Ai incercat sa vinzi mai mult sau sa iti promovezi afacerea prin Anunturi Online?
Daca da, atunci probabil ai incercat unul (sau mai multe) din multele site-uri de anunturi. Poate ca ai avut succes, poate ca nu.
Se poate si mai bine!
Indiferent de cat succes ai avut cu anunturile gratuite, astazi vreau sa prezint o modalitate prin care se pot obtine rezultate Mai Bune din listarile de pe astfel de site-uri de anunturi. Eventual, chiar si un plus pe partea de trafic organic (trafic natural din Google) catre site-ul nostru (SEO).

Intai, cateva mentiuni importante
Metoda merge MULT mai bine cu anunturi platite si in masa
Beneficiile acestei metode sunt semnificativ mai mari in cazul in care putem pune MULTE anuturi. Prin multe ma refer la mai mult de cateva sute.
Pentru asta IN GENERAL e nevoie de doua lucruri:
• Un cont platit – site-urile mari si serioase au in general o limita la anunturi gratuite. Poti pune cateva, sau cateva zeci, dar, cam atat. Daca vrei insa sa faci ceva care sa se simta, va trebui sa platesti. Este OK – toata lumea are de castigat.
• Posiblitate de upload anunturi prin feed de date, CSV, XLS, XML, etc… Practic, trebuie sa existe o modalitate de a incarca bulk (in masa) anunuturile in site-ul respectiv. Functioneaza si daca anunturile sunt puse manual, dar, cate anunturi poti rezonabil sa pui fara sa iti afecteze munca zilnica. Nu merita daca trebuie sa stai nustiu cate zile sa bagi anunturi. Trebuie sa existe o posibilitate de a automatiza cumva operatiunea. Din fericire, aproape toate site-urile mari AU asa ceva.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Ce trebuie facut concret
Pasul 1
Intai, defineste produsul sau serviciul pe care vrei sa il promovezi. Adica, gaseste cel mai uzual titlu pentru produsul tau. De exemplu: “reparatii auto” sau “pantofi dama ieftini” sau “servicii curatenie” sau “meditatii engleza” sau… Ai inteles ideea.
Dupa care mergi la un site pentru sugestii de cautari din Google – de ex: https://keywordtool.io sau KeywordPlanner din Google Adwords. Sau alt site similar.
Pasul urmator este sa introduci acolo (dupa ce ai selectat limba Romana) expresia principala. De exemplu, “meditatii engleza”.
Am sa merg pe exemplul cu meditatii engleaza. keywordtool.io sugereaza 227 de cautari unice, printre care: meditatii engleza online, meditatii engleza pe skype, meditatii engleza sibiu, meditatii engleza cluj, meditatii engleza bucuresti, meditatii engleza sector 1,2,3,4,5,6, acasa, obor, drumul taberei, etc…
Pasul 2
Fa o lista cu cuvintele care sunt utile pentru tine.
De exemplu, daca oferi meditatii engleza si esti din Bucuresti, probabil ca vei selecta cuvinte ca sector 1,2,3, bucuresti, dristor, obor,muncii,dr taberei si NU vei selecta cuvinte ca iasi, cluj, brasov. Si cuvinte ca online, skype pot fi utile.
Dupa ce ai lista, cel putin pentru cele mai importante cuvinte cheie, refa pasul 1. Adica, cauta in keyword tool cuvinte gen “meditatii engleza bucuresti” sau “meditatii engleza sector 1” sau “meditatii engleza online” sau “meditatii engleza iancului” etc…
O alta varianta, cu rezultate similare e sa mergi pe un site care iti da posibilitatea de a face automat permutari si combinari. De exemplu textmechanic – https://textmechanic.com/text-tools/combination-permutation-tools/line-combination-generator/
Acolo poti pune in prima coloana meditatii engleza, in a doua coloana cuvintele secundare de interes, in a 3-a coloana cuvintele tertiare de interes.
De exemplu “meditatii engleza” + “sector 1″”sector 2″”sector 3″”etc…” + “copii””adulti””domiciliu””skype””economica””2018″”etc…” cu cat mai multe variante, cu atat mai bine. Foloseste-ti imaginatia si gandeste-te te la cat mai multe cuvinte care pot descrie activitatea ta.
Salveaza toate combinatiile generate intr-un fisier xls sau google sheet.
