Daca faci in Google o cautare simpla cu realizare sau creare site de prezentare, o sa gasesti o gramada de agentii si o gramada de oferte cu preturi plecand de nici 100 euro, pana la multe mii de euro.
De ce sunt atatea preturi?
Si cum sa alegi ceva potrivit pentru tine – sa fie un site bun dar, nici sa nu dai mult mai mult decat ai nevoie?
Afla in continuare!

In functie de ce variaza pretul realizarii unui site de prezentare?
Sa spunem ca trebuie sa te duci la o intalnire cu un potential client, o persoana cu multi bani, cu care ai putea semna un contract mare de tot.
Cum te-ai imbraca?
In slapi si cu hainele cu care faci curat prin casa? Sau cu cel mai scump costum de firma pe care il ai?
Cred ca ai inteles ideea – imaginea CONTEAZA.
Si nu doar conteaza, ci VINDE sau RESPINGE.
Deci, daca ai o afacere mai mare, si vrei sa atragi clienti in online cu bani, ai merge pe cel mai ieftin site posibil? Sau ai lucra cu cineva care stii ca poate face ceva care efectiv sa te dea pe spate?
Dar, daca doar vrei sa mergi la piata, sau, daca doar vrei sa testezi ceva, are rost sa te imbraci cu cel mai scump costum?
Evident ca nu.
Deci,
Unul din cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le iei in calcul atunci cand iti construiesti site-ul de prezentare este : Cat de puternic vrei sa incepi afacerea si cat de mult vrei sa vinzi cu site-ul tau?
Este un business pe care il incepi in forta cu maxim de dedicatie si maxim efort financiar?
Sau e un fel de semi-hobby, ceva ce incerci sa faci dupa serviciu?
Care e diferenta efectiva dintre un site de prezentare ieftin si un site de prezentare scump?
In ziua de astazi, aproape nimeni nu mai face site-uri de nici un fel de la zero. Exista sabloane care pot fi re-utilizate (denumite in engleza templates) si care pot fi foarte foarte usor duplicate.
Oarecum poti da copy-paste la un site.
Din fericire, exista template-uri pentru aproape orice tip de site imaginabil. Exista template-uri mai simple si template-uri mai complicate. Exista si multe template-uri care au multe variatii. Deci, rezonabil poti face ofarte usor o baza de plecare pentru aproape orice tip de business, care sa arate rezonabil bine.
As zice ca in MAREA MAJORITATE, site-urile foarte ieftine – cu preturi de cate sute de euro, ofera DOAR acest serviciu de instalare si minima personalizare a temelor, cu foarte putina informatie adaugata.
Nu ma intelegeti gresit – este excelent si pentru clientul final – pentru ca poate obtine ceva ieftin, rapid si care arata ok, si pentru agentie, pentru ca poate avea un volum mai mare de lucru, chiar daca pretul per site nu e mare. Nu sunt scumpe, dar, faci multe si intr-un timp scurt.
Din experienta mea, multi clienti, mai ales cei care nu au experienta prea mare in online, chiar vor ca un site sa fie simplu – li se pare ca site-urile “incarcate” incurca clientul.
De retinut:
- Se poate realiza un site de prezentare simplu, in general cu maxim 2-300 euro.
- Un astfel de site se realizeaza prin instalarea unui sablon si in general nu include personalizare.
- Un astfel de site de prezentare NU va avea decat informatii minimale, putine pagini si doar strictul necesar.
Care sunt insa “problemele” cu site-urile care doar implementeaza template-uri?
Intentionat am pus mai sus probleme intre ghilimiele, pentru ca nu sunt efectiv probleme, ci mai curand neajunsuri.
Se intampla in felul urmator:
Se lanseaza site-ul dupa care se asteapta comenzile… si se asteapta comenzile… si se tot asteapta. Si nu se intampla nimic.
Prima “problema” care apare este ca un site foarte simplu, realizat doar prin implementarea unui template NU are aproape deloc trafic din Google sau motoare de cautare.
Si, de ce ar avea?
Site-ul va fi unul foarte simplu si in mare parte gol. De ce l-ar considera Google atat de valoros incat sa fie in primele 10 site-uri pe anumite cautari?
