close

SEOmark.ro

  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Ultimele Articole

  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads
  • Agentia Marketing Online - SEOmark.ro - 0775.304.971 - "Facem mai mult"

Logo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri OptimizateLogo - SEOmark.ro - Agentie de Marketing Online - Servicii SEO si Creare Site-uri Optimizate
  • Menu
  • Home
  • Servicii Promovare
    • Servicii SEO
      • Servici promovare SEO
      • Consultanta SEO
      • Audit SEO Gratuit
    • Servicii Creare Site Web
      • Creare Site Web
      • Creare Magazin Online
      • Creare site ieftin
      • Consultanta Live Realizare Site
      • Soft pe comanda
    • Creare Magazin Online
    • Mentenanta Site Web
    • Servicii Facebook Ads
      • Administrare Campanii FB Ads
      • Audit Facebook
    • Servicii Google Ads
      • Administrare Google Ads
      • Audit Adwords Gratuit
    • Servicii Linkedin Ads
    • Copywriting Profesional AI
    • Servicii Email Marketing
    • Optimizare Rata Conversie
      • Optimizare pagina de vanzare
    • Consultanta Marketing Online
  • Cursuri Marketing Online
    • Cursuri pentru Companii
      • Marketing Online General
      • Cursuri SEO pentru Companii
    • Curs General de Marketing Online
    • Cursuri SEO
      • Curs Jurnalism SEO
      • Curs Optimizare SEO On Off Site
    • Curs creare site WordPress
    • Curs administrare reclame si campanii Facebook
    • Curs Blogging si Monetizare
    • Curs Administrare Google Ads
    • Cursuri Gratuite
  • Educatie
    • ARTICOLE & VIDEO
    • GHIDURI GRATUITE ›
      • Ghid Initiere in SEO
      • Ghid – Optimizare Magazine
      • Ghid SEO – linkbuilding
      • Ghid – Site Eficient
      • Ghid – Audit Google Ads
      • Ghid – Promovare Linkedin
      • Ghid – Facebook Ads
      • Ghid – Titluri Atractive
      • Ghid – Promovare in Criza
    • Consultanta gratuita marketing online
    • Cursuri Gratuite
    • Canal Video – YoutTube – SEOmark
    • Acces Webinar Gratuit
    • Top Promovare Online (2022)
    • Info Optimizare SEO
  • Contact
  • Despre noi
    • Despre noi
    • Testimoniale clienti
    • SEOmark.ro – la GoTech World 2024
    • Cariere la SEOmark.ro

Principalele probleme ale campaniilor de lead-uri B2B — si cum se rezolva

By Radu Ciofu,

26/10/2021

Principalii tai clienti sunt alte companii?  Colectezi lead-uri?

Costul lor e prea mare?  Eficienta mica?

In articol prezint principalele probleme intalnite in campaniile clientilor si cum se pot rezolva

parteneriat generare lead b2b

Optimizarea campaniilor de lead-uri B2B

In cazul in care oferi servicii / produse pentru companii in general cea mai eficeinta modalitate de promovare online este prin generarea de lead-uri.

Ce faci insa daca costul unui lead creste enorm de mult SAU daca marea majoritate a persoanelor nu sunt interesate, sau , mai rau- nici nu prea au tangenta cu domeniul/serviciul pe care il promovezi.

In timp, am avut de-a face cu muuulte campanii care se bazau pe generarea de lead-uri si sunt destul de sigur ca pot pune punctul pe i cand e vorba de motivele care duc la o eficienta foarte slaba.

Colaborare slaba intre agentia de promovare/departamentul de marketing si client/echipa de vanzari

In cazul de fata, lucrurile se intampla cam in felul urmator:

Vanzarile: “vrem sa colectam cat mai multe lead-uri promovand asta”
Marketing: “ok – faem o campanie”

… trece ceva timp …

Marketing: “campania e super succes – a adus 4309583409543 leaduri”
Vanzarile: “or fi o gramada, dar toate sunt proaste – nu e nimeni interesat”
Marketing: “voi ati vrut multe”
Vanzarile: “da… foarte multe si foarte bune”

Cred ca ati inteles ideea.