Pasul 3
Ar trebui sa ai un fisier xls sau google sheet cu o serie de anutnuri gen “meditatii engleza sector 1 copii”, “meditatii engleza sector 1 angajare” sau “meditatii engleza sector 2 domiciliu”, etc…
Fiecare din aceste fraze vor fi titlurile anunturilor pe care le vei urca in site-ul de anunturi.
Iti mai trebuie insa ceva:
Corpul anuntului/descrierea produsului
Nota:
In general, fiecare site de anunturi iti cere ca atunci cand incarci anuturile printr-o modalitate automatizata sa respecti un anumit tip al formatarii datelor.
Altfel spus, trebuie sa existe un fel de cap de tabel cu elementele pe care vrei sa le urci in site-ul respectiv. Nu exista un standard unic, fiecare site iti cere un cap de tabel un pic altfel INSA, exista cateva elmente comune.
Toate site-urile de anunturi au o coloana pentru titlu – fara titlu al anuntului nu se poate – si toate au un camp pentru descrierea produsului – iarasi nu se poate fara asa ceva.
Alte campuri care in general exista sunt: nr ordine, produs, pret, nume furnizor, data produs, descriere secundara, etc…
Titlul produsului si descrierea (principala) sunt obligatorii peste tot.
In continuare ne trebuie descrierea principala a produsului.
Acum, ce NU vrem este ca descrierea produsului sa fie complet diferita de titlul produsului si sa fie una si aceeasi la toate anunturile.
Altfel spus, vrem o descriere a produsului cat de cat corelata cu titlul produsului.
Asta se poate face foarte usor in excel sau google sheet.
Pentru asta avem nevoie sa combinam cu simbolul “&” cateva linii.
In sheet avem pe o coloana toate titlurile anunturilor.
In a 2-a coloana putem pune prima parte a anuntului.
In a 3-a coloana putem pune a 2-a parte a anuntului.
in a 4-a coloanam punem o formula simpla de genul =B1&A1&C1
Adica, combinam intr-o singura celula textul (titlul) cu prima parte a anuntului, cu din nou titlul cu partea a 2-a.
De exemplu:
“meditatii engleza bucuresti” | “Oferim la preturi accesibile si in conditii foarte avantajoase pentru” | “Avem experienta de 5 ani si diploma certificata Cambridge, Oxford si Hogwarts”
Rezultatul ar fi
Oferim la preturi accesibile si in conditii foarte avantajoase pentru meditatii engleza bucuresti Avem experienta de 5 ani si diploma certificata Cambridge, Oxford si Hogwarts
E o varianta mult simplificata – nu am inclus semne de punctuatie iar textul e facut in 2 minute. EVIDENT ca in cazul unor anunturi reale trebuie investit ceva mai mult timp, pentru ceva mai calitativ.
Ideea e insa sa intelegeti logica.
Folosind functia de drag din xls sau google sheet (daca selectam coltul din dreapta jos al oricarei celule) putem completa automat toate celulele din lista.
In felul asta putem genera semi-automat anunturi personalizate si cu titluri personalizate pentru o serie de cautari utile pentru noi.
IMPORTANT:
Daca avem un site, este foarte bine sa introducem in text si site-ul nostru. Majoritatea site-urilor de anunturi NU permit inserarea de link-uri, insa permit inserarea de mentiuni.
De exemplu, in loc de https://seomark.ro/ pot in general sa trec seomark.ro sau seomark . ro sau SEOmark ro sau SeoMark(.)ro sau …. gasiti varianta permisa de site-ul in care puneti anunturi.
Daca merge link, cu atat mai bine.
O varianta FOARTE utila este sa puneti inainte de site si call to action. De ex: “pentru mai multe informatii mergeti pe Site_Exemplu_meditatii ro meditatii engleza”. In peste 95% din cazuri utilizatorii care doresc mai multe informatii cauta in google “Site_Exemplu_meditatii ro meditatii engleza”.
Adica vor cauta numele site-ului vostru si meditatii engleza. Sau ce cuvant ati selectat.
Asta cei care vor mai multe informatii. Multi va vor contacta direct sau prin intermediul site-ului de anunturi.
Pasul 4
Incarca anunturile in site-ul de anunturi.
