Optimizare seo on page – ce este, cum se face si cu ce ne ajuta?
— Update 2020 —
Vrei trafic de calitate si gratuit?
Vrei sa fii pe primele pozitii in Google pe cuvinte cheie Competitive?
Daca vrei trafic de la Google, trebuie sa respecti regulile impuse de Google.
Adica, iti trebuie pagini cat mai bine optimizate pentru utilizatori si cautari.
Adica, iti trebuie optimizare SEO on Page.
Afla in continuare Care sunt principalele reguli SEO pentru optimizarea unui website la nivel de pagina (optimizare seo on-page)
NOTA: exista in mare 3 tipuri de optimizari seo pentru un site:
- SEO On-page – care inseamna imbunatatirea UNEI PAGINI (sau la nivel de pagina) si inseamna sa faci o pagina cat mai buna pentru utilizatori si Google. On page in general se refera doar la continutul, functionalitatea si ergonomia paginii.
- SEO On-site – care inseamna imbunatatiri aduse INTREGULUI SITE – aici sunt factori tehnici cum ar fi viteza de incarcare, elementele comune din tot site-ul (meniu, header, footer, sidebar, etc…)
- SEO Off-site – care inseamna promovare externa si link-uri.
In acest articol, ne axam Strict pe SEO ON-PAGE – adica optimizarea la nivel de pagina individuala.
Strategia Optimizarii SEO on Page
In prezent exista trei aspecte esentiale atunci cand vine vorba de optimizarea unei pagini.
-
- Primul aspect este legat de continutul efectiv al paginii si utilitatea pentru utilizator.
- Al doilea aspect este legat de factori “tehnici” – sau seo clasic – presararea de cuvinte cheie in anumite locatii din pagina.
- Al treilea este legat de modul in care utilizatorii raspund la continutul tau. Daca nu il gasesc atractiv, nici google nu il va promova.
Daca vrei cu o pagina cu adevarat buna si competitiva, trebuie sa acoperi toate aspectele de mai sus.
In continuare detaliez ce trebuie facut pentru fiecare in parte.
Concret – cele 3 mari categorii de factori de optimizare seo on-page
1. Optimizarea on-page pentru Intentia Utilizatorului (RankBrain)
Incepand din 2016, Google a introdus un nou criteriu in algoritmul sau, criteriu care este urmarit de o parte a alogoritmului – parte numita RankBrain.
Pe scurt, RankBrain este un algoritm de inteligenta artificiala care incearca sa determine scopul real al cautarii facute de utilizatorul respectiv.
De exemplu: tutorial optimizare seo on page – sau – factori pentru optimizare la nivel de pagina – sau – ghid de optimizare seo on page – SUNT cautari usor diferite insa toate inseamna acelasi lucru.
Utilizatorul vrea informatii despre cum sa optimizeze din punct de vedere seo o pagina.
JOB-ul RankBrain este sa determine ca toate cautarile de mai sus inseamna acelasi lucru.
PRE-RankBrain pt fiecare din cautarile de mai sus ar fi trebuit sa facem o pagina separata. POST RankBrain, trebuie facuta o singura pagina care sa contina cat mai multe din cautarile care inseamna de fapt acelasi lucru.
Pentru Romania si limba Romana in general, RankBrain ofera rezultate ceva mai slabe decat pe engleza. Asta din cateva motive: cantitatea de date e mai mica decat pe engleza, limba Romana nu e asa bine inteleasa de Google (comparativ cu Engleza) echipele google (ingineri plus cei care verifica content-ul) au depus semnificativ mai putin efort pentru Romania si limba Romana (e o piata mult mai mica). (aspect sugerat in comentarii)
Efectul este ca de multe ori, mai ales pe cuvinte cheie mai putin folosite, uneori e suficient doar sa utilizezi cuvintele cheie in forma exacta in titlu si in corpul articolului si ai sanse mari de a ranka pe acel cuvant.
In timp insa, directia data de Google e 100% clara: Axati-va pe INTENTIA UTILIZATORULUI.
