NU e usor sa fii pe prima pozitie.
Nu e usor sa optimizezi un site din punct de vedere SEO.
Asta nu inseamna ca nu are rost sa faci nimic si ca nu exista modalitati de a creste traficul fara a investi multe resurse.
Tehnici SEO usor de implementat – revizie 2021
Exista o serie de tehnici de optimizare usor de implementat si care ne pot aduce trafic semnificativ, mai ales raportat la volumul de munca depus.
In acest articol exact asta mi-am propus: sa prezint cateva modalitati si tehnici de optimizare seo usor de implementat si care produc efecte in 2021.

1. Alege cateva cuvinte cheie importante si scrie mai putine articole, dar mai mari
Prin cuvinte cheie importante inteleg cuvinte cheie cu volum mare si profitabilitate mare pentru tine.
Te ajuta din toate punctele de vedere daca ai un blog.
Te ajuta din toate punctele de vedere daca te promovezi prin articole (vezi aici mai multe despre content marketing).
Insa, presupunand ca energia alocata producerii articolelor e identica, o tehnica seo eficienta e sa redactezi articole mai putine si mai mari decat mai mici si mai multe.
De ce?
In peste 95% din cazuri, google va lua de la site-ul tau o singura pagina care sa “concureze” cu alte site-uri (adica sa apara in google). Cu cat e mai puternica pagina respectiva, cu atat sansele ei sa ajunga mai sus sunt mai mari.
Cu cat in pagina respectiva e mai mult continut si mai optimizat seo, cu atat google va considera ca e mai mare sansa ca un vizitator sa gaseasca acolo ce doreste si cu atat va puncta mai mult pagina respectiva. E MULT mai usor sa strangi punctaj la nivelul unei singure pagini decat sa il imparti pe mai multe pagini produse cu acelasi efort.
Gandeste-te in felul urmator:
Ai o echipa si vrei sa castigi un maraton. In ce caz ai sanse mai mari?
• Antrenezi un pic 10 atleti
• Antrenezi mult un singur atlet
La fel e si in cazul Google. Cu cat articolul tau e mai bine antrenat si mai puternic, cu atat ai sanse mai mari sa castigi “maratonul” clasamentului.
Daca ai 10 articole pe acelasi cuvant, google va lua unul singur – care are scorul cel mai mare – si cu acela vei intra in “lupta” cu ceilalti. Asta inseamna ca celelalte 9 articole NU au avut un beneficiu atat de mare.
Deci, din punct de vedere al optimizarii seo, nu e mai bine sa ai unul singur – da MARE – decat multe si mici?
Exista un singur beneficiu real in a avea articole mai dese – E-mail Marketing.
Insa, chiar si in acest caz, NU iti trebuie mai mult de 4 articole mari pe luna. Vezi mai multe aici despre email marketing.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
2. Actualizeaza articolele vechi. NU redacta mereu altele noi
SEO este un maraton nu un sprint.
Mai ales daca nu ai resurse foarte multe ca sa cumperi o tona de link-uri si promovare, NU vei ajunge rapid sus.
Asta inseamna ca trebuie sa iti ajustezi resursele pentru un efort de durata, pe termen lung.
Un aspect important pe care Google il ia in calcul pentru calculul scorului unei pagini (a autoritatii) este cat de des a fost actualizat continutul acelei pagini.
Are logica daca stati sa va ganditi.
Un articol scris in acest an despre un subiect are sanse mai mari sa fie mai relevant decat un articol scris acum 3 ani pe acelasi subiect.
“Secretul” este ca e mult mai eficient sa actualizezi un articol vechi decat sa scrii noi si noi articole pentru aceleasi subiecte. Vezi si pct.1 de mai sus.
Actualizand un articol vechi :
+ Obtii un plus de autoritate ca urmare a actualizaii
+ Ai efectiv continut nou
+ Eficientizezi resursele utilizate – e mult mai usor sa actualizezi un articol decat sa scrii unul nou de la zero.
Nu incerca sa il pacalesti pe Google si sa actualizezi doar cateva litere.
Scorul de actualizare al unui articol este direct corelat cu % de text modificat. Daca schimbi doar 2 litere, google nu va lua in calcul modificarea.
