In ultima perioada, mai ales post pandemie, numarul magazinelor online a crescut enorm.
Multe magazine din complexurile comerciale au intrat pe zona online – fortati de vanzarile mai mici din spatiile fizice.
Nu toti reusesc sau vor reusi sa supravietuiasca.
De ce unii pot sa vanda si altii nu?
Despre asta mi-am propus sa vorbesc – principalele motive legate de promovare pe care le-am vazut sa faca diferenta intre magazinele online – altele decat pretul si calitatea produselor.
Prezint strict diferente legate de promovare.
Principalele motive pentru care magazinele online nu vand
Pretul de vanzare NU ESTE SINGURUL MOTIV pentru care unii vand si altii nu.
As zice ca in peste 50% din cazuri , pretul nu este nici macar principalul motiv.
Fa urmatorul experiment – ia un produs de la Emag si cauta-l in Google. Exceptand produsele brand propriu ale Emag pe restul foarte probabil le poti gasi in alta parte putin mai ieftin.
Si cu toate astea MAJORITATEA celor care intra pe Emag, cumpara de pe Emag, iar restul cu greu vand cate ceva, chiar daca au preturi mai mici.
De ce?
ZERO dezvoltare de relatie pe termen lung cu potentialii clienti
Nu mai suntem in epoca de piatra a comertului online.
Sunte foarte putini oameni care nu au deja surse stabilite pentru achizitiile online.
De exemplu, in cazul meu:
– Telefoane si calculatoare – PC Garage
– Mancare de la Carrefour.ro
– Chestii la modul general – Emag
– Pizza & mancare gatita – Almondo sau CityGrill
In general, cand vreau unul din produsele de mai sus, nu stau sa caut de une sa il cumpar. Merg la furnizorul traditional, cu care m-am obisnuit deja si stiu ca e ok.
Daca nu stiu nimic despre tine – ce faci, de ce , cu ce esti mai bun – nu o sa te aleg in detrimentul unui furnizor cu care sunt deja obisnuit.
Doar o reclama seaca, care prezinta un produs + un site care nu spune nimic, nu o sa ma convinga sa cumpar de la tine.
Altfel spus, de ce sa risc sa nu imi placa, cand pot merge la sigur cu furnizorii existenti?
Posibile solutii:
• Fa un video de prezentare cu tine, cu produsele tale, cu afacerea ta. Vorbeste natural, cine esti, ce faci, de ce, cum incerci sa faci lumea asta mai buna. Si, cel mai important – DE CE sa cumpar de la tine si nu din alta parte.
• Fa niste videoclipuri / articole despre produsele pe care le vinzi – nu trebuie la toate; la cele mai importante e suficient. Arata-mi de ce sunt mai bune decat altele.
• Implementeaza o campanie de branding pe termen mai lung. Se pot face si campanii de branding cu bugete mici – se bazeaza in principal pe remarketing.
Te putem ajuta cu o strategie pentru asa ceva – avem un serviciu dedicat de consultanta pentru stabilirea unei strategii – Cere aici o sedinta de consultanta gratuita»
ZERO autoritate si expertiza perceputa pe domeniul respectiv
Sa zicem ca trebuie sa te operezi. La cine apelezi?
– la un medic de care nu stii nimic?
– la un medic, foarte cunoscut, cu zeci de articole si lucrari stiintifice publicate + aparitii la TV?
Intrebare: care din cei doi probabil va fi mai scump? Si ai plati diferenta de pret?
In sanatate nevoia de incredere este mult mai mare decat in restul. Da, dar, conceptul se aplica la modul general PESTE TOT (cu diferente de rigoare).
Va dau doua exemple de clienti care vindeau bine:
– unul facea recenzii de produse pentru casa inteligenta
– altul platea youtubberi (gameri) sa ii faca recenzii la produsele pe care le avea (boxe) si le promova cu banii lui.
In ambele cazuri EXPERTIZA era cea care vindea.
In cazul 1 – era direct expertiza ownerului. In cazul 2 – era expertiza si increderea celui care avea canalul de YT.
Solutii:
Implementeaza Content Marketing.
Poti sa il faci tu.. poti pune un angajat sa il faca.. poti plati pe cineva extern firmei sa il faca.. conteaza mai putin atata vreme cat e ceva calitativ.
In cazul in care TU vrei sa iesi in fata, ai aici niste idei de campanii de branding/autoritate» pentru care nu iti trebuie un buget mare.