Strict parerea mea este ca momentan – chiar si pe limba romana – este mai bine sa faci o singura pagina pentru cuvinte cheie foarte similare, decat sa incerci varianta “usoara” cu articole duplicate si usor modificate pentru a tinti mai multe cuvinte cheie (de ex: 3articole pentru : tutorial optimizare seo on page – sau – factori pentru optimizare la nivel de pagina – sau – ghid de optimizare seo on page )
» Important de retinut – Gandeste-te CE vrea utilizatorul care cauta acel ceva pentru care vrei sa il aduci pe site la tine. Cauta si tu in Google si vezi ce e pe primele pozitii. Dupa care incearca sa faci ceva MAI BUN decat ce e acolo.
Vezi mai jos, in detaliu, optimizarea seo pentru RankBrain ↓
Recomandari concrete pentru Optimizarea On-Page pentru RankBrain
• Tipul corect al paginii – factor de optimizare pt rankbrain
Google reuseste sa inteleaga destul de bine dorinta utilizatorului. Pentru a optimiza o pagina pentru rankbrain, cel mai important lucru este ca acea pagina sa ofere vizitatorului exact ce are el nevoie.
INTAI – determina tipul paginii ce trebuie construita.
O cautare poate fi: informationala sau comerciala.
De exemplu: ceasuri barbatesti – daca faceti aceasta cautare veti vedea ca in prima si a 2-a pagina NU sunt articole. Google a identificat ca aceasta este o CAUTARE COMERCIALA. Cei care cauta ceasuri barbatesti nu vor sa citeasca despre ele ci sa vada liste de produse. Adica vor o pagina de categorie a unui magazin online.
Sau,
Ceasuri barbatesti pareri – alta cautare – de data asta pe primele pozitii sunt ARTICOLE – google a vazut ca pareri este un cuvant informational. Vrei sa aflii mai multe informatii despre acel ceva. Adica, vrei sa citesti parerile altora despre cum sa iti alegi un ceas barbatesc si la ce trebuie sa te uiti.
IMPORTANT: cauta in Google cuvantul tau si vezi CE TIP de pagina isi doresc utilizatorii. (comerciala sau informationala). Vezi un articol despre tipurile de cuvinte cheie aici›
NU este obligatoriu sa ai un blog ca sa ai trafic din Google. E ok sa ai blog daca te ocupi de el si daca vrei sa faci ceva de calitate. Altfel nu are rost. Un blog inseamna informatie. Daca oamenii cauta produse sau servicii da-le produse sau servicii. Nu articole de blog.
Daca ai un magazin online si vrei sa il optimizezi on-page incepe cu categoriile principale.
Daca oferi servicii – imbunatateste on page paginile de servicii, nu te apuca sa faci aiurea articole.
• Alt criteriu de optimizare on-page – Atractivitatea titlului
Google se uita care este rata de click pe fiecare dintre rezultatele din paginile sale.
Daca un titlu ia click-uri peste media pozitiei pe care este, atunci el va fi considerat continut atractiv si va fi urcat. Invers, daca atragi click-uri sub media pozitiei, vei fi depunctat si pus mai jos.
Altfel spus atractivitatea si rata de click a titlului ESTE un factor important de seo. In cazul in care vrei o strategie pentru titluri bune, avem un ghid gratuit pentru redactarea titlurilor atractive.
IMPORTANT: incearca sa faci titluri cat mai click-bait dar FARA sa pacalesti complet utilizatorul + in ultima perioada, a devenit foarte popular sa fie puse emoji in titluri.
• Interactiune cat mai buna cu site-ul si pagina – alt factor pt RankBrain
Luam doua cazuri: Utilizatorul cauta un cuvant si da click pe site-ul xyz dupa care:
- iese din site dupa 5 secunde.
- sta pe site 5 minute, timp in care citeste 2 articole si se si inregistreaza pentru un ghid sau ceva…
In care din cele doua cazuri a fost mai buna experienta utlizatorului? Care din cele doua site-uri merita sa fie mai sus in Google?
In ultima instanta, acest punct se traduce: cum sa faci o pagina foarte buna pentru utilizator. Este mai putin cum optimizezi o pagina pentru google si mai mult cum optimizezi o pagina pentru cititori umani.