3. Pune in meniu toate paginile importante
Pare logic, insa nu se intampla tot timpul. In multe cazuri, in meniu avem pagini generice (despre noi, contact, valorile firmei, etc…) si mai putin paginile care sunt cu adevarat tinta cautarilor utilizatorilor.
Exista insa o limita: daca ai multe pagini, NU le poti pune pe toate in meniu.
Asa ca prioritizeaza.
Abordeaza in felul urmator aceasta tehnica seo: gandeste-te CARE sunt cele mai importante cautari pe care incerci sa le atragi pe site. Selecteaza pentru fiecare cautare O SINGURA pagina, fa-i un continut mare (preferabil peste 2000 cuvinte) si pune-o in meniu.
Chiar daca pare mult, nu trebuie sa o faci decat o data pentru fiecare cautare importanta.
Te vei asigura ca paginile care trebuie sa iti aduca cel mai mult trafic sunt usor accesibile si foarte vizibile in site-ul tau. In timp, vor capata multa autoritate si vor atrage mai mult trafic spre tine.
Tehnica asta are legatura cu optimizarea eficienta a unui site. Daca te intereseaza mai multe, vezi aici un articol pe tema asta.
4. Tehnici seo pentru magazine online (e-commerce)
Fa-ti categorii FOARTE bine segmentate si cu o structura de tip arbore.
Toate magazinele online se confrunta cu probleme similare la optimizarea pentru Google – Ia FOARTE MULT TIMP sa redactezi text unic pentru toate produsele.
In plus, multe produse au o durata de viata relativ scurta – dupa o vreme, stocul dispare si trebuie sa o iei de la capat.
Din acest motiv, magazinele online NU SE OPTIMIZEAZA LA NIVEL DE PRODUS,CI LA NIVEL DE CATEGORIE.
Apa trece, pietrele raman.
Sau, produsele trec, categoriile raman.
Categoriile sunt mult mai putine, asa ca e fezabil sa poti redacta text pentru ele. In plus, in timp, categoriile castiga autoritate si vechime si isi pastreaza relevanta.
Google vede ca majoritatea celor care cauta produsul x intra pe categoria produsului x si gasesc ce vor. Asa ca se invata sa trimita oamenii acolo.
Increderea se castiga in timp iar asta nu e posibil cu pagini de produs care au o perioada de viata mica.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
5. Fa-ti reclama la articole, produse sau servicii in cadrul site-ului tau
Stiu – suna un pic aiurea si trebuie sa detaliez.
Prin reclama ma refer in principal la doua lucruri:
• Link pe anumite cuvinte spre servicii si articole conexe
• Casute cu poze sau text (ca o reclama) spre servicii, produse sau articole conexe
Ca si exemplificare, sunt toate textele extra incluse in acest articol. Plus link-urile interne.
Acest lucru a devenit un factor din ce in ce mai important in ultimii ani. Asta pentru ca Google incearca sa vada care site a oferit mai multa valoare utilizatorilor.
In esenta, cu cat petreci mai mult timp pe un site, cu atat inseamna ca ai gasit acolo mai mult din ce cautai, deci cu atat ai primit mai multa valoare de la acel site si, ca atare, cu atat acel site merita sa fie cat mai sus in Google.
Experienta utilizatorului raportat la site este unul dintre criteriile care au crescut mult ca pondere in algoritmul Google in ultimii 2 ani.
Ca si studii de caz: uitati-va cum sunt articolele din searchengineland.com sau blogul MOZ . Veti vedea ca TOATE articolele sunt ca o pagina de wikipedia – cu multe referiri catre alte resurse. Asta face ca sansa ca un vizitator sa vada si alte articole foarte mare.
Google vede asta si va premia site-urile care o fac bine.
Pe scurt, cu cat un site e mai optimizat, cu atat vizitatorii vor petrece mai mult timp acolo si cu atat Google il va aprecia mai mult.
6. Foloseste Link-uri Externe, insa nu mai mult de 2-3 per articol
Asta e o tehnica seo pe care nu am folosit-o la inceput, pentru ca mi se parea ca nu are nicio logica.