Colaborarea proasta dintre cel care face campania si cel care utilizeaza lead-urile nu e o problema in sine, dar, e un factor care conduce la rezultate slabe.

Nicaieri in lume nu exista si foarte bun si foarte mult.

Cand vorbim de lead-uri INTOTDEAUNA exista doi parametrii care sunt la poli opusi: Calitatea si Cantitatea. As zice ca niciodata raportul optim nu e la extreme.

Din experienta mea aproape niciodata punctul optim dintre calitate si cantitate nu se nimereste din prima. Punctul optim e rezultatul unui proces feedback <-> optimizare pe termen lung.

Daca nu iei in calcul de la inceput procesul asta, atunci aproape sigur o sa pierzi bani.

 “If You Fail to Plan, You Are Planning to Fail” — Benjamin Franklin

Audiente MULT prea generale (broad) pentru produse prea specifice

Asta nu e ceva specific unui singur canal de promovare – e o eroare intalnita la aproape toate canalele de promvoare. Google, Facebook, Instagram, YouTube, Site-uri, etc…

Daca vorbim de Google – prea multe cuvinte cheie sau interese prea generale, daca vorim de Facebook/Instagram – prea multe interese ale audientei, etc…

Si de ce e gresit? Punem cat mai multe categorii/interese pentru ca si de acolo pot iesi clienti.

Cu cat audienta e mai mare, cu atat sansa sa ii gasesti pe cei cu adevarat interesati e mai mica. DAR – PLATESTI sa afisezi la intreaga audienta.
Statistic, in cazul promovarii B2B, cu cat audienta creste cu atat ponderea procentuala a celor interesati e mai mica, deci costul per lead CALIFICAT va fi din ce in ce mai mare.

Altfel spus, cu cat audienta e mai mare, cu atat arunci aiurea mai multi banji afisand reclama la persoane care nu au nici un interes pentru produsele/serviciile tale.

Solutia e evidenta – segmenteaza audientele si fa-le mai specifice!

Cere Consultanta Gratuita de Marketing

› Vrei sa afli cum sa-ti faci afacerea mai eficienta?

› Ar fi util pentru tine sa inveti care sunt strategiile de promovare care aduc rezultate?

› Iti doresti sa afli cum sa vinzi mai usor si mai des clientilor tai?

» Te putem ajuta!

Cere o consultanta – live si gratuita – prin Skype, Zoom sau Teamviewer »

Afla cum sa eficientizezi reclamele tale

Te promovezi in mediul online? Ai in derulare campanii publicitare?

Optimizeaza-ti Rata de Conversie

- Vinzi mai mult prin reclamele pe care le platesti
- Economisesti bani
- Ai trafic (pentru care poate platesti) dar nu ai suficiente vanzari?

Cere o oferta de Optimizare a Ratei de Convesie »

Supraestimarea auto-optimizarii

Greseala asta e legata de punctul precedent – audiente prea mari.

Multi gandesc in felul urmator cand creaza audiente:

“sa pun cat mai mult, pentru ca isi da seama AI cine e si cine nu e interesat, auto-optimizeaza si in final iese ok”

Fals!

Din doua motive.

 

1 – e exact cel mentionat in punctul precedent – AI rezolva partial problmea DAR, nu suficient. De ce? Pentru ca mandatul pe care il acorzi AI-ului este sa afiseze reclama intregii audiente si sa identifice niste CRITERII GENERALE –  NU SPECIFICE – ale acelei audiente, dupa care sa optimizeze in functie de ele.

Altfel spus, daca audienta ta e generala AI nu o sa iti afiseze reclama la doar 10% din ea pentru ca aia sunt directori si doar aia convertesc ok.

 

2 – Auto optimizarea nu e interesata de calitate, si in peste 90% din cazuri iti va aduce lead-uri slabe.

Se intampla cam asa: Lansezi campania – primele lead-uri sunt relativ ok – si bune si proaste, dupa care din ce in ce mai multe lead-uri proaste. De ce?