In plus, Google se bazeaza in proportie de peste 80% pe text. Daca site-ul e aproape gol (textul trebuie sa il faca cineva, nu se poate copia pur si simplu) atunci google o sa considere ca acel site e in mare parte gol, deci fara valoare adaugata. Deci, nu va duce pe nimeni acolo.
Nu vreau sa insist pe SEO si optimizarea pentru Google.
Daca te intereseaza mai mult ce presupune asta, avem aici un ghid gratuit pentru SEO si aici un calculator de preturi pentru SEO.
In cazul site-urilor mai maricele, costul de optimizare al unui site este SEMNIFICATIV mai mare decat costul realizarii unui site simplu.
De ce?
Pentru ca e foarte greu sa fii in primi 10.
E usor sa participi la o competitie. E mult mai greu sa o si castigi insa.
De retinut:
un site de prezentare realizat doar prin instalarea unui template NU va avea trafic natural din Google pentru ca e in esenta un site aproape gol.
Problema insa se poate rezolva si altfel: prin Reclama Platita
Adica, cumperi promovare undeva pentru site-ul tau. Pe Facebook, pe Google, pe OLX, pe YouTube, pe alte site-uri , nu conteaza.
Cumperi trafic de undeva, ca oamenii sa intre pe site-ul tau, ca in final sa cumpere ceva.
Relativ simplu de facut.
Te decizi sa cumperi reclama pentru site-ul tau. Perfect.
Zis si facut. Dai bani undeva si incepe sa vina lumea pe site.
Excelent.
Incepe sa sune telefonul, incepi sa primesti email-uri, incepi sa mai ai si cereri de oferta…
Dupa o vreme insa, tragi o linie si faci un calcul de genul:
Am dat X lei pe reclama, am obtinut Y clienti de la care am incasat Z lei. De multe ori se intampla ca X (cat am dat pe reclama) sa fie mai mare sau rezonabil egal cu Z – cat am incasat de la clienti.
Ceva e gresit. Nu se poate.
Ala care s-a ocupat de reclama e un prost.
Il schimbi, iei altul. Si de multe ori, rezultatul e similar.
Ce se intampla?
Problmea apare ca pentru aproape ORICE serviciu/produs oferit, exista mai multi furnizori si exista in general si firme foarte cunoscute care ofera acel produs/serviciu.
De exemplu, daca vreau sa imi cumpar o masina de spalat, de ce as cumpara-o de pe un site necunoscut, in loc sa o iau de la Altex sau Emag? De multe ori, diferenta de pret e mica si chiar daca e mai scump pe site-ul cunoscut, stiu sigur ca la firmele cunoscute nu am probleme. Pot da retur, am clar garantie , am suport daca exista probleme, etc…
Altfel spus, de ce as cumpara de la tine, pe care nu te cunosc, cand pot cumpara din alte locuri mult mai sigure si mai cunoscute?
NIMENI nu cumpara ceva din prima, pe nemestecate.
Cine are nevoie de un serviciu, intra pe mai multe site-uri similare, cere mai multe oferte, se uita daca exista un istoric de lucrari, te cauta pe google sa vada ce gaseste despre tine, iti pune intrebari, etc…
Daca despre tine nu gaseste mai nimic, dar gaseste despre altii.. ghici ce – o sa lucreze cu altii. Mai exact cu aia care par de incredere, despre care gaseste ceva de bine si care par ca sunt profesionisti.
Sansa ca cineva sa comande ceva de la tine are un nume: se cheama rata de conversie.
Ca sa cresti sansa ca cineva sa cumpere ceva de la tine, se cheama sa cresti rata de conversie.
Ce inseamna efectiv sa cresti rata de conversie, si de ce un site doar pe baza de template nu e chiar ok?
Pai, in primul rand, trebuie sa prezinti incredere. Se cheama Autoritate.
Un site de prezentare doar din template nu are cum sa prezinte ceva concret despre tine.
Autoritate inseamna in general sa arati:
- portofoliu de lucrari – ce ai facut in trecut
- portofoliu de clienti – cu cine ai lucrat in trecut
- autorizatii / diplome – ceva care sa ateste ca stii si poti sa faci ce faci
- Articole / continut de specialitate – sa arati ca chiar “stii meserie” si ca esti experit in domeniul tau
- Recenzii pozitive de la clienti reali / persoane cunoscute.
- Etc…
Toate informatiile astea nu sunt duplicabile. Sunt date reale, despre tine, care nu exista in nici un template.
