close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO Profesionale
      • Servicii SEO Profesionale
      • Consultanta SEO Gratuita
      • Consultanta SEO Completa
    • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Redactare articole SEO
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
    • Marketing afiliat pentru cursuri
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Cum sa folosesti EFICIENT banii din digitalizare sau fonduri europene pentru un site
  • Adevarul despre auditurile Gratuite SEO – Cum sa nu arunci aiurea banii
  • Nou update major la Google – Decembrie 2022 – link spam update – ce face si cum ne afecteaza
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO Profesionale
      • Servicii SEO Profesionale
      • Consultanta SEO Gratuita
      • Consultanta SEO Completa
    • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Redactare articole SEO
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
    • Marketing afiliat pentru cursuri
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • Cariere la SEOmark.ro

Unul din principalele motive de scadere a traficului dupa 2020 – si solutii de redresare

By Radu Ciofu,

17/05/2022

Este cumva traficul tau in scadere usoara dar constanta – mai ales dupa 2020?  (post pandemie)

 

Nu esti singurul. Situatia descrisa mai jos este ceva ce intalnesc din ce in ce mai des – mai ales in randul unor companii cu ceva vechime in promovarea online.

Situatia este cel mai bine descrisa de graficul de mai jos.

Daca si traficul tau arata asa, atunci am doua vesti: una buna si una mai putin buna.

Keep reading!

Exemplu Grafic Descendent

Unul din principalele motive de scadere a traficului – uneori in ciuda mentinerii bugetului de marketing

Am lucrat peste 10 ani ca analist in piata de capital. Unul din lucrurile obisnuite pe care le faceam era sa “citesc” grafice.  Adica sa le interpretez.

As spune ca este unul din cele mai utile skill-uri pe care le am.

Pentru mine, un grafic similar cu cel de mai sus spune o poveste foarte simpla si clara:

NU TU SCAZI – CEILALTI CRESC MAI RAPID CA TINE

Un exemplu de domeniu in care am intalnit des graficul de mai sus este zona fasion – generic haine, incaltaminte, etc…

Desi bugetele lor de promovare s-au mentinut, sau chiar au crescut usor, traficul si vanzarile sunt pe un trend descendent.  Mai ales post pandemie.

De ce?

MULT MAI MULTA CONCURENTA

Realitatea este ca pandemia a accelerat online-ul cu cel putin 5-6 ani.

Mult mai multe companii = mult mai multi bani care se bat pentru cam aceiasi oameni = competitie mult mai mare.

Deci:

Daca graficul de mai sus arata ca si graficul site-ului tau, atunci:

– Vestea Buna e ca nu e ceva in neregula sau gresit la tine

– Vestea Proasta e ca nu esti atat de bun pe cat credeai – si va trebui sa faci ceva pentru ca concurenta te depaseste.

 

Ramai in urma. E atat de simplu.

Ce e de facut? Cum se poate imbunatati situatia?

“To be good, get better”

Nu e usor sa dau recomandari concrete si universal aplicabile pentru toata lumea. In esenta nu exista sfaturi concrete si universal valabile pentru toata lumea.

Ce pot insa spune sunt principalele directii spre care vad ca se indreapta unii din firmele pe care le vad ca merg bine.

Daca esti firma mica / medie  –  axeaza-te pe promovare mai nisata, in detrimentul promovarii foarte generale

De exemplu – te promovezi pe cuvinte cheie foarte generale (pantofi dama, fuste dama) sau folosesti audiente foarte generale – Femei 25-45 , Romania etc…

  • Cu cat audienta e mai generala cu atat te “bati” cu concurenti mai mari si MAI CUNOSCUTI. In cazul in care oferta ta nu este extraordinar de fantastic de speciala – de ce te-ar alege cineva pe tine, in loc sa cumpere de la o firma mare si cunoscuta – gen Emag, H&M, FasionDays, etc…
  • Nu mai fi magazinul general, cu de toate- gaseste-ti nisa unde sa fii cel mai tare.

E vital ca toata verticala de conducere sa prioritizeze pe cat posibil ce aduce profit maxim..

Daca esti firma mare  –  Eficientizeaza alocarea bugetului

Sunt foarte rare domeniile in care exista o singura firma foarte mare, care vinde de toate, si restul doar jucatori mici.

In cazul asta, fiecare jucator mare are niste puncte tari/puncte slabe.

Adica, vinde bine anumite produse si mai putin bine alte produse.

Evident – eficientizarea bugetului inseamna sa aloci mai mult buget catre zonele care aduc randament mare si mai putin buget spre zonele care aduc randament mai mic.

Pare simplu si logic nu?

Doar ca nu intotdeauna se intampla.

De cele mai multe ori din doua motive:

  • Firma care administreaza reclamele nu comunica foarte bine cu departamentul de marketing si exista o necorelare de obiective.
  • Departamentul de marketing primeste de la conducere ordine de tipul: trebuie sa promovam si aia pentru ca suntem unici distribuitori, si altalta pentru ca avem contract cu firma X , si cealalata pentru ca avem parteneriat special cu furnizoru si ne da un discount , etc…
    • Ce se intampla efectiv e ca din varii considerente, ajung sa fie promovate multe chestii care nu prea merg. Da, pe termen scurt toate trebuie facute, pana cand se face sedinta de evaluare a rezultatelor, unde iese cu cearta.