Pentru ca exista o mare categorie de oameni – sa le zicem frumos “curiosi” – care, daca e gratuit, se inregistreaza fara sa conteze la ce – pentru ca nu costa. E moka… nu?
Si DACA criteriile tale nu sunt fff specifice, AI va vedea ca cei din categoria asta au sansa de conversie mai mare. Si le va afisa preponderent lor.

Daca nu e specific programat sa o faca, AI va optimzia doar dupa cantitate, nu si calitate.

Cum se rezolva ?

Recomand 3 potentiale solutii:

  • Cea mai evidenta si usor de implementat – Audiente Foarte Specifice
    • Daca nu ai un control foarte precis al audientei, nu prea vei putea optimiza pentru calitate. AI te ajuta, dar, nu trebuie sa te bazezi prea mult pe AI in cazul asta.
  • Fa reclame foarte specifice, cu jargon profesional si fara cuvinte gen “Gratuit”
    • Cuvintele gen gratuit si optimizarea pentru rata de click IN GENERAL vor atrage “vanatorii de mokaciuni” – pe care garantat nu ii vrei.  Altfel spus, sacrifici o rata de click/conversie mai mare pentru ceva mai multa calitate.
    • In cazul asta, ar trebui sa optimizezi SI paginile de vanzare (landing page); Avem un serviciu pentru asta – poti cere o parere aici»
  • Ofera Ghiduri/Trial doar contra cost.
    • Nimic nu sperie lead-urile slabe mai mult decat perspectiva de a plati pentru ceva. E un trend pe care il vad din ce in ce mai des pe afara – din ce in ce mai putina rabdare cu cei care vor totul gratuit. Si e normal…
      • “Testeaza – 7 zile pentru doar 1 dolar”
      • “Ghid complet pentru incepatori – 9.99 lei”
    • Evident – pretul cerut e derizoriu – singurul scop al acelor bani e sa filtreze pe cei care doar se afla in traba de cei care au cat de cat un interes real.

Audienta corect targetata dar complet nefamiliara cu brand-ul sau produsul tau

Sa presupunem ca ai reusit cumva sa targetezi perfect audienta – Daca ce oferi, chiar si gratuit, nu le spune absolut nimic oamenilor, rata de succes nu va fi mare.

De exemplu, vinzi un soft de contabilitate ceva mai complex si oferi o luna de test gratuit.

Insa, daca nimeni nu a auzit de tine, daca nimeni nu stie ce beneficii ofera produsul tau, atunci oamenii nu o sa se inregistreze, chiar daca ii targetezi perfect.

“Alt soft de conta – imi ia cateva ore doar sa invat in mare ce face, saptamani sa ma descurc bine in el si luni sa mut toti clientii acolo. Lasa.. mai bine raman cu ce folosesc acu, ca e ok. N-am timp de experimente“

Nu mai suntem in epoca de piatra a internetului. Oamenii AU DEJA furnizori pentru aproape orice incerci sa le vinzi. Schimbarea furnizorului de multe ori implica multa munca. Nimeni nu se baga in asa ceva fara motive bine intemeiate.

In cazul asta iti trebuie o etapa intermediara – ceva care sa prezinte DOAR BENEFICIILE produsului/serviciului tau si care sa fie usor de consumat – Mini tutorialele video sunt in general ideale.

Faci niste tutoriale mici  – care doar sa capteze interesul si atentia celor interesati, dupa care promovezi contul demo doar catre ei.

Te bagi mult mai usor in ceva daca ai cat de cat idee in ce te bagi.

Daca suspectezi ceva similar in cazul tau, te putem ajuta – Vezi Audit Google Ads» sau Audit Facebook Ads»

Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.

Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.
Vezi mai multe despre noi»

Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓

Post navigation

← PreviousCum sa obtii mai multe cereri pentru serviciile pe care le oferi
NextCum sa nu fii printre pierzatori – managementul riscului in marketing →

One thought on “Principalele probleme ale campaniilor de lead-uri B2B — si cum se rezolva”

  1. ioana says:
    26/10/2021 at 4:04 pm

    Buna explicatia cu optimizarea care alege automat leaduri de slaba calitate. promovez coaching pe facebook si mereu trebuia sa refac campaniile la doua trei saptamani. nu intelegeam de ce

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published.

