Pentru marea majoritate a afacerilor, cifra de afaceri si volumul activitatii se reduc vara.
Asta insa nu inseamna ca nu putem face nimic sau ca terbuie neaparat sa crestem bugetul de promovare pentru a pastra cat de cat ritmul vanzarilor.
In ultima instanta, oamenii nu cumpara pentru ca au mai putini bani, pentru ca persoana care trebuie sa aprobe e in concediu, pentru ca ei sunt in concediu, pentru ca…
Daca doar maresti bugetul promovarii, nu faci decat sa cumperi mai putin cu mai mult. Sigur vrei asta?
Ce se poate face insa vara in zona promovarii?
Afla in continuare!
Idei de promovare eficiente vara
#1 Creste numarul si frecventa comunicarii non comerciale
Prin comunicare non comerciala ma refer la comunicare prin care nu trimiti promotii si produse.
De ex: Newslettere, postari pe facebook, altele decat cele cu produse, filmulete pe youtube, notificari (push), etc… Mai multe despre canale de comunicare cu persoanele interesate, poti gasi in acest articol»
Nu e ca si cum 100% din clientii tai pleaca in locuri cu mult soare si isi inchid creierul si telefonul pentru 2-3 luni. Multi stau la servici si se plictisesc mai mult ca de obicei. Asta e, e vara peste tot.
Sa fortezi mai multe vanzari, nu prea poti. Bani mai putini, persoanele de decizie lipsesc, etc… Este mai greu sa vinzi DAR, mai usor sa fii top of mind. Vei avea mai multe vanzari, dar nu acum, ci la toamna cand lumea revine la munca.
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
#2 Creste / Optimizeaza rata de conversie a site-ului tau
Un aspect negativ al promovarii vara este ca si calitatea traficului adus scade. Aceeasi audienta, aceeasi reclama, acelasi produs, acelasi tot, merge mai prost vara decat iarna.
Deh, iarna nu-i ca vara….
Ca regula generala, cu acelasi buget, obtii mai putin.
Decat sa nu faci nimic, sau sa cresti uniform bugetul, o varianta este sa opresti cele mai putin performante campanii si bugetul eliberat sa il distribui spre cresterea ratei conversiei si in general imbunatatirea site-ului.
Ideea este la fel ca la pct.1. Nu poti vinde acum, dar, poti creste sansa sa vinzi mai mult incepand din toamna.
Daca vrei sa aflii mai multe, avem un articol despre cresterea ratei de conversie. Vezi aici»
#3 Daca vinzi servicii sau B2B, creste networking-ul, inclusiv Linkedin
Vara vinzi mai greu si mai putin. Dar, tocmai de asta timpul disponibil e un pic mai mare. Plus, disponibilitatea la intalnire este un pic mai mare. Orasul e mai liber, ploua mai putin.
Activitatea de networking poate fi destul de profitabila daca o faci eficient. Nu are rost sa te vezi cu oricine, oriunde. Filteraza doar persoanele cu potential ridicat pentru tine/afacerea ta.
Daca iti filterzi eficient persoanele, conexiunile realizate se pot dovedi foarte valoroase in timp.
Atentie, exista multi “intalnaci” de profesie, care se vad cu toata lumea si nu fac nimic cu nimeni. Daca de la inceput vine mesajul “hai sa ne vedem” – fugi. in directia opusa. In general, intai trebuie sa stabilesti fara intalnire ca tu si persoana respectiva va potriviti ca servicii / pret,viziune. Doar dupa aia intalnirea are logica si potential profit.
Linkedin poate fi o varianta foarte eficienta de identificare contacte. Daca oferi servicii B2B, aloca timp aici,sansa mare sa castigi pe termen lung. Pana la urma, afacerile se fac cu oameni…
#4 Fa-ti un site secundar
Multe companii au site-uri secundare. Ele pot ajuta insa, exista o strategie legata de realizara site-urilor secundare. Nu functioneaza profitabil oricand si oriunde.
