-
Te promovezi prin Email?
-
Scrii articole?
-
Postezi pe Facebook, Twitter, Youtube sau alte retele sociale?
-
Faci ORICE alta campanie prin care nu incerci sa vinzi direct?
Daca da, atunci articolul asta e pentru tine.
Intai, ce este content marketing-ul
Din punct de vedere al obiectivelor, exista doua tipuri de promovare: directa si indirecta.
In cazul promovarii directe e simplu: arati lumii un produs si speri ca un numar cat mai mare de oameni il vor cumpara.
In cazul promovarii indirecte, arati lumii ceva interesant si gratuit (continut), si speri ca un numar cat mai mare de oameni se vor “indragosti” de ce le arati, vor ramane alaturi de tine si in final, dupa ce ajung sa te cunoasca si sa aiba incredere in time vor si cumpara produsul pe care vrei sa il vinzi.
Pe scurt, asta e content marketing-ul.
Pare simplu. Si in realitate este. Chiar nu e complicat. Cu toate astea, multi care se promoveaza prin aceasta modalitate fac o eroare importanta.
Nu includ o veriga foarte importanta a promovarii prin continut (content marketing): si anume CARE E URMATORUL PAS?
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
INTOTDEAUNA spune-i clar si reaminteste-i vizitatorului CARE E URMATORUL PAS
Ca orice strategie de marketing, si promovarea prin continut are doua reguli esentiale:
- Trebuie sa aiba un scop clar
- Trebuie sa poata fi masurata si imbunatatita
Multa lume presupune ca daca ai continut de calitate e ok. Daca ai articole bune sau postari faine pe Facebook sau un email interesant e suficient.
Realitatea este ca daca tot ce faci e de calitate, vei vedea ceva rezultate. Daca articolele tale sunt de calitate si newsletter-ul e bun, atunci vei avea trafic. Si daca ai trafic IMPOSIBIL sa nu mai ai si clienti sau macar cereri pentru produsele/serviciile tale.
Problema e ca orice continut de calitate implica un efort din partea ta (sau a echipei tale). Articolele bune nu se scriu singure, email-ul nu se trimite singur si tot asa.
Nu ar fi bine ca tot efortul asta sa fie SEMNIFICATIV MAI EFICIENT?
Daca tot aloci resurse/energie in a te promova prin continut, nu ar fi bine sa profiti la maxim?
Regulile de aur ale promovarii prin continut sunt:
-
Intotdeauna spune-i clar vizitatorului si reaminteste-i care e urmatorul pas
-
Trebuie sa fie un singur pas urmator per continut
Urmatorul pas este … pentru ca trebuie sa ai mereu un obiectiv
Nu trebuie sa uiti ca orice continut ai realiza, scopul tau final este vanzarea. Indiferent cat de frumoase sunt articolele/filmuletele tale, daca la finalul lunii nu vinzi, nu ramai cu bani si povestea s-a terminat.
Deci, nu trebuie sa uiti faptul ca promovarea prin continut e un mod de a-ti atinge obiectivele, nu un scop in sine.
Asta inseamna ca ORICE continut pe care il realizezi si il promovezi trebuie sa “impinga” vizitatorul catre urmatorul pas.
Asta este o implementare directa a tunelului de vanzari (sales funnel) despre care puteti citi mai multe aici›
Ce este efectiv urmatorul pas:
Depinde de continutul pe care il realizezi. El poate fi:
- O pagina de descarcare a unui ghid gratuit DACA materialul scris e unul introductiv. De exemplu pagina de descarcare a unui ghid gratuit pe seo›
- Daca materialul produs (filmulet, articol, etc..) este unul avansat, atunci putem trimite direct vizitatorul pe pagina de produs sau, spre o pagina de descarcare a unei versiuni de test. De exemplu pagina pentru cerere de audit seo gratuit›
- Auditul seo gratuit este un produs ceva mai specializat pentru ca nu iti foloseste decat daca stii despre ce e vorba si daca ai un site pe care sa il auditezi. E o etapa “mai sus” decat ghidul gratuit care se adreseaza aproape oricui.
- ORICE altceva care presupune ca vizitatorul sa faca “ceva” cu care sa il agati si sa poti reveni ulterior la el. De exemplu, abonare la newsletter, like pe facebook, pe youtube, abonare la push notification, etc…
In esenta: scrii un articol ca sa ti-l citeasca cati mai multi oameni si vrei sa te asiguri ca ramai cu ceva de la toti cei care ti l-au citit. Nu e fezabil sa crezi ca odata ce un om a citit un articol, gata a cazut pe spate de uimire/admiratie si iti va cumpara orice vrei sa ii bagi pe gat.
Trebuie sa ai o etapa intermediara si trebuie sa te asiguri ca ii spui clar si repetat vizitatorului care e si ce trebuie sa faca.
Descarca Gratuit Ghidul pentru redactarea titlurilor excelente
› Un Ghid Gratuit in care am pus o formula Verificata pentru redactarea titlurilor PLUS O Lista Bogata de exemple si sugestii
DACA vrei sa imbunatatesti, TREBUIE sa poti masura
Al doilea lucru important pe care trebuie sa il faci e sa incerci cat mai mult sa te limitezi la un singur pas urmator per continut.
