SEO pentru paginile unui magazin online (on-page seo)
• Cum sa setezi titlurile, descrierile si alte “elemente” de SEO
• Ce NU trebuie sa mai setezi ca sa nu iti pierzi timpul
• Si ce conteaza dpdv ON-page SEO (seo la nivel de pagina)
Aceasta este a 2-a parte a ghidului SEO pentru magazine online (eCommerce SEO).
In prima parte am abordat principalii factori tehnici si SEO onSite – adica alemente de seo generale pentru tot site-ul nu doar la nivelul unei pagini.
• Poti citi prima parte aici»

Acest ghid are 3 parti:
› In prima parte abordam aspecte legate de optimizarea tehnica a unui magazin online si optimizarea SEO la nivel GENERAL a site-ului. Vezi prima parte AICI»
› In partea a 2-a (aceasta) abordam aspecte legate de optimizarea SEO a unei SINGURE PAGINI a unui magazin online
› In partea a 3-a vom vorbi despre cresterea autoritatii unui magazin online sau a unei singure pagini dintr-un astfel de site. Vezi partea a 3-a AICI»
Partea 2 – ghid SEO pentru Magazine Online
» Optimizarea SEO la nivel de pagina – onpage SEO
Meta Keywords, Meta Titles, Meta Descriptions, Meta Alte chestii… E destul de complicat nu?
De fapt, NU, nu e chiar asa complicat. Odata ce intelegi cum “gandeste” google, totul va fi cat se poate de simplu.
Intai insa, un aspect FOARTE IMPORTANT:
Google a evoluat MULT fata de anii 2000. Cuvintele cheie meta sau Meta Keywords NU MAI SUNT FOLOSITE. Nu ma credeti? Cititi ce zicea Google pe site-ul oficial al lor in 2009 – vezi aici›
Pai… daca meta keywords nu mai sunt luate in calcul .. atunci ce e?
Cel mai simplu raspuns: TOT ce este vizibil pentru un utilizator uman. Practic, sunt anumite elemente care sunt mai importante decat altele si am sa le enumar in continuare.
Foarte important de retinut:
Acest aspect l-am mentionat si in prima parte a acestui ghid, dar, este cea mai des intalnita greseala / munca inutila pe seo cand e vorba de magazine online – asa ca merita sa o repet.
MAGAZINELE ONLINE NU SE OPTIMIZEAZA LA NIVEL DE PRODUS CI LA NIVEL DE PAGINA.
Introduceti in Google cautari generice pentru produsele voastre. Ce apare pe prima pagina? produse sau categorii?
In 99.99% din cazuri, in primele pagini vor fi categorii, nu produse individuale.
De ce?
Pentru ca paginile de produse sunt mai relevante decat paginile individuale de produse. Cand cauti “cauciucuri de dacie” sau “apartamente 2 camere cluj” sau “ruj mat” – nu vrei sa vezi un singur produs – vrei sa vezi o gama mai larga de produse din care in final vei alege unul.
In plus, dpdv economic – o categorie poate avea sute de produse. Ce e mai usor? sa optimizezi sute de produse individual? sau o singura categorie?
Plus ca produsele au o viata limitata – sunt o perioada in stoc furnizor, dupa care dispar pentru totdeauna. Produsele trec, categoriile raman.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
SEO la nivel de pagina pentru Magazine Online
Titlul paginii – Cel mai important element al unei pagini
Foarte important si pentru Google si pentru utilizatori. As spune ca cea mai mare atentie trebuie acordata titlului paginii. Mai ales in cazul magazinelor online (explic imediat de ce).
Pentru Google:
Ce TREBUIE sa contina titlul
Dpdv SEO – titlul unei categorii trebuie sa fie unic si sa contina EXACT cuvintele cheie care sunt reprezentative pentru categoria respectiva. Repet, foarte important ca titlul sa fie unic.
De ce?
Ganditi-va la doua pagini de genti. Una este o selectie de genti de piele de la firma X de culoare roz, alta e o selectie de genti tot de piele, tot de la firma X dar de culoare alba.
Google NU este om. Un om ar putea vedea din poze imediat ca intr-o pagina sunt doar genti roz, in alata doar genti albe. Google insa NU este om, nu e asa de avansat si nu va intelege instant care este diferenta dintre cele doua pagini.
Daca titlul celor doua pagini este identic, sau, daca titlul nu contine clar intr-o parte cuv roz si in alta cuvantul alb, atunci efectiv, google vede doua pagini, care sunt din punctul lui de vedere apropape identice.