Este esential ca toata verticala conducerii sa inteleaga si sa prioritizeze in functie de profitabilitate.

TREBUIE sa iti personalizezi afacerea / site-ul – Sa spui o poveste, sa ai ceva branding

In conditiile in care competitia in online a explodat, o reteta a esecului garantat e sa faci acelasi lucru neremarcabil ca alte 100000000  de firme si sa speri ca –  cumva – pentru tine e altfel.

Ce spune pagina descrierii companiei tale despre tine?

A ramas la stadiul de “suntem o echipa tanara si entuziasta” si atat?

PERSONALIZAREA VINDE

Fa videoclipuri – fa-ti un canal de YouTube

• Explica – filmandu-te pe tine sau pe un angajat ce faci, cum faci si de ce trebuie facut asa.   –  Te pozitionezi ca specialist

• Fa mici podcast-uri cu clienti sau specialisti din zona ta in care analizezi diferite probleme din nisa ta si cum se rezolva

• Fa videoclipuri cu studiide caz – ce problema a avut X si cum s-a rezolvat

• Analizeaza concurenta – mai ales aia buni – vezi ce fac

Vezi si alte idei de promovare / branding in articolul asta – 5 idei de branding care nu iti ruineaza bugetul de marketing»

Creste perceptia despre tine

Trebuie sa te “dai mai mare” – sa pari ca esti o firma mai mare, mai puternica, mai profi.

Aici, cel mai important aspect – cred eu – este ca perceptia marimii e data de asociere.

Adica, cu ce alte firme / persoane apari ca fiind asociat.

In care caz firma XYZ pare mai mare?

  • Firma XYZ ofera servicii catre ABC
  • Firma XYZ ofera servicii catre Emag.ro

 

Sigur, cineva poate spune – nu e usor sa gasesti clienti mari.

Si da, e adevarat, DAR, poti face ceva:

Contacteaza firme mari, care pot fi clienti pentru tine si fa-le o ofera de nerefuzat – Ofera produse / servicii la un pret imposibil de mic insa precizeaza ca vrei sa faci publica acea colaborare.

Principiul e simplu: iti dau gratuit asta dar , am drept sa public si sa ma laud cu proiectul asta.

Da, nu toata lumea va accepta. Dar, cred ca e imposibil sa nu gasesti pe cineva, care sa aiba nevoie de serviciile tale si sa nu aiba atunci bani, caz in care va accepta.

Dupa ce ai livat ce aveai de livrat, fa un studiu de caz si promoveaza-te cu el peste tot pe unde poti.

Sa te stie toata lumea – “aaa, sunt aia care au lucrat cu X firma mare…”

And Done- Esti mai mare decat erai inainte.

Ultimul, dar nu cel din urma – Incearca surse alternative de trafic

E usor sa te bazezi pe ce ai deja. E foarte confortabil. Dar probabil nu prea mai e profitabil.

Daca te-ai promovat exclusiv pe Google, Facebook – si nu prea mai marge – incearca altceva.

Primul lucru pe care l-as incerca – ca recomandare generala – e Youtube.

Dupa care , Tik-Tok.

Pentru ambele iti trebuie si video.

Vezi si alte idei de promovare / branding in articolul asta – 5 idei de branding care nu iti ruineaza bugetul de marketing»

Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.

Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.

Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓

Post navigation

← PreviousProbleme si recomandari – ce am vorbit intr-o sedinta de consultanta pentru magazine online
NextPromovare Online – top metode eficiente 2022 →

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Cum sa folosesti EFICIENT banii din digitalizare sau fonduri europene pentru un site 01/02/2023
  • Adevarul despre auditurile Gratuite SEO – Cum sa nu arunci aiurea banii 27/01/2023
  • Nou update major la Google – Decembrie 2022 – link spam update – ce face si cum ne afecteaza 03/01/2023
  • Buget mai mare inseamna reclama mai buna – Mit sau realitate? 12/12/2022
  • Cum sa nu platesti aiurea reclama pe Facebook – recomandari anti fraier 15/11/2022

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging

Sunt sau au fost clientii Agentiei SEOmark.ro:

Au facut cursuri de Marketing Online la Agentia SEOmark.ro:

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Eedactare articole si texte
– Optimizarea a ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google my Business | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro

Acest site foloseste cookies. Daca nu sunteti de acord, parasiti site-ul, dezactivati cookies sau navigati in mod private/incognito Afla mai multe Acceptare
Privacy & Cookies Policy

Prezentare generală a confidențialității

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browserul dvs. deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Necessary
Always Enabled
Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie-uri care asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului. Aceste cookie-uri nu stochează nicio informație personală.
Non-necessary
Orice cookie-uri care nu pot fi deosebit de necesare pentru funcționarea site-ului web și sunt utilizate special pentru colectarea datelor cu caracter personal ale utilizatorului prin intermediul analizelor, reclamelor și al altor conținuturi încorporate sunt denumite cookie-uri inutile. Este obligatoriu să obțineți consimțământul utilizatorului înainte de a rula aceste cookie-uri pe site-ul dvs. web.
SAVE & ACCEPT