Cateva aspecte care fac o pagina sa fie mai atractiva si mai usor de citit:
• Nu folosi paragrafe sau propozitii foarte mari si lungi. Foloseste propozitii mai scurte.
• Foloseste intertitluri – in engleaza numite headings – un text mare care sa imparta articolul in paragrafe logice mai usor de structurat si de parcurs
• Foloseste link-uri spre alte articole din site-ul tau care ating subiecte tangentiale – cam cum sunt paginile de wikipedia
• Ofera chestii gratuite – ghid-uri , ebook-uri, audio book-uri, etc… Nu numai ca iti faci site-ul mai atractiv, dar si castigi lead-uri pe care le poti suna ulterior pentru a incerca sa le vinzi ceva. Nu incerca insa sa vinzi din prima. In general nu merge. Iti trebuie o strategie de vanzare prin telefon pentru asta.
• Pune in primul paragraf o mica introducere / descriere a articolului tau. Este bine sa il agati pe om cu ceva inainte de a-l bombarda cu informatie.
• Foloseste Hook-uri pentru a-l refocusa pe cititor. Adica propozitii ffff scurte care refocuseaza atentia aspura subiectului prezentat.
Toate punctele de mai sus sunt tratate in cursul nostru de Jurnalism SEO – in cazul in care partea de redactare eficienta este de interes.
Recomandari optimizarea pentru Rankbrain:
- In plus fata de subiectul principal, abordeaza in articol si mai multe subiecte conexe si pune link-uri spre alte materiale din site-ul tau referitor la acele subiecte. In felul asta cresti mult sansa ca cineva care ajunge pe articol sa gaseasca CEVA de care sa fie atras, crescand scorul articolului in Google.
IMPORTANT: incearca sa il tii pe utilizator cat mai mult pe site-ul tau. Cel mai usor se face prin a-i oferi informatie cat mai multa si mai diversa ATAT pe subiectul principal cat si putin pe subiecte conexe.
IMPORTANT 2: Fa articole aerisite – sunt MULT mai usor de parcurs.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
2. Utilizarea cuvintelor cheie – SEO on-page “clasic” sau tehnic
Cred ca majoritatea celor care vor seo cunosc acesti factori. Sau macar au auzit de ei.
Ca sa optimizezi o pagina trebuie sa iti selectezi cateva cuvinte cheie, pe care sa le pui in titlu, in url, in continut , etc…
Adica, trebuie sa folosesti in continutul articolului cuvantul/cuvintele cheie urmarite.
» Important de retinut – Inainte sa optimizezi pentru unul sau mai multe cuvinte cheie, trebuie intai sa aflii CARE sunt acele cuvinte cheie – vezi aici› o modalitate de a face un studiu pentru aflarea lor.
Vezi mai jos, in detaliu, utilizarea cuvintelor cheie in scopul optimizarii pentru Google ↓
Factori de Optimizare On-Page tehnici – asa zis-ul seo vechi
Deci, factorii tehnici de optimizare seo la nivel de pagina care inca mai conteaza.
Meta descriere, meta titlu, meta keywords, meta… chestii. Inca sunt importante, dar nu cat erau o data.
Daca ai impresia ca spun prostii si ca in seo tot ce conteaza sunt cateva cuvinte “meta” puse prin editorul de text sau in Yoast sau mai stiu eu unde, vezi videoclipul acesta: Ce functioneaza in SEO
ATENTIE: Nu spun ca optimizarea seo clasica e complet inutila, insa a devenit DOAR o parte din tot ce inseamna optimizare. E ca si cum ai spune ca tot ce iti trebuie ca sa castigi un maraton e o pereche foarte buna de adidasi.
1. Diversitatea semantica si relevanta
Cand vrei sa iti optimizezi site-ul, trebuie sa alegi un cuvant cheie principal pe care vrei sa te pozitionezi cat mai bine (exemplu: pantofi de dama).
