Care e reteta succesului in marketing-ul online?
Testeaza » Gaseste cea mai eficienta reclama » Muta acolo tot bugetul » Culege beneficiile
In general, e un sfat bun. Are logica sa maximizezi profitul.
Problema apare atunci cand se schimba ceva major si negativ la canalul prin care te promovai si era singura sursa de clienti…
Reducerea riscului in marketing online – cateva metode
Anul asta – 2021 – a fost ceva mai atipic in ce priveste promovarea online. Sau cel putin asa l-am perceput eu.
Doua canale de promovare principale – “Clasicele” Google si Facebook au scazut puternic din punctul de vedere al eficientei.
Google s-a scumpit foarte mult – in general pentru ca cererea de reclame a crescut mult – pe fondul migrarii multor bugete pe online.
Facebook s-a scumpit si s-a prostit – literalmente – pentru ca alogoritmul a fost modificat datorita unor cerinte legislative impuse de UE. (vezi aici» )
Concret, algoritmul Facebook nu mai e nici pe departe la fel de eficient in a-si indeplini obiectivele pe care i le setezi ceea ce se traduce intr-un cost mult mai mare.
Google e la fel de eficient, dar, e mult mai scump – ceea ce , cam tot aia e..
Cunosc multe afaceri care se bazau aproape exclusiv pe unul din cele doua canale de promovare si care acum au probleme majore in a cauta alternative viabile.
Ce inseama concret managementul riscului?
Cei care ma cunosc, stiu ca am lucrat aproape 10 ani in piata de capital.
Reducerea riscului este una din ocupatiile principale ale oricarui profesionist fara ghilimele din piata de capital.
Cum reduci riscul?
Simplu – prin diversificare. Nu iti pui toate oualele in acelasi cos.
Cum se traduce asta in marketing?
Simplu – nu aloci cea mai mare parte a bugetului pe acelasi canal de promovare.
In esenta, nu poti controla ce face Facebook, Google, Tik-Tok, un site sau altul …
DAR, poti sa diversifici promovarea si sa nu stai doar in un singur canal de promovare.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Cateva Recomandari pentru Diversificarea canalelor de promovare
Include in promovarea ta si canale de in care relatia dintre tine si potentialul client este foarte directa.
Adica?
Google, Facebook, Tik-Tok – sunt canale care in esenta, sunt intermediari intre tine si potentialul client.
Daca dintr-o data contul tau de Facebook, Twitter, Tik-Tok etc.. e banat/inchis/scos in afara legii, etc… ramai efectiv pe dinafara.
Majoritatea continutului este administrat algoritmic. Daca robotul are ceva cu tine, iti poate suspenda contul intr-o secunda.
- Vezi aici un exemplu – https://www.paginademedia.ro/stiri-media/pagina-facebook-hotnews-restrictionata-20303855
Ce poti face? Speranta nu e o solutie.
Poti sa investesti in canale de comunicare directa cu publicul tau SI sa diversifici canalele.
De departe, cele mai robuste canale de comunicare sunt : Email si SMS.
Da..stiu si astea pot fi inchise, dar, daca vine apocalipsa, ultimul lucru la care m-as gandi e ca trebuie sa dau abonatilor newsletter.
Alte canale de comunicare complementare:
- Whatsapp – clar poate pica si e tot Facebook. Sau meta mai nou
- Push Notifications
Nu mai sta intr-o singura retea de socializare
Oricat de bine ti-ar merge, diversifica profilul si promovarea.
Fa-ti cont si pe Facebook/Instagram, si pe Linkedin, si pe Tik-Tok si pe YouTube si pe Pinterest si mai nou Spotify.
Cam astea sunt principalele retele din Romania.
Dar daca nu vinzi bine decat in o singura retea?
Nimeni nu spune ca trebuie sa aloci efort uniform.
Merge mult mai bine Linkedin decat celelalte? Perfect – aloca acolo 80% din buget / timp. Nu o sa mori daca 20% din buget il aloci si pe restul retelelor.
DAR, daca linkedin se supara pe tine si robotul iti baneaza contul, sau explodeaza pretul pentru ca [motive] sau nu stiu ce regulament interzice publicitatea acolo, atunci risti sa ai probleme mari daca nu ai si alternative.
Daca e mica, creste ponderea din buget alocata site-ului
Contul de social media NU ESTE LEGAL AL TAU. Nu esti proprietar. Ei sunt.
Site-ul ESTE LEGAL AL TAU.
DPDV juridic site-ul tau este mai robust decat contul de social media.
Este bine sa ai o prezenta cat mai mare in online bazata pe site-ul tau. Site-ul tau = TU
Investeste timp in parteneriate cu alte firme care ofera servicii complementare SAU se promoveaza tot catre audienta ta
In ultimii ani, Google/Facebook au facut promovarea online muult mai simpla.
Setezi reclama » bagi cardul » Presto. Clienti.
Ce faci insa cand pretul o ia razna.
Reinventezi arta de mult uitata a colaborarii intre firme.
Defineste profilul clientului tau (Buyer Persona) si vezi ce alte firme au clienti cu un profil foarte similar
- Exemplu: firma care organizeaza tabere la munte colaboreaza cu magazin de schi si articole sportive
- Exemplu: firma care face mobila pe comanda colaboreaza cu firma care zugraveste
Investeste timp in a strange relatiile cu cei mai buni clienti ai tai
“80% din profit e adus de 20% din clienti” si “cine se aseamana se aduna“
Ai cativa clienti care sunt semnificativ mai buni decat media?
E foarte posibil sa aibe niste prieteni foarte similari cu ei – cam aceleasi preferinte, cam acelasi nivel de trai, etc…
Investeste in a te apropia de cei 20% din cei mai buni clienti ai tai si statistic sansa este mare sa iti aduca si alti prieteni similari.
Iar cand spun investitii, nu ma refer neaparat la bani. Un simplu telefon in care sa intrebi ce i-ar trebui sau cum il poti ajuta, fara sa ii vinzi neaparat ceva poate fi un diferentiator semnificativ.
Sau, un cadou simbolic de ziua lui/de sarbatori.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.
Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.
Vezi mai multe despre noi»
Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