Adica daca nu ii spui clar, nu o sa inteleaga care e logica unei pagini si care e logica altei pagini.
Si cand cineva cauta “”geanta roz firma x” google nu va putea spune cu precizie ca prima pagina este SPECIAL gandita sa afiseze doar genti roz – caz in care nu o va considera asa importanta si drept urmare nu va fi pe primele pozitii.
Altfel spus, nu va considera ca pagina este foarte relevanta
Titlul unei pagini (categorie) este cel mai important – nu singurul – element in functie de care google determina scopul unei pagini.
Daca stam sa ne gandim, are logica. Daca intitulezi o categorie genti de piele roz – are rost/logica sa pui in ea ALTCEVA decat genti roz de piele?
PLUS – titlul este cel mai vizibil element din pagina de rezultate a Google – este textul MARE SI ALBASTRU care e afisat in rezultate. De vreme ce Google il afiseaza atat de vizibil, nu e normal sa fie si cel mai important element?
Recomandari pentru setarea titlurilor
In prima parte a titlului este bine sa fie in forma exacta cuvantul cheie urmarit – de ex: Genti de Piele Albe ………. Citim de la stanga la dreapta. PRIMUL lucru pe care vizitatorii il vor vedea va fi exact cuvantul cheie, pe care probabil il si cauta.
In a 2-a parte a titlului recomand sa puneti ceva foarte atractiv pt vizitatori si care va direferntiaza de concurenta. Probabil ca nu vei fi fi singurul care foloseste acel cuvant cheie. De ce ar da un vizitator click pe tine si nu pe altcineva? Fa-i o oferta de “nerefuzat”
De ex: “Genti de Piele Albe – livrare Gratuita orice comanda” sau “Genti de Piele Albe – Originale, Pret de Furnizor” sau “Genti de Piele Albe – Certificat Originalitate si deschidere colet”.
Depinde care vrei sa fie punctul tau forte de vanzare si ce tipuri de clienti vrei sa atragi.
Descrierea paginii – meta descrierea
Al doilea element ca importanta din pagina este meta descrierea – apare in cautarile Google sub forma unui text – coloare gri inchis – sub titlu si url – este cel mai mare text ca si cantitate din pagina de rezultate a Google.
Se vrea – si ar trebui sa fie – o descriere succinta a ce este in pagina in care este pus.
Recomandari SEO pentru Meta Descriere:
Aveti grija sa contina cuvantul cheie cel putin o data – am vazut multe cazuri de rezultate pe prima pagina in care cuvantul cheie e prezent si de 2 ori. Deci, sigur nu e gresit.
Preferabil cuvantul cheie sa fie cat mai la inceput.
Preferabil, meta descrierea sa apara SI in pagina – ca si prim paragraf. Ajuta la consistenta mesajului – vizitatorul vede ceva in google, da click, dupa care i se confirma ca pagina pe care a ajuns ESTE ce vroia.
In plus, creste mult sansa ca meta descrierea folosita sa fie cea aleasa de noi.
Ce? Cum?
Adevarul este ca pentru Google, meta-descrierea folosita de noi este OPTIONALA. Poata sa o foloseasca daca vrea.. daca nu, foloseste ALTCEVA din pagina respectiva – ceva ce i se pare lui (lu google) mai relevant.
Daca Meta-Descrierea este prezenta in pagina, si la inceput, atunci insemnatatea ei este mai mare. Plus ca primul ecran ESTE foarte important. Te asiguri ca ai un mesaj ok, care sa contina si cuvantul cheie chiar la inceputul paginii.
Pune in meta descrere SI ceva atractiv – gen transport gratuit (daca e cazul) sau consultanta gratuita, sau PROMOTIE – pret redus 50%, sau ce promotie ai tu.
TIP: este bine sa ai mereu o promotie activa intr-un fel sau altul.
Textul din pagina si descrierea produselor
Textul din pagina si descrierea produselor – absolut esentiale daca vrei ca pagina ta sa urce pe primele pozitii in Google.
Dar, nu spuneai ca titlul e cel mai important?
Eu vad lucrurile in felul urmator: Care e cel mai important organ? Creierul? Inima? Ficatul? Plamanii? De care te poti dispensa, chiar si daca vrei performanta de top?
Revevind – O pagina de categorie este in esenta o lista de produse care au caracteristici similare. EVIDENT, descrierea produselor respective este REPETITIVA.