Pasul acesta presupune sa formatezi tabelul in forma ceruta de site-ul de anunturi si sa il incarci in sistemul lor. Si cam atat.
Beneficiile metodei
De ce functioneaza mai bine decat sa pui acelasi anunt de 10000000000000 de ori?
Pentru ca:
1 – te expui la 2 audiente diferite
2 – ai sanse mai mari sa iesi in fata la cautarile din site-ul de anunturi
3 – trafic mai mare din googe
1 – IN general site-urile de anunturi au autoritate destul de mare in Google. In cazul in care ai un anunt acolo – acelasi anunt copiat de 1000000000 de ori, anunturi respectiv este considerat de Google 100% continut duplicat. Primul anunt are sanse sa fie gasit in Google. Restul insa nu.
In cazul acestei metode insa, NU avem anunturi 100% duplicate. Toate titlurile sunt diferite + exista diferente si in corpul anuntului.
Sigur, puteti spune ca anunturile au text copiat in proportie de 80-90%. Ceea ce e adevarat. INSA, si ceilalti concurent ai tai de pe site-ul de anunturi vor avea aceeasi problema.
Ca sa fi primul in Google nu trebuie sa fi perfect. Trebuie doar sa fi mai bun decat restul. Si in felul asta anutnurile tale vor fi MAI BUNE decat restul si cu un grad mai mare de unicitate. DA, nu vor fi unice in proportie de 100% DAR, vor fi mai unice (!) decat ale concurentilor tai. Ca sa zic asa…
Nu trebuie sa fi perfect. Trebuie sa fi mai bun decat restul.
2 – in site-urile de anunturi cautarile sunt variate. De exemplu, am cautat pe OLX “meditatii engleza”. Erau cel putin 5 anunturi promovate (in prima parte a ecranului) si zeci de pagini de alte anunturi. Ce sansa ai sa fi gasit? E ca la Google – daca nu esti pe prima pagia, nu prea existi. Am cautat insa “meditatii engleza elevi” – au aparut ALTE anunturi, care aveau in titlu cuvantul “elevi”.
Este foarte similar ca pe Google. Cu cat acoperi o plaja mai mare de cautari, cu atat ai sanse mai mari sa apari pe prima pagina pentru mai multi oameni.
3 – Trafic mai mare din Google. Pentru a avea asta, e nevoie de multe anunturi. 10-20-30 .. nu fac nici o diferenta. Daca insa avem cateva mii de anunturi, poate chiar peste 10 mii, pe mai multe site-uri.
In cazul acesta, va fi un numar semnificativ de oameni care vor cauta pe Google site-ul tau + versiuni ale cuvantului cheie dorit de tine. Google va vedea asta si va considera ca esti mai important decat … inainte sa vada asta. De vreme ce multi oameni cauta numele site-ului tau si il asociaza cu cuvinte cheie reale, inseamna ca esti relevant pe acele cuvinte.
Plus, vor fi mii de pagini – anunturi e drept – dar mii – care vor avea mentiune sau chiar link cu site-ul tau. Individual valoarea e mica, dar, numarul e mare, asa ca va conta.
Si asta e scopul, nu?
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Acest articol are si un youtube asociat
Vezi mai jos, pe YouTube, prezentarea acestei metode
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Ai intrebari? Nelamuriri?
Lasa un comentariu mai jos ↓
Am retinut dintr-un mesaj anterior ca, in domeniul meu – mobilier la comanda, costul unui client adus prin Adwords este undeva in jur de 20 lei.
Prin promovarea pe site-uri de anunturi cum este ?
Salut Romeo,
acel cost era legat de Google Adwords.
Nu stiu sa spun care este costul printr-un site de anunturi. CRED, bazandu-ma pe fler (fara nici o dovada concreta) ca nu e mai mare de suma asta.
Foarte interesat articolul .As dori sa vorbesc ceva personal cu tine te rog trimitemi nr tau de telefon pe email .
Multumesc
researchtehnologies@gmail.com
Gheorghe R
Interesanta abordarea din articol, daca nu-mi placea nu comentam…asta vine la pachet insa cu un comentariu pe care unii l-ar crede malitios: ai umplut de sange verbul a fi :))
Nu trebuie sa FII perfect trebuie sa FII mai bun decat restul.
Cand faci seo cred ca e foarte important sa-ti respecti limba in care optimizezi.
Bafta!