Daca ai nevoie de o strategie pentru continut – fie video, fie articole, fie postari si vrei sa lucrezi cu o agentie – atunci contacteaza-ne»
ZERO optimizare pagini de vanzare
Exista si cazuri in care cineva nu are un furnizor prestabilit pentru produse/servicii.
Foarte rar insa cineva va cumpara prima oferta/ primul produs care ii iese in cale.
In general, cu cat pretul e mai mare, cu atat ceri mai multe oferte.
Ca medie (foarte general) cand cineva vrea sa cumpere un produs, verifica cam 4-6 concurenti inainte sa ia o decizie.
Cu cat pagina pe care o ai spune mai multe si cu cat dai mai multe informatii, cu atat sansa sa te aleaga pe tine creste.
Mit: multi clienti au impresia ca o pagina cu multa informatie incurca.
“Clientul vrea ceva simplu – sa dea click si gata”
Da, vrea ceva simplu DACA S-A HOTARAT SA CUMPERE DE LA TINE.
Daca nu s-a hotarat de la cine sa cumpere, vrea informatii. Vrea sa vada de unde sa cumpere.
Va spun sigur – ala care are doar un buton, nu o sa fie ales.
Solutii:
Optimizarea unei pagini – cel putin la nivel de baza – e un drum batatorit. Nu e un mister ce trebuie facut.
In cazul in care vrei sa te ocupi tu, sau, daca vrei za aflii mai multe, vezi videocpipul Cum sa faci o pagina de produs care sa vanda»
In cazul in care nu vrei sa te ocupi tu (sau daca ai nevoie de ajutor) avem serviciul acesta – Optimizare pagina de vanzare»
Comunicare de FOARTE SLABA calitate pe termen lung cu clientul
O relatie profitabila se construieste in timp.
Daca vrei sa vinzi mai mult si mai mult timp cuiva, TREBUIE sa investesti in comunicarea cu el.
Pentru multi – chiar si pentru firme mari – comunicarea eficienta inseamna 3-4 email-uri pe zi, cu liste interminabile de produse.
De parca alta treaba nu avem decat sa invatam pe de rost toate promotiile…
O comunicare eficienta este:
- o comunicare bine segmentata – nu trimiti orice oricui
- o comunicare care creaza engagement
- o comunicare care aduce valoare si fara sa fii obligat sa scoti cardul
Da, in continuare newsletterul si social media sunt principalele canale pentru asta.
Nu conteaza insa doar canalul ci si ce transmiti prin el.
Solutii:
Implementeaza o regula simpla – la fiecare newsletter, adauga si un articol. Nu trimite doar liste de produse. Da si ceva informatii gratuite.
Daca ai buget, poti face un parteneriat cu un vlogger/ influencer si sa iti produca el content – sau – poti face contract cu o agentie.
Daca te intereseaza mai multe despre email marketing – vezi articolul cum sa te promovezi eficient prin email»
Aditional, oferim si noi servicii de email marketing»
Campanii de promovare prost / foarte putin segmentate
La modul general, daca pretul reclamelor creste – faci campanii mai generale? sau mai specifice? Promovezi la gramada tot? sau doar anumite produse?
Exact.
In ultima perioada preturile reclamelor au crescut mult.
Foarte multe campanii de promovare inca nu s-au adaptat.
Iei tot catalogul de produse – mii/zeci de mii de produse – il adaugi in bulk pe google/facebook si faci o singura reclama – las’ ca optimizeaza robotul.
Se poate mai bine.
Problema mare este ca procedand in felul asta, mandatul tau catre google/facebook e sa iti vanda pe cat posibil toate produsele la o audienta pe cat posibil generala. Mai multe despre optimizarea audientelor in acest video»
Solutii:
Segmenteaza clar stocul de produse in functie de mai multe criterii:
- tipul de produs (geci, bluze, pantofi)
- caracteristici generale – baiat/fata tineri/vasrta medie/batrani
- locatie – orase mari / toata tara
- interese – daca e cazul
Fa campanii cat mai targetate posibil.
Poti imparti feed-ul general (catalog FB sau G Merchant) in mai multe in mai multe categorii de produse, iar fiecare categorie o promovezi catre audienta targetata.
Ulterior, poti face remarketing DOAR catre categoriile respective.
De exemplu, fetele sa vada doar aparate de epilat , baieti doar tastaturi.
In cazul in care nu stiti cum sa configurati un feed de date va putem ajuta – Servicii Facebook Ads»
Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.
Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.
Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