Dupa acest cuvant, trebuie sa formezi un grup cuvinte cheie relevante pentru domeniul tau, pe care sa le folosesti in continutul paginii (pantofi de dama sport, pantofi de dama eleganti, pantofi de dama de ocazie, pantofi de dama StIletto etc).
Aceste cuvinte cheie le potii identifica cu ajutorul unui instrument ca Google Keyword Planner. Acesta iti va arata volumul cautarilor pentru fiecare cuvant cheie, concurenta si pretul cuvantului. Pentru a avea succes, foloseste cele mai cautate cuvinte cheie, insa cu o competitie si cu un pret scazut. Pentru a intelege mai bine acest proces, poti realiza un studiu de cuvinte cheie.
Ce facem cu aceste cuvinte cheie odata ce le-am ales?
Pentru ca o pagina sa fie optimizata SEO, aceste cuvinte trebuie sa se regaseasca in anumite locuri: cuvantul cheie principal trebuie sa fie in titlu, in primul paragraf (cat mai spre inceput), in subtitlurile paginii (H1 H2 H3) si de cel putin 3 – 5 ori in text.
2. Optimizarea URL-urilor
URL-urile reprezinta adresa web a paginii pe care vrei sa o optimizezi. Acesta trebuie sa fie specific pentru pagina pe care trimite, iar cuvantul cheie principal ar trebui sa se afle in compozitia lui. Daca pagina urmeaza sa prezinte produsele tale, un URL specific ar putea fi urmatorul: www.numemagazin.ro/produs-principal.
3. Titlul paginii si subtitlurile
Acestea sunt cele mai importante elemente ale paginii. Titlul paginii este citit de peste 80% dintre vizitatori. Asigura-te ca acesta le spune vizitatorilor exact pe ce pagina au ajuns.
Nu uita ca titlul trebuie sa contina neaparat cuvantul cheie pentru care faci optimizarea. Ar fi indicat ca el sa inceapa chiar cu acel cuvant. Mai multe detalii despre cum se scrie un titlu, poti citi aici.
Subtitlurile (H1, H2, H3 – headings) sunt sub-sectiuni ale paginii. Ele ar trebui sa reprezinte ideile principale ale paginii. Scrie-le simplu, atractiv si nu uita sa pozitionezi in cel putin unul dintre ele cuvantul cheie principal pentru care faci optimizarea seo on page.
Un utilizator ar trebui sa inteleaga despre ce este vorba in articolul tau / pe pagina ta, doar citind titlul si subtitlurile.
4. Optimizeaza meta descrierea paginii
Desi Google a decis ca aceasta sa nu mai reprezinte un factor direct de indexare, optimizarea meta descrierii va ajuta enorm la acapararea traficului. Aceasta reprezinta rezumatul paginii.
Trebuie sa fie redactata intr-un mod atractiv, care sa-l faca pe utilizator sa dea click. De asemenea, ea trebuie sa contina cel putin odata cuvantul cheie principal, dar si alte cuvinte cheie secundare (daca este posibil).
Lungimea maxima a acestei descrieri poate fi de 320 caractere. Preferabil insa sa nu depaseasca 160 caractere. Mai multe despre meta-descriere in acest articol.
5. Utilizarea link-urilor interne pentru optimizarea seo on page
Este foarte important ca pagina optimizata sa aiba cel putin un link intern, catre alta sectiune a site-ului tau. Google percepe link-urile ca fiind un factor pozitiv.
Despre avantajele link-urilor insa poti invata mai multe in procesul de optimizare off site care presupune generarea cator mai multe link-uri calitative de pe alte site-uri catre site-ul tau.
6. Imaginile – un factor important in procesul de optimizare seo on page
Fiecare pagina web ar trebui sa contina imagini. O imagine spune mai mult decat 1000 de cuvinte cateodata. Optimizarea imaginilor face referire la 2 lucruri: atribuirea unui alt-tag pentru imagine si comprimarea ei.
Alt-tag-ul imaginii este recomandat sa fie chiar cuvantul cheie pentru care se face procesul de optimizare seo on page. In ceea ce priveste comprimarea, foloseste imagini care sa consume cat mai putin spatiu (dimensiunea fisierului sa fie cat mai mica).