Ultimele articole

  • Cum a evoluat serviciul de redactare in era AI si ce urmeaza 27/06/2025
  • Google a schimbat regulile SEO in mai 2025 – ce trebuie sa stii 20/05/2025
  • Cum reduci click-urile false pe Google Ads 22/04/2025
  • Toata lumea vrea Tik Tok acum. Avantajele si dezavantajele promovarii aici 16/01/2025
  • Google pentru Servicii a devenit foarte dificil si scump. De ce? Si ce poti face? 08/10/2024

Afla ce este SEO si cum poti face ca Google sa lucreze pentru tine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum iti poti creste semnificativ traficul din Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]

Vrei sa stii cum sa auditezi corect campaniile de Adwords?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa optimizezi campaniile de publicitate pe Google

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum care sunt principalele caracteristici ale unui site construit eficient si care vinde bine

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti faci site-ul mai eficient

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei sa iti faci reclama pe Facebook dar nu stii cum?

›Descarca un Ghid Gratuit despre cum sa iti administrezi in mod profesionist reclamele pe Facebook

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Vrei mai multi vizitatori pe site FARA sa platesti pentru ei sau cum sa vinzi mai mult?

›Descarca un Ghid Gratuit despre eCommerce SEO pentru Magazine Online

oferta-seo-barbat-300x300[1]


Afla acum cum trebuie sa redactezi titluri excelente dar si o lista bogata de exemple si sugestii

›Descarca un Ghid Gratuit despre redactarea titlurilor excelente

oferta-seo-barbat-300x300[1]


SEOmark.ro

HOME   -   SERVICII   -   CURSURI   -   EDUCATIE   -   CONTACT   -   DESPRE NOI

Oferta noastra

SEOmark.ro ofera servicii de promovare online si cursuri de marketing online

Principalele servicii oferite sunt:
- Servicii de administrare a campaniilor de promovare prin Google Ads
- Servicii de creare site-uri web si web-design
- Servicii de optimizare a site-urilor web pentru Google si principalele motoare de cautare (Servicii de optimizare SEO)
- Servicii de administrare si promovare a campaniilor publicitare realizate prin Facebook
- Servicii de redactare a articolelor cu scopul publicarii lor in mediul online
- Servicii de optimizare a ratei de conversie pentru imbunatatirea campaniilor publicitare
- Consultanta si asistenta pe zona de marketing si promovare online

Principalele cursuri oferite sunt:
- Curs general de Marketing Online (sales funnel)
- Curs optimizare SEO - un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
- Curs jurnalism SEO - un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
- Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
- Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
- Curs de Blogging


Testimoniale clienti agentie SEOmark.ro


Achitei Andreea

Hotelurile Elexus

Dupa colaborarea cu SEOmark.ro, s-au obtinut rezultate concrete pentru site-urile hotelurilor noastre. De exemplu, site-ul hotel-carpathia.ro a ajuns în primele 5 pozitii pe cautarea “hotel Sinaia” (2023-2024-prezent), iar site-ul predeal.elexus.ro se situeaza acum in primele 3 pozitii pe cautarea “hotel Predeal” (2022-2023-2024-prezent). Mai concret, s-au creat pagini specializate pentru anumite cautari, care au fost ulterior promovate ducand la aceste pozitionari.

Achitei Andreea – Co Fondator Elexus Hotels; CA 32 mil RON 2023

TIS Farmaceutic

TIS FARMACEUTIC

SEOmark a furnizat servicii de marketing online, articole si postari pe pagina de Facebook a companiei. Rezultatele colaborarii cu SEOmark au fost foarte bune, iar raportul calitate-pret pentru serviciile oferite a fost potrivit. Am apreciat comunicarea constanta si suportul oferit oricand, inclusiv 24/24.