Ca sa fie, cineva trebuie sa le faca. Si daca cineva munceste la ele, costul site-ului va creste.
DAR, daca operatiunea e bine facuta, nu e un cost – e o investitie – pentru ca iti vei recupera banii.
Daca te intereseaza mai multe despre cresterea ratei de conversie, vezi aici un videoclip» sau niste articole conexe : aici» si aici» ori pagina serviciului de optimizare a ratei de conversie»
Aproximativ, cam cat costa optimizarea unui site de prezentare pentru vanzare si cresterea ratei de conversie?
Raspunsul simplificat: Mult mai mult decat realizarea unui site minimal, construit doar prin instalarea unui template.
In general, costurile sunt direct proportionale cu reclama efectuata. In general, costurile ar trebui sa fie undeva intre cateva sute de euro si mii de euro si sa fie in general in jur de 5% din costul total al campaniei.
De retinut:
In general, costul platit (prin reclama) pentru un client este semnificativ mai mare pe un site rudimentar/simplist decat pe un site bine facut, cu multa informatie.
Pe termen scurt sau la bugete mici, diferenta poate sa nu fie mare iar investitia sa nu se justifice.
DAR, daca ai bugete mari sau daca ai de gand sa te promovezi pe termen lung, atunci diferentele de pret ar putea fi foarte mari. Cat de mari? Chiar si de 3-5 ori mai mari in cazul site-urilor neoptimizate.
Altfel spus, daca site-ul de prezentare e foarte bine facut, ai putea avea usor de 3-4-5 ori mai multi clienti cu aceiasi bani decat in cazul unui site simplist.
Concluzii de final – cat costa un site de prezentare si in functie de ce variaza pretul
Gandeste-te la un site de prezentare ca la o casa.
Vrei sa fie la rosu? Doar structura de rezistenta, peretii , acoperisul si geamurile?
» Atunci e suficient doar sa instalezi o tema draguta – probabil 1-2-300 euro maxim.
Vrei sa ai si optimizare pentru Google? Vrei sa ai pagini cu text ok facut pentru serviciile tale?
» Depinde de cat de multe servicii ai. Adauga undeva intre cam 50 si 150 euro aproximativ pentru fiecare pagina/serviciu pentru care vrei trafic
Vrei sa ai si o conversie buna si sa ai un randament BUN al campaniilor de publicitate imediat ce incepi promovarea?
» Iarasi depinde de cat de multe servicii/produse oferi. Foarte estimativ, costurile pot fi undeva incepand de la cateva sute de euro – pentru ceva minimal, pana rezonabil 1-2 mii euro pentru ceva ok sau multe mii de euro, daca vrei ceva extra pentru campanii nationale. ( Gandeste-te la campanii de endorsment facute cu vedete sau persoane publice cunoscute )
Vrei Grafica personalizata, facuta doar pentru tine? Firma ta are un brand-book iar tot aspectul grafic trebuie sa fie facut doar intr-un anumit fel?
» Grafica e in general destul de scumpa MAI ALES daca e personalizata si se lucreaza mult la ea. Graficieni buni, in general sunt scump. Adauga si aici minim cateva sute de euro pentru ceva simplu, mii de euro daca vrei ceva premium. Gandeste-te la sedinte foto personalizate, grafica personalizata, etc…
Vrei si ceva functii speciale pe care site-ul tau sa le faca? Ceva care sa implice programare?
» Dintre toate, programarea are cel mai mare tarif per ora. Chiar si functii simple, in general costa sute de euro pentru a fi implementate, iar site-urile mari, cu functii complexe necesita bugete care usor depasesc zeci de mii de euro.
In mare, cam astea sunt principalele variabile (nu toate) care infuenteaza costul creeri unui site de prezentare.
In cazul in care vreti o estimare pentru o configuratie concreta a unui site, am facut aici un calculator de preturi de realizare site»
E rezonabil in a va da o idee a cam cat costa un site si in functie de ce variaza pretul.
Autor: Radu Ciofu, cofondator SEOmark.ro
Ma ocup de marketing online incepand cu 2013 – Initial ca angajat la companii din piata de capital (continut, Google Ads, SEO), dupa care pe cont propriu in cadrul SEOmark.ro.
Vezi mai multe despre noi»
Intrebari? Sugestii? Comentarii?
Lasa-le mai jos ↓