Cele mai dese intalnite erori in campaniile de promovare pe Facebook/Instagram care te fac sa arunci aiurea cu banii
Ordinea este oarecum aleatoare
Altfel spus, cum sa nu faci reclama + recomandari pentru fericirea portofelului tau
#1 – Intelege ce nu merge – in mare pot fi doar 2 categorii de probleme
In mare, sunt 2 cazuri de campanii care nu vand si care iti cheltuie bani aiurea:
1 – FIE platesti o gramada, si ai click-uri foarte putine pe reclame (cost de afisare e foarte mare)
2 – FIE platesti o gramada, ai click-uri foarte multe si ieftine, dar nu vinzi mai nimic
Sunt doua situatii diferite si necesita abordari diferite.
In cazul 1, cand nu ai click-uri, inseamna efectiv ca reclama ta nu e deloc de interes pentru audienta selectata.
Oamenii selectati de tine vad reclama, dar ii doare fix in pix de ea. NU ii intereseaza.
ORI ai selectat complet aiurea audienta, ORI reclama este complet gresita pentru audienta selectata, ORI ambele.
Verifica inca o data ce oameni targetezi si ce le afisezi. Aici e problema.
In cazul 2 – ai o gramada de click-uri dar nu vinzi nimic.
Se da un magazin, nu conteaza ce vinde. Intra o gramada de oameni, iese gramada de oameni, nimeni nu cumpara nimic. E clar ca produsele ori sunt proaste , ori sunt scumpe, ori ambele.
Altfel spus, audienta este interesata de produsul tau, dar cand intra in magazin sau pe site nu le place ce vad.
In cazul asta, foarte probabil targetarea nu e gresita, ci produsele nu sunt ce se asteptau oamenii sa gaseasca.
#2 – Influencerii in general nu vand, ci atrag atentia
Caz intalnit foarte des: S-a semnat un contract de colaborare cu influencer / persoana publica X pe muuulti bani.
Persoana a inceput sa promoveze, a adus trafic, vanzari insa foarte putine.
E similar ca atunci cand te plimbi prin mall si te abordeaza fetele care promoveaza diferite produse – fluturasi cu reduceri sau esantoane de parfumuri, creme sau chestii de par. De cele mai multe ori, macar din jena, tot iei ce iti da si te uiti peste el dupa care iti vezi de viata.
Foarte putini oameni cumpara atunci pentru ca le-a zis un influencer sau au primit un fluturas.
Ca sa vinzi, trebuie inca doua lucruri:
1 – produsul sa fie la pretul corect.
2 – sa existe o campanie de pormovare PE TERMEN LUNG.
Oamenii cumpara pentru ca au nevoie de chestia aia, nu pentru ca le-a atras atentia un influencer sau un fluturas.
Ca sa vinzi, trebuie sa le tot “reamintesti” ca existi si atunci cand au nevoie ei de produsul ala, poate o sa si testeze.
Influencerul/fluturasul doar ajuta primul contact, nu si expunerile ulterioare.
DECI:
Daca vrei sa faci o campanie cu influenceri, asigura-te ca ai bugetat si ca faci si o campanie de expunere prelungita dupa acel prim contact.
Asta se face in general in doua feluri:
– cu o campanie de remarketing pe termen lung – varianta cea mai eficienta, dar un pic mai scumpa
– cu o campanie de email marketing sau notificari push – varianta un pic mai putin eficienta, dar, mai ieftina
O explicatie alternativa – cred ca ati auzit si stiti in mare ce e un funnel de vanzari (sau tunel de vanzari)
Campania cu influencer e doar primul contact. El doar arunca in funnel vizitatori, care teoretic trebuie convertiti ulterior in clienti prin expunere repetata.
Daca in funnel nu mai ai nici o alta campanie care sa preia ce trimite influencer, atunci felicitari – foarte probabil ai aruncat aiurea cu banii
#3 – Daca ai acelasi pret ca pe Emag, ai o problema mare
Cumparatorii nu sunt prosti. Cei mai multi cel putin…
Nu e mare branza sa copieze numele produsului pe care vrei sa i-l vinzi si sa il caute in Google.
Daca il gaseste pe Emag sau alt magazin mare si super cunoscut la acelasi pret ca la tine, sau chiar cu cativa lei in plus, de ce l-ar cumpara de la tine?
De pe Emag sau magazinele mari stii sigur ca nu ai parte de tepe, produsele ajung rezonabil rapid, iar daca trebuie sa dai rertur stii ca nu ai probleme.
De ce s-ar risca cineva sa cumpere de la tine cand poate merge la sigur pe Emag?
Daca vrei sa vinzi, ORI vii cu o super oferta, o reducere semnificativa de pret fata de concurenti, ORI oferi ceva in plus fata de ceilati…
Vechea intrebare: “Tu cu ce te deosebesti?”
#4 – Daca nu e cunoscut, nu incerca sa il vinzi din prima
Lumea asta e mare. Sunt mii de produse cunoscute prin alte tari, care sunt complet necunoscute in Romania.
Nu e o idee rea sa le aduci aici, DAR, daca nimeni nu a auzit de ele, nu incerca sa le vinzi din prima.
Cum au trait pana acu fara super produsul tau, pot sa o faca si de acu incolo fara probleme.
Vrei sa le vinzi?
Ok, atunci fa intai o campanie de continut – articole, video, tutoriale de la influenceri – prin care sa le arati ce face produsul ala mai bine decat altele.
Si doar DUPA ce ai o campanie de genul asta, care trebuie sa ruleze relativ constant, ai pregatit terenul pentru reclame concrete de vanzare.
Altfel, cam arunci cu banii aiurea.
#5 – Nu posta doar produse
Da, stiu. Vrei sa vinzi.
Toata lumea vrea sa vanda.
Insa, acu pe bune – in feed la tine, cate produse ne-sponsorizate vezi?
Statistic destul de putine. Si daca chiar mai vezi unu-doua, in general e pentru ca s-a creat cuma o controversa in jurul lor si sunt multe comentarii sau ceva…
Strict produse la care nimeni nu face nici un click au zero sansa sa mai fie vazute natural de oameni.
E FOARTE multa lume pe Facebook, iar timpul mediu petrecut de utilizator a scazut mult in ultima perioada. Tik-Tok, Youtube, Netflix, etc… Ai alternative de pierdut vremea.
Daca ai magazin nu posta doar produse. Nu ti le vede nimeni. Toata lumea are super oferte. Fa si tu ceva mai deosebit. Ceva.. mangaie o pisica, ajuta un catel, spune o poveste, fa o fapta buna, pune ceva funny..
Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro.
Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.
Intrebari? Sugestii? Comentarii? Lasa-le mai jos ↓