De ce UN SINGUR PAS ma veti intreba?
Nu e gresit sa ai mai multi pasi. Este doar IMPRACTIC. Sa explic.
Pasul urmator se poate implementa in cam doua feluri:
- fie prin sugestii discrete (sau mai putin) chiar in cadrul articolului – cum sunt de exemplu trimiterile la ghiduri si pagina de audit seo de mai sus
- fie prin box-uri inserate in articol – cum e cel de mai sus cu trimiterea la pagina de inscriere pentru cursurile de marketing online gratuite din fiecare joi
Problema este ca vrei sa masori si sa imbunatatesti trimiterea catre urmatorul pas.
Daca in fiecare articol trimiti spre alte 4-5 articole/pagini si daca acele trimiteri nu sunt standardizate cum poti masura eficienta trimiterilor? Cum o poti imbunatati?
Strict tehnic, pot sa masor cati cititori ai acestui articol au ajuns in pagina cu ghidul gratuit, cat ai ajuns la inscrierea la cursurile de marketing online si tot asa. Doar ca trimiterile nu sunt standardizate. Nu le pot repeta si nu le pot optimiza.
Si in plus, nu vei avea de optimizat un singur articol ci zeci sau sute. Poti sa urmaresti 3-4-5 destinatii nestandardizate la sute de articole? Daca nu esti o echipa de marketing, atunci iti garantez ca nu poti: e mult prea mult de lucru si consuma mult prea mult timp.
DAR, poti urmari o singura destinatie (un singur obiectiv) pe articol care apare intr-un text standardizat. Asta e ceva ce o singura persoana poate face usor in 20-30 de minute. Si nu trebuie sa o faci zilnic – odata la 3-4 luni e ok.
Dar, de ce ai vrea sa optimizezi?
De exemplu: vezi ca la fiecare citire a unui articol de-al tau, 4% din oameni fac urmatorul pas, se duc in paginile tale de ghiduri si descarca de acolo ceva. Nu e rau.
DAR, daca rata de conversie o cresti la 8%? nu e un obiectiv prea dificil. Si inseamna DUBLAREA lead-urilor pe care le ai. Practic, efortul cu redactarea de continut devine de doua ori mai profitabil daca vei creste rata de conversie de la 4% la 8% – pentru ca strangi de doua ori mai multe date de contact.
Poti optimiza usor asta. De exemplu:
- Ai mai multe destinatii secundare (urmatorul pas). SIGUR nu toate sunt la fel de atractive.
- De exemplu, ce credeti ca e mai interesant? Un ghid gratuit de redactare a titlurilor sau un ghid gratuit de SEO? Daca nu masori, nu stii. Unul ar putea avea 3-5% rata de conversie, celalalt 4-6%. Pare ca nu e mult DAR, e cu aprox 25% mai mult. Daca ti-ar zice cineva ca iti creste vanzarile cu 25% ar fi bine?
- Poti modifica textul efectiv al promovarii. Nu doar destinatia.
- Ambalajul vinde produsul. La fel si textul convinge (sau nu) oamenii sa dea click. Poti incerca diferite mesaje pentru a incuraja oamenii sa dea click mai departe. Daca nu testezi cum sa imbunatatesti?
- Poti folosi poze ca promovare a pasului urmator. Dar, cum stii care poza e mai buna? Doar daca masori poti imbunatati. Si deja am spus ca la marjele mici, cateva procente in plus inseamna dublare sau triplare a eficientei.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Un mic truc practic pentru administrarea mai usoara a mesajelor
In cazul in care vrem ca mesajul sa fie acelasi si sa arate cat de cat ok, este bine sa il salvam ca un template.
DACA tema site-ului permite, o putem face direct din tema. Asta e cazul simplu.
DACA tema nu permite, se poate edita blocul respectiv si dupa ce e gata, intram in modul text al editorului din site (toate au si asa ceva: poate fi numit sursa, sau html) dupa care salvam intr-un text acel cod. E bine sa salvam direct codul text pentru ca 100% va arata identic oriunde l-am pune pe site-ul nostru.
De exemplu:
Asa arata efectiv blocul:
Vrei sa afli mai multe despre promovarea online?
Inscrie-te la Cursurile Gratuite› de marketing online din fiecare joi de la ora 19:00
Si asa arata textul efectiv pe care il inserez in articol in format html:
<p style=”padding-left: 30px;”><span class=”larger” style=”color: #000000;”>Vrei sa afli mai multe despre promovarea online?</span>
<span style=”color: #000000;”>Inscrie-te la</span> <a href=”http://seomark.ro/invata-seo-gratuit-cursuri-de-initiere/”><strong>Cursurile Gratuite›</strong></a> <span style=”color: #000000;”>de marketing online din fiecare joi de la ora 19:00</span></p>
Odata ce am facut 2-3 template-uri, pot foarte usor sa le folosesc mereu, sa le masor eficienta si sa le optimizez daca e nevoie.
Aveti intrebari sau comentarii? Nelamuriri? Vi s-a parut util?
Daca da, nu ezitati si lasati un comentariu sau o intrebare. Raspundem la ele si aveti de castigat si noi si voi.
Radu Ciofu, SEOmark.ro