Este de asteptat ca intr-o lista de produse similare, acelasi cuvant cheie sa apara de mai multe ori.
Deci, daca avem o categorie de Carduri Micro SD , cele mai des intalnite cuvinte cheie vor fi “Carduri Micro SD” dupa care vor fi alte cuvinte gen 128 giga, 64 giga, 256 giga, etc…
IMPORTANT:
Descrierea produselor este foarte importanta INSA – nu atat descrierea produsului care apare in pagina de produs, ci descierea care este preluata IN CATEGORIA in care apare produsul.
Nu exista un standard – fiecare tip de site trateaza personalizat acest aspect. Uneori titlul va fi preluat in categorii, alteori descrierea produsului, alteori ambele sau alt camp complet diferit..
Indiferent de caz, cel mai important text pentru produse este cel care apare in categoria in care sunt preluate automat produsele.
Asta pentru ca acela este textul care va compune in cea mai mare parte categoria ta.
Daca ai o pagina de categorie intitulata “cercei aur” iar produsele tale au descrierea “cu 2 perle” sau “cu diamante” , “cu cristale de nus care…” atunci apare o oarecare confuzie pt google.
Descreierea COMPLETA ar trebui sa fie “cercei aur cu diamante” sau “cercei auri cu 2 perle… cu 3 perle…etc…”
In acest fel, principalele cuvinte intalnite in pagina vor fi “cercei aur”. Daca titlul categoriei este tot “cercei aur” este pt google o corelatie de 100% intre titlu si continut – deci scor mare de relevanta – deci pozitie mai mare.
Filtrele de Produse
In esenta, filtrele de produse sunt text cu care vizitatorii pot interactiona.
Asigura-te ca si acest text e cat mai specific posibil.
De ex:
Avem o pagina de genti de piele. Sa zicem ca avem filtre de culoare. Ele pot fi :
• alb | negru | rosu | roz | maro ……
• genti de piele albe | genti de piele negre | genti de piele rosii | genti de piele roz | genti de piele maro ……
Care din cele doua variante e mai specifica? care e mai usor de inteles de catre Google, care ofera si vizitatorului informatii mai multe?
Altfel spus, care e mai ok pentru SEO?
Canonical – instructiunea
Este o instructiune care practic ii spune lui google ca una sau mai multe pagini sunt de fapt una si acceeasi.
Mai multe detalii puteti gasi aici: https://moz.com/learn/seo/canonicalization
De ce e important?
Aproape toate magazinele online au filtre in paginile de categorii. Si in general, aceste filtre functioneaza generand url-uri personalizate. Practic, o singura categorie cu undeva intre 10-20 de filtre poate genera milioane de url-uri diferite prin permutarile acelor filtre.
Evident, aceste url-uri nu sunt chiar pagini diferite. Sunt diferite aspecte ale aceleiasi pagini.
Daca nu folosim canonical, vor fi zeci, sute de mii de pagini indexate de google, toate insa aproape identice: acelasi titlu, aceeasi meta descriere, un url neinteligibil, continut aproape similar.
Nu e neaprat rau ca avem multe pagini – e de dorit. Problema e ca din punctul de vedere al lui google, nu stie sa le diferentieze. nu vor aparea aproape niciodata la cautari, pentru ca le catalogheaza ca avand continut duplicat.
Ce e de facut?
Sunt 2 variante:
› ori toate instatele unei categorii sunt unite prin canonicalizare intr-o singura pagina – varianta mai putin ok
› ori, fiecare filtru genereaza o pagina noua (chiar daca e o sub-sectiune a categoriei principale)
» Atentie: in cazul in care alegeti varianta 2, trebuie sa existe posibilitatea de a auto-genera CEL PUTIN urmatoarele elemente: Titlul paginii, URL, Canonical – Preferabil si meta descriere si primul paragraf.
In cazul 2 obtinem practic semi-automat mii de pagini foarte relevante -sub categorii definite de combinatii de filtrari – pagini foarte relevante pentru cautari specifice.
Acest aspect poate genera un plus mare pe seo pt magazinul vostru insa, e un aspect mai tehnic, ceva mai dificil de implementat si probabil veti avea nevoie de un programator sau o customizare foarte buna a site-ului pentru a-l pune in aplicare.
Descrieri, alt text pentru poze
Categoriile sunt liste de produse. Drept urmare, probabil ca vor fi multe poze acolo.