Dan Rebenciuc, director de vanzari la TIS Farmaceutic; CA 37 mil RON 2023

Syg Mob Design

Syg Mob Design

Syg Mob Design, companie care activeaza din 2006, produce mobilier din PAL si MDF si ofera solutii complete de amenajari si mobila pe comanda. Colaborarea cu SEOmark a inclus realizarea site-ului, curatarea lui dupa un atac si o campanie Google Ads cu costuri de 40-60 ron per client. Rezultatele au fost pozitive si, per total, am avut o experienta pozitiva cu Radu si colegii de la SEOmark.

Iulian Boboc, responsabil atelier Syg Mob Design ; CA 550K RON 2023

Estet.ro

Estet.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Estet.ro, magazin de bijuterii vintage si handmade, a inceput cu o lista de 7-8 cuvinte cheie relevante pentru atragerea publicului. S-au optimizat categoriile si denumirile produselor pentru cautari specifice, procesul fiind finalizat in 3-4 luni. In 3-5 luni, site-ul a ajuns pe prima pagina din Google pentru termeni precum: „bijuterii handmade argint” si „bijuterii vintage”.

Iordache Adriana, administrator

Funevents.ro

Funevents.ro

Optimizarea SEO 2023-2024 pentru Funevents.ro – firma de animatori petreceri copii, a inceput cu imbunatatirea functionarii site-ului prin adaugarea de pagini dedicate cautarilor si completarea informatiilor existente. Au fost adaugate si link-uri externe, treptat, iar dupa 3-6 luni, traficul organic a crescut, eliminand necesitatea campaniilor Google Ads si generand suficiente cereri pentru echipa.

Borcanea Mihai, fondator;

curs jurnalism a1.ro

Curs Jurnalism a1.ro

Cursul de Jurnalism oferit de Ramona Ulici a fost o oportunitate valoroasa pentru echipa de redactori a1.ro. Am invatat reguli de redactare si tehnici pentru articole SEO. Temele au inclus redactarea articolelor, strategii de formatare si utilizarea cuvintelor cheie. La final, workshop-ul a consolidat cunostintele prin exercitii practice si discutii despre optimizarea imaginilor si sursele de informare.

redactia a1.ro


SEOmark.ro la GoTech World

Pe 12-13 noiembrie 2024, am participat la GoTech World Romexpo, un eveniment dedicat noutatilor din tehnologie. Am avut ocazia sa impartasim expertiza noastra si sa discutam despre solutii personalizate pentru fiecare business.

Pe parcursul a doua zile, am creat conexiuni, si am deschis usa unor viitoare colaborari. A fost o placere sa ne revedem cu vechi colaboratori, dar si sa cunoastem noi parteneri din industrie. Detalii suplimentare in sectiunea "Despre Noi".
SEOmark.ro – Agentie Marketing Online a participat la GoTech World

Vrei sa afli gratis cat de bine optimizat este site-ul tau?
Te putem ajuta!

Comanda un Audit SEO Gratuit

OFERTA NOASTRA

SEOmark.ro – Agentie Marketing Online Bucuresti

Principalele servicii oferite sunt:
– Administrarea campaniilor de promovare prin Google Ads
– Creare Site-uri Web si Web-Design
– Servicii SEO in Bucuresti si Online in Romania
– Administrare campanii de Facebook Ads
– Redactare articole si texte
– Optimizarea ratei de conversie
– Consultanta de marketing online

Principalele cursuri oferite sunt:
– Curs general de Marketing Online (sales funnel)
– Curs optimizare SEO – un curs destinat in principal celor care administreaza sau realizeaza site-uri
– Curs jurnalism SEO – un curs destinat in principal celor care redacteaza continut online
– Curs de administrare campanii publicitare pe Facebook
– Curs de administrare campanii publicitare prin Google Ads
– Curs de Blogging

Datele Firmei

S.C. Advert Boutique S.R.L | C.I.F. 28901466 | Nr. inregistrare: J40/8918/2011 | Adresa: Ale. Cimpul cu Flori, Nr. 4, Bl. D26, Ap. 2, Sector 6, Bucuresti

Google my Business | Google Maps

Google Maps - Suntem Aici

Copyright © Agentia Marketing Online SEOmark.ro · 2015.

Termeni si Conditii pentru utilizarea site-ului Seomark.ro