In realitate, Google incearca sa “inteleaga” doua lucruri:
• relevanta semantica
• relevanta subiectului
Mai simplu spus, Google incearca sa inteleaga pe langa cuvintele pe care le folosesti si ideea articolului. Incearca sa isi dea seama despre ce e vorba in acel articol.
Nefiind om, acest lucru nu il poate face decat cu un anumit grad de incredere, pentru ca Google nu intelege cu adevarat ce se spune in articole. Si aici avem o oportunitate sa il ajutam. Punand link spre surse cu autoritate MARE, in care Google are incredere, ii confirmam faptul ca subiectul abordat este cel legat de acele surse in care deja are incredere.
Sfat practic
Daca vrei sa scrii despre un cuvant cheie, cauta-l in Google trends. Daca e un cuvant cu cat de cat volum, google iti va arata si care e subiectul principal si care e cautarea principala pentru acel cuvant. Fa intr-o fereastra incognito acea cautare si vei vedea care sunt cele mai importante site-uri pe acel subiect. Dupa care insereaza natural in articolul tau link spre ele.
Important: sursele spre care pui link trebuie sa fie site-uri mari, in care Google sa aiba incredere. Preferabil Wikipedia.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
7. Distribuie cat mai mult paginile/articolele tale
FOARTE IMPORTANT:
Nu aloca toate resursele tale (timp si bani) doar pentru redactare de articole. Aloca si ceva energie promovarii lor.
Daca doar scrii, sau doar promovezi, e ca si cum ai incarca sa vaslesti cu o singura vasla. Oricat efort ai depune, nu e eficient.
Pana acum, toate tehnicile seo despre care am vorbit aveau legatura cu optimizarea site-ului nostru. Tehnica asta are legatura cu promovarea site-ului si atragerea de link-uri.
Adica Link Building.
Spuneam la inceput ca e mai bine sa avem mai putine articole decat mai multe. E MULT mai usor sa distribui si sa atragi link-uri spre mai putine articole, decat spre mai multe.
Sa zicem ca obtii cu un anumit efort 10 link-uri. E MULT mai eficient daca toate acele link-uri le directionezi spre un singur articol, decat daca ai cate un link spre 10 articole separate.
Este exact acelasi principiu si tehnica seo ca la redactare de articole – revin la exemplul cu atletul care participa la maraton. Ai sanse mai mari sa castigi cu un singur atlet bine antrenat decat cu 10 slab antrenati.
Referitor la obtinerea de link-uri
NU este greu sa le obtineti, mai ales din presa.
Un “secret” arhicunoscut este ca marea majoritate a publicatiilor online fac bani din reclama. In esenta, cu cat au mai multi cititori, cu atat fac mai multi bani. Si cu cat au mai multe articole, cu atat au mai multi cititori. Articolele MAI ALES cele unice si cu subiecte bune nu se gasesc peste tot. Un redactor bun nu poate scrie mai mult de 6-8 articole bune pe zi. Nu ma refer la articole de 300 cuvinte in care nu se zice nimic.
Ma refer la articole OK, pe care sa iti placa sa le citesti.
Din acest motiv, presa IN GENERAL preia articole de la oricine DACA au continut valoros si unic. La fel, multe bloguri sunt dispuse sa faca schimb de continut reciproc.
Nu e greu sa obtii link-uri daca investesti un pic de timp.
Problema e ca nu vei obtine foarte multe link-uri bune. Din acest motiv, cu cat distribui acele link-uri intre mai putine destinatii, cu atat valoarea / destinatie va fi mai mare.
Si pentru ca am atins subiectul construirii de link-uri trebuie sa reamintesc cateva aspecte importante.
Exista MULTE MITURI complet aiurea despre link-building. Exista si practici gresite.
Daca te intereseaza subiectul, ai aici un articol dedicat pe subiectul LinkBuilding.
Intrebari? Comentarii? Pune-le mai jos.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Excelent articol !
Foarte util! Excelent! Multumesc!
Primul articol pe care am reusit sa-l citesc in totalitate si pe care am reusit sa-l inteleg in totalitate .Cred ca sunteti singurii care reusiti sa scrieti pe intelesul tuturor , felicitari .
multumim
Da, adevărat.
Felicitări pentru explicațiile importante oferite.
Mult succes va doresc.