Mai multe despre optimizarea imaginilor aveti in articolul dedicat: 5 aspecte esentiale pentru optimizarea imaginilor
7. Autoritatea si expertiza autorului
In ultima perioada (2019) Google s-a focusat destul de mult pe imbunatatirea acestui aspect: cat de multa (sau putina) autoritate si expertiza are autorul articolului.
Acest aspect nu este strict on-page, pentru ca Google verifica acest aspect iesind din sfera efectiva a paginii, insa este un subiect care trebuie mentionat.
Ce se poate face pentru cresterea expertizei autorului?
- Intai, trece autorul. Nu mai semna articolele cu “echipa xyz” sau “redactia” sau doar cu initiale -“DP”
- Fa o pagina a autorului in site-ul tau unde prezina cu lux de amanunte cine este autorul, ce stie si ce il califica sa fie o autoritate in domeniu. Dupa care fa o mini descriere a autorului – ca un fel de semnatura – pe care s-o folosesti la toate articolele si care sa fie cu link spre descrierea “mare” din site.
- WordPress are ceva similar implementat: link-ul catre pagina autorului sau articolele scrise, insa, nu intotdeauna e foarte relevant si foarte eficient facut.
8. Marimea textului
Marimea conteaza. Cel putin in SEO.
Fapt: daca vrei ca pagina ta sa performeze BINE in Google, textul trebuie sa aiba o marime consistenta.
Cat?
Rezonabil minim 600 cuvinte (cca o pagina word), recomandat optim 1200 cuvinte.
De ce marimile astea?
Personal, nu cred ca Google are o regula clar stabilita ca “asa trebuie” dar, conform studiilor statistice, asta e marimea medie a articolelor/paginilor de pe primele pozitii.
Cred ca e un balans bun intre a avea suficient continut astfel incat rezonabil toti cei care intra acolo sa fie satisfacuti si a avea prea mult continut, astfel incat vizitatorii sa se simta coplesiti.
O intrebare pe care o primesc des este: “Da… chiar crezi ca lumea citeste acel continut?”
Daca ne uitam statistic, majoritatea nu il citesc, sau nu il citesc complet.
Si atunci?
Avem doua cazuri: o pagina in care NU ESTE NIMIC – o alta pagina in care e mult continut. Daca ai vrea informatii, in care din cele doua pagini ai sanse de a gasi ceva?
Aditional cred ca multi nu inteleg exact cum cauta oamenii in Google. MAJORITATEA cautarilor nu sunt expresii foarte simple, din 1-2 cuvinte. Majoritatea sunt expresii mai complexe. Cu cat ai in pagina mai mult text, cu atat cresti sansa ca textul tau sa raspunda cautarii complexe a cuiva.
Si, daca e sa ne uitam statistic la cei care petrec timpul pe pagina – in general timpul petrecut pe site are o distributie puternic asimertica.
Sa zicem ca ai o pagina pe care oamnii stau in medie 1,5 minute.
Asta nu inseamna ca majoritatea celor care intra pe pagina, stau 1,5 minute. In general cca 40% vizitatori nu stau deloc, cca, 40% stau 10-20 secunde si doar cativa – 20% sau mai putin, stau multe minute. In general, aia 20% sau mai putin – procentul foarte interesati – sunt cei cu care vei avea efectiv contracte si vanzari. Paretto.
DAR, daca nu ai mult text si daca textul nu e ok, aia 20% nu au pe ce sa stea, asa ca …
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
3. Masurarea interactiunii cu utilizatorii
In epoca de piatra seo era un scor pe care Google il acorda unei pagini in momentul in care o descoperea. O analiza pe loc, ii dadea o nota si asta era.
Acum, scorul on page este compus din scorul initial + scorul ulterior. Scorul ulterior este determinat pe baza experientei utilizatorilor.
DACA vizitatorii chiar stau pe pagina aia, o citesc, interactioneaza cu continutul atunci scorul creste. DACA, dinpotriva, utilizatorii ies din pagina respectiva imediat ce au intrat – inseamna ca nu e cu adevarat potrivita – caz in care scorul scade ulterior.
