link-uri de la acele site-uri. Nu te afecteaza negativ cu ceva.

Ce se poate face e sa intensifici munca in directia asta.

Cum spun americanii, double down on it.

Ai cumparat link-uri de la 5 site-uri si nu mai functioneaza pentru ca unele din ele, sau toate, au fost ignorate?

Ok.. data viitoare cumperi de la 50 de site-uri.  Da .. sigur unele din ele vor fi zero.  Nu stii care.  Dar nu toate.  Alea penalizate nu fac nimic, alea ne-penalizate fac ceva.

Nu mai pescuiesti cu undita … treci la dinamita.

Daca boom-ul e suficient de mare, ceva ceva tot prinzi, chiar daca e mai putin peste in balta.

 

Impactul:

Si in cazul asta, costul pentru SEO va creste. Nu mai cumperi 5 link-uri, cumperi 50 ca sa obtii acelasi efect.

Da, probabil costul per link va scadea , pentru ca si calitatea oferita va scadea, dar, nu il vad sa scada foarte mult, pentru ca sunt niste costuri minime destul de greu de scazut: costul cu redactarea, costul cu postarea, costul cu gestionarea proiectului in sine, etc…

In plus, directia asta e fix opusul a ce vrea Google. Sunt 100% convins ca spam-ul nu va fi eliminat complet. Cred ca realist nici Google nu isi propune asta. Ce isi propune insa e ca ponderea articolelor si link-urilor de calitate slaba sa scada semnificativ.  Si cred ca va reusi.

In ultima instanta, daca pretul pentru a face ceva cu adevarat calumea si newsworthy este rezonabil comparativ cu a cumpara 1000 de articole copy/paste si a le posta pe 1000 site-uri fara cititori, atunci cine ar alege sa faca ceva de slaba calitate?

Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.

Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.

Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓

Post navigation

← PreviousBuget mai mare inseamna reclama mai buna – Mit sau realitate?
NextAdevarul despre auditurile Gratuite SEO – Cum sa nu arunci aiurea banii →

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Cum sa folosesti EFICIENT banii din digitalizare sau fonduri europene pentru un site 01/02/2023
  • Adevarul despre auditurile Gratuite SEO – Cum sa nu arunci aiurea banii 27/01/2023
  • Nou update major la Google – Decembrie 2022 – link spam update – ce face si cum ne afecteaza 03/01/2023
  • Buget mai mare inseamna reclama mai buna – Mit sau realitate? 12/12/2022
  • Cum sa nu platesti aiurea reclama pe Facebook – recomandari anti fraier 15/11/2022

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging

Sunt sau au fost clientii Agentiei SEOmark.ro:

Au facut cursuri de Marketing Online la Agentia SEOmark.ro:

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Eedactare articole si texte
– Optimizarea a ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google my Business | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro

Acest site foloseste cookies. Daca nu sunteti de acord, parasiti site-ul, dezactivati cookies sau navigati in mod private/incognito Afla mai multe Acceptare
Privacy & Cookies Policy

Prezentare generală a confidențialității

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browserul dvs. deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Necessary
Always Enabled
Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.
Non-necessary
Orice cookie-uri care nu pot fi deosebit de necesare pentru funcționarea site-ului web și sunt utilizate special pentru colectarea datelor cu caracter personal ale utilizatorului prin intermediul analizelor, reclamelor și al altor conținuturi încorporate sunt denumite cookie-uri inutile. Este obligatoriu să obțineți consimțământul utilizatorului înainte de a rula aceste cookie-uri pe site-ul dvs. web.
SAVE & ACCEPT