Cum crezi ca e mai bine? Sa ai zeci de poze cu dsc93452356…. sau zeci de poze cu “geanta piele neagra firma x”?
Acest aspect este mai jos in lista pentru ca e mai putin important decat cele de mai sus.
Insa, SEO este o competitie – primul inseamna ca esti cel mai bun pe nisa ta.
In determinarea castigatorului, orice plus conteaza.
Sigur, poate fi dificil sa denumesti mii de poze.
DACA nu ai timp sa le pui la toate descrieri concrete, atunci gandeste-te care sunt cele mai importante categorii din magazinul tau. Sigur exista unele produse importante si altele de umplutura.
Asigura-te ca cel putin produsele esentiale pentru afacerea ta au descrieri.
Asigra-te ca ai call to action-uri dese in pagina
O pagina de categorie poate fi o lista destul de lunga de produse.
In marea majoritate a cazurilor, in paginile de categorii, utilizatorii fac scroll in jos, in sus, iar in jos, iar in sus si tot asa…
Asigura-te ca ai in paginile de categorii zone call to action, preferabil catre sub-categorii ale paginii.
Call to action sunt butoane sau zone de text – cum sunt cele colorate din aceasta pagina – care trimit utilizatorul intr-o destinatie relevanta.
Pot fi oferte, promotii sau sub-categorii de produse.
Doua posibile call to actions pentru o pagina gen genti de piele:
› Vezi ultimele promotii la genti de piele … [link spre pag promotii genti de piele]
› Vezi gentile de piele originala de la firma x … [link spre sub-categoria genti-piele-firma x]
URL-ul categoriei
Ultimul, dar nu cel mai putin important: Adresa fizica (url) a categoriei.
Cu cat URL e mai curat si mai simplu, cu atat mai bine.
Nota: Url ar trebui sa contina cuvantul cheie si sa fie o structura cat mai ierarhizata.
De ex:
NU e ok: www.magazin-generic.ro/genti/8-9dsf345wrf-sd89f0hial34087-349r8as908fsdf34 – url PROST – nu are nici o logica, nu spune nimic, nu e util.
ESTE OK: www.magazin-generic.ro/genti/genti-piele/genti-piele-rosie sau www.magazin-generic.ro/genti/genti-piele/genti-piele-firmaX
Nota: in URL spatiu este caracterul “-“
Google INTELEGE o structura ierarhizata. Este una din recomandarile lor pentru realizarea categoriilor de magzine online.
Adica, sa incepi cu categorii mari dupa care sa mergi cu categorii din ce in ce mai in amanunt.
URL-ul APARE in rezultatele Google, deci, un url ok va fi vazut si de vizitatori si te poate ajuta si in felul acesta.
› Ai investit in SEO dar rezultatele sunt sub asteptari ?
› Vrei mai mult trafic pentru site-ul tau ?
› Vrei sa fii mai sus in cautarile pe Google ?
› Vrei sa alfi ce implica SEO si optimizarea pentru Google ?
Te putem ajuta - Aplica acum pentru : Consultanta SEO Gratuita›
Curs de Optimizare SEO on si off site
Inveti lucruri practice despre SEO si Google
Inveti cum sa vinzi mai mult cu site-ul tau
Primesti o diploma de participare
Te ajutam sa aplici informatiile invatate
Servicii SEO Profesionale
Tot ce iti trebuie pentru a avea un site care sa atraga vizitatori din Google!
Avem pachete SEO prestabilite – potrivite pentru aproape orice buget sau putem oferi servicii SEO complet customizate, pliate pe nevoile tale.
Vezi si webinarul asociat acestei parti:
SEO pentru magazine online – ecommerce SEO – partea 2
Acest ghid are 3 parti:
› In prima parte abordam aspecte legate de optimizarea tehnica a unui magazin online si optimizarea SEO la nivel GENERAL a site-ului. Vezi prima parte AICI»
› In partea a 2-a (aceasta) abordam aspecte legate de optimizarea SEO a unei SINGURE PAGINI a unui magazin online
› In partea a 3-a vom vorbi despre cresterea autoritatii unui magazin online sau a unei singure pagini dintr-un astfel de site. Vezi partea a 3-a AICI»
Deocamdata atat. Am uitat ceva? Mai sunt criterii importante de seo on-page pentru magazine onlne care NU sunt mentionate aici?
Lasa un comentariu.
Radu Ciofu, SEOmark.ro