Cand si cum sa facem un site secundar
Un site secundar poate fi un site de continut / blog.
In acest caz, NU iti propui sa vinzi direct cu site-ul secundar ci doar sa il folosesti ca si suport pentru site-ul principal.
Avantajul mare este ca probabil vei avea mai mult trafic cu el si ai sanse sa ai o comunitate mai legata. Dezavantajul este ca terbuie sa investesti continuu in continut si probabil nu va deveni independent financiar (profitabil) niciodata.
Un site foarte nisat bazat pe un cuvant cheie foarte specific.
Aici te bazezi pe SEO si pe trafic gratuit oferit de Google. Un site gen www.pantofi-eleganti-nunta.ro (nu exista, l-am inventat eu) poate functiona ca un fel de sub-sectiune a site-ului tau.
Avantajul e ca iti poate aduce trafic specializat. Dezavantajul e ca nu il poti extinde. Va ramane vesnic un site foarte nisat.
Daca te intereseaza mai multe despre strategia de crestere a site-urilor secundare si daca mai merita sa ai cuvant cheie in titlu, vezi acest articol»
#5 Investeste in content marketing timless
Modalitatea asta e preferata mea din lista asta.
Content marketing timeless inseamna sa faci o serie de ghiduri / articole / filmulete educative (pe YouTube) care sa fie valabile o perioada foarte lunga de timp.
Evident, cea mai buna varianta este sa construiesti continutul plecand de la niste intrebari puse des de clientii tai sau de la cautari cu volum mare in Google.
Asa, impusti 3 iepuri dintr-o data.
Eficientizezi procesul repetitiv de a explica tuturor acelasi lucru la infinit, ai materiale utile pe care le poti trimite in newsletter si mai ai si trafic din Google.
Plus, spuneam ca e bine ca in perioada asta sa crestem comunicarea non-comerciala (atceva decat doar preturi).
› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?
› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?
› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?
» Te putem ajuta!
Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »
Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?
Optimizeaza-ti Rata de Conversie
- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?
#6 Ofera explicatii reale si adevarate reducerilor
Sunt un pic pasionat de IT – calculatoare, componente, etc… Genul de produse pe care le gasesti in magazinele de calculatoare. Nu ma dau mare expert, dar, urmaresc in general ce se intampla si cum evolueaza pretul.
In general, cele mai mari reduceri – nu neaparat si cele mai mediatizate – sunt in perioada verii. De cele mai multe ori, vara, poti cumpara sisteme si piese la preturi mai mici decat in mult promovatele sarbatori nationale de marketing: black friday, cyber monday, craciun, etc…
De ce?
Pentru ca asa dicteaza legile cererii si ofertei.
Atunci cand cererea scade, pretul in general scade si el. Cand cererea creste, la fel si pretul. “Reducerile” de black-friday sau din orice luna de toamna/iarna nu sunt naturale – in sensul ca tentinta cererii e de crestere. Ce vanzator vede ca vinde mai mult, ca se cere mai mult si o sa zica: “nu vreau sa castig mai mult“.
Asta nu e nimic nou – e si o vorba: vara cumpara-ti sanie, si iarna caruta. Cererea si oferta e veche…
Problema cu reducerile este ca in general, nu prea mai sunt crezute. Daca in fiecare week-end e black fiday, daca in fiecare email primit avem o lista de produse cu reduceri “doar pentru noi”, daca in fiecare magazin avem buline rosii mari cu “reducere -X%” mesajul devine un pic perimat si parte din decor.
Daca tot dai reduceri, prezinta-le CREDIBIL si intr-un mod de necontestat.
Fa un articol/material cu graficul pretului pe o perioada mai lunga de timp, ofera un istoric de preturi de la furnizor, etc… Explica fenomenul real si prezinta situatia asa cum este.
Daca tot faci reduceri, prezinta-le intr-un mod credibil si diferit.
Radu Ciofu, SEOmark.ro
Intrebari? Pareri? Comentarii?
Lasa-le mai jos↓