Nu e imposibil ca la inceput o pagina cu un continut slab (mult bla bla…) sa performeze ok. Insa, pe masura ce google vede ca oamenii nu citesc si nu stau prea mult timp pe acolo, traficul si pozitia vor fi din ce in ce mai mici.
» Important de retinut – zilele continutului mult si prost au apus. DACA vrei cu adevarat trafic si daca vrei ca IN TIMP paginile tale sa aiba cat mai mult trafic atunci FA TREABA DE CALITATE.
Vezi mai jos, in detaliu, optimizarea seo prin masurarea interactiunii cu utilizatorii ↓
Optimizarea SEO on-page pentru imbunatatirea interactiunii cu utilizatorii
Intai – defineste-ti tie care este scopul principal al unei pagini.
Daca e un articol, scopul e sa sa informeze , daca e pagina unui serviciu, scopul e ca oamenii sa ceara informatii sau chiar acel serviciu. Daca e o pagina de produs, scopul e ca oamenii sa cumpere.
Oricare ar fi scopul, defineste-l intai, dupa care incepe sa imbunatatesti pagina.
- Important: google mentioneaza expres ca o pagina buna, este in general updatata frecvent. Nu spun sa updatezi tot timpul toate paginile – e absurd si imposibil dar, macar cele mai importante pagini trebuie imbunatatite periodic.
Cum faci o pagina mai buna? Adaugand ce au nevoie oamenii si eliminand ce nu au nevoie.
Practic, se face relativ simplu. Ai nevoie de doua unelte:
- Google Analytics
- aici urmaresti 3 lucruri:
- Bounce rate cat mai mic. Adica oamenii sa intre in site si sa vada si alte pagini din site. Daca bounce rate e foarte mare (peste 90%) inseamna ca nu au gasit acolo ce vroiau. In cazul asta ar trebui sa regandesti pagina si/sau titlul
- Timp pe pagina cat mai mare. Aici timpul e RELATIV la tipul paginii. De exemplu, pe o pagina de produs oamenii vor sta mult mai putin decat pe un articol. E normal. Vrei insa sa te raportezi la alte pagini similare.
- Ce alte pagini din site viziteaza. In general, ai o idee cam ce ai vrea sa faca vizitatorii site-ului tau. De exemplu, daca intra pe articole, ai vrea sa viziteze si paginile de servicii sau oferte legate de acele articole. Daca nu se intampla, vezi ce alte pagini viziteaza si incearca sa iti dai seama ce se intampla.
- Vezi acest webinar – Cum sa vezi si sa imbunatatesti eficienta paginilor folosind Google Analytics
- aici urmaresti 3 lucruri:
- Foloseste un soft tip visitor tracking (de ex: hotjar.com)
- Fie poti vedea harta cu cele mai “clickaite” zone
- Fie poti vedea inregistrari efective cu ce fac vizitatorii (se inregistreaza sesiunile lor)
- In functie de ce fac vizitatorii, poti sa iti dai seama daca citesc textele din pagina, daca reactioneaza la butoane sau alte elemente interactive sau daca fac orice altceva in afara de ce vrei tu.
Recomandari optimizare eficienta paginilor:
In general, se incepe cu ce merge cel mai prost.
- Fa o lista cu cele mai importante pagini ale tale – principalele servicii, principalele categorii de produse, etc…
- Verifica in Google Analytics care are cel mai mic timp pe pagina, cel mai mare bounce rate si cea mai slaba rata de conversie. Incepe optimizarea cu ele. Dupa ce rezolvi cele mai slabe pagini, mergi la urmatoarele si tot asa…
Pe final – Recomandari practice pentru optimizarea on-page
Trateaza paginile importante ca niste active care trebuie constant imbunatatite.
Nimic nu se face bun peste noapte.
O pagina foarte buna nu se face din prima. O pagina FOARTE BUNA este rezultatul unui proces de durata – optimizare si imbunatatire.
Nu spun ca este o munca usoara sa imbunatatesti o pagina. DAR, pentru cele mai importante pagini ale tale – daca vrei sa ajungi pe primele pozitii – este aproape obligatoriu.
Intr-o nisa competitiva prima pozitie se obtine in timp si cu multa munca.
PRACTIC: urmareste in timp evolutia paginilor importante. VEZI ce lipseste, ce ar mai trebui adaugat si adauga continut.
Google PREMIEAZA modificarile care aduc valoare unei pagini. In general, dupa o modificare, traficul creste pe acea pagina (daca nu faci ceva complet aiurea).
Pana la urma e logic – google vrea informatie cat mai actuala si cat mai relevanta. Atunci cand modifici o pagina, in general o faci ca sa imbunatatesti lucrurile, nu ca sa le strici. (situatia ideala…).
Deci, in mod normal, o pagina post modificare va fi mai valoroasa decat pre-modificare.
Daca modificarea chiar a fost buna, RankBrain va masura in timp interactiunea si te va premia extra.
Vezi un studiu de caz cu procesul de optimizare al paginii noastre de Cursuri Seo? – vezi aici exemplul›
Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro
Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.
Vezi mai multe despre noi»
Pareri?
Sugestii?
Comentarii?
Lasa-le mai jos ↓
E ok articolul doar ca rankbrain, mai ales pe romana, inca nu le nimereste prea bine. In romanica tot cuvintele cheie sunt de baza.
cacat nimic interesant ca de obicei la toti care ” predau cursuri de seo su marketing !
titluri atractivce si texte de cacat
chiar nu ai gasit nimic nimic util in articol ???
ce-ai fata esti beata?
Mie mi-a plăcut mult articolul și am și învățat din el. Îți mulțumesc.
Multumim.
Incercam sa oferim informatii cat mai concrete si cat mai aplicabile. Uneori reusim, alteori nu.
Oricand insa suntem dispusi sa imbunatatim ce exista.
DACA aveti intrebari concrete, lasati-le in comentarii si noi raspundem. Aditional, ne puteti contacta direct folosind datele din zona de contact>
“Fiecare pagina web ar trebui sa contina imagini”. Si voi ati pus una. Si aia de proasta calitate. Si prost pozitionata.
H1 si H2 sunt aproape identice. Keyword spam much? :))
Nu trebuie sa fim perfecti. Doar mai buni decat restul.
Referitor la imagine. Recunosc ca nu m-am straduit. INSA, sunt 100% convins ca raportat la nisa mea si la subiectul ales, imaginea NU este asa de importanta.
Pana la urma optimizarea seo nu e ceva care se bazeaza pe vizual – comparativ cu alte nise.
referitor la H1 si H2 – Eu nu cred ca e prea mult. Intr-adevar contin “optimizare” si “on page” dar mai contin si ALTCEVA. Parerea mea e ca e suficient acel altceva incat sa nu fie considerat spam.
Oricum, e interesanta observatia.
Asta e subiect de testare ulterioara. In afara de AI Google nimeni nu poate zice cu certitudine ca e sau nu prea mult.
Am in calendar TO DO o revizuire a paginii undeva in prima parte a 2019. Vad cum s-a comportat pana atunci.
CONTEAZA fff mult sa nu abandonezi paginile. Nu trebuie sa fie “perfecta” din prima.
exemplu despre ce vreau sa zic: sa zicem ca vreau sa fac un articol despre vitamine. Heading-urile ar arata cam asa:
Vitamina A …….
Vitamina B …….
Vitamina c …….
Vitamina …….
Este keyword spam?
Poti zice ca google poate ca a vazut frecventa mare pe vitamine si acolo nu il deranjeaza… Eu cred ca nici aici, nici peste tot unde exista multe variante de sub-cautari. Parerea mea…
Salut SeoMark.
Foarte bine documentat articolul. Ne pregatim si noi sa lansam un ghid pentru optimizare seo on page.
Pace!
👍
LE
am citit ghidul tau. E foarte ok. E bine ca ai adaugat si partea cu schemele FAQ si markup. Pot face diferenta intre primele pozitii.
Ghdiul l-am gasit aici: https://uno.ro/optimizarea-seo-on-page-ghid-complet/